oke, om het kort te houden, ik heb morgen gym, en ik heb ook 2 proefwerken en een so, en ik vind het echt kut want omdat ik me zo druk maak om de gymles en ik bang ben voor wat er komt (heel verhaal, altijd veel gepest vanwege gewicht, nu zo goed als over en ben afgevallen maar nog steeds bang) en wat we moeten doen… en daardoor heb ik ook echt geen concentratie voor die proefwerken omdat ik hem stress voor gym… dit gaat niet goed met mijn cijfers en ik weet echt niet hoe of wat ik kan doen om me er niet zo’n zorgen om te maken…
Misschien is dit wel een kutadvies, maar meld je dan in ieder geval ziek morgen voor je gym hebt Alleen morgen, zodat je gerust die toetsen kan maken
Praat met je docent, die kan je vast gerust stellen.
maar ik heb die toetsen na gym dus dat gaat hem niet worden, en ik was er vorige week ook al niet vanwege tandarts (THANK GOD, ik heb de piepjestest gemist :'DDDD) dus dat valt te veel op.
Als dat haar helpt voor morgen, zou ik dat doen. Maar dat lost haar probleem maar op voor één keer en ze kan zich niet iedere keer blijven ziekmelden.
Dus, TS, ik denk dat je idd met je gymleraar moet praten of iets anders doen om van je angst afkomen.
Maar als je die toetsen NA gym hebt, waar maak je je dan tijdens de toets druk om? Dan is de gymles toch afgelopen?
Daar heb je gelijk in.
maar vorig jaar heb ik dus ook al met mijn gymleraar gepraat, althans, mijn moeder, omdat ik uiteindelijk ging hyperventileren op een dag dat ik gym had (voordat ik naar school moest), en toen heeft die gezegt dat ik kan zeggen als ik iets niet wil doen, maar dat is het nog niet eens, want als ik eenmaal die dingen doe en er is niks aan de hand dan doe ik het ook wel, maar ik haat het als ik niet weet wat we gaan doen en ik heb ook gewoon een trauma door dat gepest.
ja maar ik kan me NU niet concentreren omdat ik morgen gym heb.
Ik kan me voorstellen dat het ongemakkelijk is ja.
Alleen het is voor vanavond niet te veranderen wat je morgen eventueel met gym gaat doen. Hoe vervelend het voor nu ook even is, je moet je proberen te concentreren op je proefwerken.
Gym is morgen pas en proefwerken zijn belangrijker voor de toekomst.
Kom, even de schouders eronder!
Kun je dan niet met de gymleraar afspreken dat het voor de les tegen je zegt?
Er zijn van die pilletjes tegen stress/faalangst en dat soort dingen, dat helpt meestal wel, anders loop je er alleen voor weg. Dat zou ik morgen of eventueel nog nu (als je ze in huis hebt) gebruiken als ik jou was. En met je gymleraar praten
Ach meissie toch, superknap dat je bent afgevallen. Maar weet je wat het is je maakt jezelf soms helemaal gek om niks. Trek gewoon morgen iets aan waarin jij je mooi voelt en doe net iets extra’s aan je uiterlijk zodat je je zekerder voelt. Knoop tijdens de les een gesprek aan met 1 van je klasgenoten en je zult zien dat het allemaal meevalt je moet toch een keer je angst overwinnen. En als dat zo is morgen krijg je juist een energiekik en maak je die toetsen mischien wel nóg beter. Uitstellen maakt je steeds onzekerder…