Altijd jonger geschat..

Hee,

Ik ben 16 jaar en wordt altijd jonger geschat…
Ik vind het zelf er vervelend. Vooral op verjaardagen krijg ik veel opmerkingen. Mensen vragen hoe oud ik ben en in welke “groep” ik zit. Als ik dan vertel dat ik 16 ben en in de 4VWO zit, gelooft niemand mij. Ik krijg dan te horen van “je ziet er helemaal niet zo oud uit” of “je hebt nog zo’n jong gezichtje”, wordt er echt gek van. Laatst was ik in een restaurant en de serveerster kon ergens niet bij (ze was erg klein) ik pakte het voor haar, toen zei ze je moet maar niet zeggen hoe oud je bent, want dan schaam ik me (zij was dus blijkbaar 18 en schatte mij als een jaar of 10 :sweat:). Ik denk dat het komt, omdat ik niet zo heel groot ben en ja ik zie er gewoon jonger uit (puberteit begon pas laat etc.)… Heeft iemand tips hoe ik er ouder uit kan zien of heeft iemand hier zelf ook last van?

xSanne

Tja, gewoon vrede mee hebben is het beste. Ik ben 25 en ben vorig jaar nog 16 geschat. Als blikken konden doden was die vrouw morsdood geweest, je bereikt er alleen niet zoveel mee door erop in te gaan. Zorg gewoon dat je je volwassen kleed (geen felle kleuren en printjes etc door elkaar bijvoorbeeld) en misschien je make-up wat aanpassen, maar daar heb ik verder geen verstand van.

Ik heb dit ook. Ik ben 17, maar wordt eigenlijk altijd 14-15 geschat. Niet een mega groot verschil, dat weet ik, maar ik vind dit al storend genoeg. Ik probeer me er weinig van aan te trekken en ik denk dat je er ook weinig aan kan doen.
Later heb je er wat aan, moet je maar denken :slightly_smiling_face:

foto?

Make-up en kleding doen wonderen

Misschien anders kleden? Hakken of andere kleren? Andere make-up? Ik werd ook altijd veel jonger geschat maar dat was is de brugklas, en ik ben nu nog niet de grootste. Je kunt er het beste vrede mee hebben en je er niks van aantrekken.

hey!
ik heb dit ook, ookal voel ik me soms ook wel jonger dan ik ben. ik ben ook 16 maar mensen denken meestal dat ik 14 ben. het kan eraan liggen dat ik geen make-up draag ofzo.
soms erger me ik er ook aan, maarja.

mag ik vragen hoe lang je bent?
& precies wat traveler zegt, het kan aan je kleding en/of make-up liggen, zelf heb ik geen verstand van make-up haha
probeer je er niet zo veel van aan te trekken! :sunglasses:

Ik heb hetzelfde. Beeld je gewoon in hoe je eruit gaat zien op je veertigste en je voelt je meteen beter :wink:

Waar slaat dit op :’)
Heb je serieus een account gemaakt op Girlscene alleen om rot reacties te plaatsen? :’)

Waar wacht je op dan?

Je krijgt vanzelf wel een ouder gezicht! Bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander, wees blij dat je nog een jong koppie hebt :slightly_smiling_face:

Ik heb juist dat ik ouder word geschat. Ik ben best klein en ben 16 maar word vaak rond de 18 geschat :’)

Wat wil je hier nou mee zeggen dan? dat het ook andersom kan? xD …

Ik word ook soms tot wel 5 jaar jonger geschat. Ik denk dat ik met kleding en make-up wel wat zou kunnen veranderen, maar daar heb ik helemaal geen zin in:P Ik ben zoals ik ben en als ik mn hele leven tot 5 jaar jonger word geschat, teken ik daarvoor;)

Later vind je dat niet meer zo erg haha. Ik ben 22 jaar maar word nooit ouder dan 16 geschat.

-

Ja vervelend. Ik ben 18 en word meestal 15 geschat. Ik stoor me er wel aan, maar ja.

Denk dat dat ook wel een deel van het probleem is haha. Hallo generation gap. Je ziet nu echt niet meer het verschil tussen iemand van 18/20 en van 14. Ik werd een paar maanden geleden 13 geschat, en ik ben 18. ook lekker pijnlijk haha.

Ik heb precies het zelfde.
Ik ben in de 20 maar word áltijd 17 of 18 geschat. Ook vanwege mijn innerlijk, ben vrij kinderlijk in sommige opzichten en qua uiterlijk word ik ook dus wat jonger geschat. Maar ik zit er niet echt mee. In het begin wel.

Je wat anders kleden zou misschien kunnen helpen. Zou er verder niet te veel waarde aan hechten, later zul je het alleen maar fijn vinden dat ze je jonger schatten.