Altijd hoofdpijn

Hoi meiden!

Ik zit nu in zo’n bui dat ik denk ‘‘ja en NU ga ik het posten, want wie weet…’’.
Ik zit nu al anderhalve week thuis, met knallende hoofdpijn. Ik ben een aantal keer naar de dokter geweest, ze vertelden me na een paar onderzoekjes dat ik spanningshoofdpijn heb. Het voelt als een soort band om mn hoofd gekneld, het bonkt en het steekt. Soms is het niet erg om te hebben… mar het gat nu al een klein half jaar de hele dag door. Vanaf het moment dat ik wakker word, tot ik wil gaan slapen (wat dan niet lukt). Mijn ouders zeiden een tijdje terug, nou sanne, dit jaar kom jij niet meer naar school toe; je gaat RUSTEN.
Rusten?! Oh help, hoe moet dat eigenlijk? Ik ben altijd onrustig vanbinnen, gewend om inderdaad alles vol te plannen. Vooral voor anderen. Nu zit ik dan al een tijdje stil, met een dekentje, een kop thee en mijn laptop op de bank. Sinds een week ben ik ook continu misselijk… En ik word er nu eigenlijk zo naar van, dat ik steeds de moed in de schoenen laat zakken. De hoofdpijn beïnvloedt bijna alles. De dokter zei dat ik naar cesartherapie zou moeten gaan, voor mn houding. Ik heb eens wat rondgevraagd, omdat ik zelf niet echt het idee had dat het mijn houding was die me in de weg zat, en iedereen zei het het eigenlijk niet zou helpen.
Toch ga ik het wel doen hoor, want you’ll never know.
Ook ben ik al per ongeluk op een man gestuit, die met energieën werkt. Mijn hoofdpijn was een anderhalve week bijna tot helemaal weg. Of dat door die man kwam, of het tussen de oren zat, of dat het toch toeval was weet ik niet. Na een zoveelste ruzie thuis laaide het weer op.

Ik wilde even mijn verhaal kwijt… en ik ben benieuwd of iemand dit herkent (ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die dit heeft) en of jullie weten wat ik kan doen?
En aan dat vreselijk opgejaagde gevoel vanbinnen.

Liefs, Sanne

Hi,

Ik denk inderdaad dat het spanningshoofdpijn is vooral omdat je ook aangaf dat het na een ruzie weer oplaaide… Misschien moet je wat vaker ‘ontspannende’ dingen doen. Ik heb heel vaak last van migraine en dan helpt het af en toe als ik ff een wandeling ga maken of lekker lang onder de douche…

Wat ook echt helpt is een dagje ontspannen in de sauna maar dat kost natuurlijk wel wat

succes x

Ik heb dit gehad.
Ben naar een chiropractor gegaan en nu heb ik bijna nooit meer hoofdpijn.
Wat ook helpt is regelmatig leven, niet uitgaan (of een keer in de maand) en matig bewegen (fietsen, wandelen, geen echte fitness!)
En je smartphone uitzetten s’nachts.

Klinkt inderdaad als spanningshoofdpiijn, vervelend!
Als ik jou was zou ik de komende tijd even rustig aan doen en zorgen dat je niet teveel spanning binnenkrijgt! Misschien kalmerende thee drinken en verder mobieltje inderdaad 's nachts uitdoen!

Soms is druk doen juist te oplossing.
Spanningshoofdpijn wordt namelijk niet opgelost door rust te nemen.
Sporten kan helpen en wandelen.

Fijne reacties, bedankt!
En inderdaad @Kraplapje, als ik zegmaar rustig ga zitten of midden op de dag ga liggen met de ogen dicht word ik verschrikkelijk zenuwachtig. Door vooral leuke dingen te doen gaat het beter, maar daar word ik wel heel moe van. Mn vriendje is tot nu toe de beste oplossing :p.
Die zenuwen zijn misschien nog wel het ergste als ik erover nadenk…

Ik herken je verhaal. -verwijdert-

Dus mijn tips, wat je eens zou kunnen proberen:

• scan maken bij het ziekenhuis
  • eetdagboek bijhouden of een hoofdpijndagboek
  • je niet te druk maken, dan wordt het vaak erger
  • voldoende rust nemen, bijv 2 avondjes per week niks
  • niet alleen met school bezig zijn maar ook wat leuks doen
  • zet je telefoon 's nachts uit! Ik merk dat dit bij mij echt een kleine invloed heeft.
  • misschien is het wel handig als je iets aan je houding laat doen, want daar kan het echt aan liggen

Jep, ik ken het ook.
Ik heb vorig Mensendieck gehad - lijkt op cesartherapie. Was eigenlijk voor iets anders, maar uiteindelijk met m’n houding aan de slag gegaan en het hielp echt tegen m’n hoofdpijn. Je moet er daarna wel op blijven letten natuurlijk, anders komt het zo weer terug. Zou als ik jou was er toch mee aan de slag gaan, want misschien helpt het ook wel? Al is het maar iets.
En sluit me verder helemaal aan bij de tips hierboven.

Trouwens, nog even over je houding… Ik heb de laatste weken ook weer ontzettend last van hoofdpijn. Mijn moeder kwam op internet ineens een artikeltje tegen over slaaphoudingen. Ik weet niet hoe jij slaapt? Ik slaap altijd op mijn buik, waardoor mijn nek dus in een gekke kniek ligt eigenlijk. Nu probeer ik op mijn zij te slapen, met een hoog genoeg kussen, waardoor m’n nek rust krijgt en die spieren dus kunnen ontspannen, want die trekken helemaal door naar je hoofd. Gewoon even een tip. Misschien heb je er geen bal aan, maar ja. :wink:

Is het misschien een idee om naar de fysiotherapeut te gaan? Je zal op de een of andere manier continu spieren aanspannen, waar dat door komt, daar kom je misschien niet achter, maar een fysiotherapeut kan wel uitzoeken welke spier de oorzaak is en het wat losmaken en je oefeningen geven.

Aha. Lees reacties voor reageren. :wink: geen nieuw advies…

Herkenbaar, heb dit nu zo’n drie jaar. Nadat mijn dokter niks meer wou doen naar een andere gegaan.
Ik heb een tijd fysiotherapie gevolgd en dat verminderde de intensiteit.
Ik moet ermee leren leven… vaak heb ik het elke dag en soms een week niet.

Heel fijn!! @Mermaid Lagoon. Jij mij ook he :slightly_smiling_face:.
Gelukkig, eindelijk mensen die het herkennen…
Bedankt voor de tips en de moeite :slightly_smiling_face: ik ga ze zoveel mogelijk proberen op te volgen.
@Soepstengel, tjee rot is dat. Maar over dat hoofdpijn dagboek… dat zal ik weleens gaan doen.
@littlemistery, klopt! Slaap heeft veel met je houding te maken. Lig jij ook niet krampachtig met je armen/handen? Ikzelf lig relaxed in bed, op mn zij. Toch bedankt!
@Loeske91 jaa dat ga ik waarschijnlijk ook doen nu! nouja, naar een of andere masseur dan. Het broertje van mijn vriend heeft dat erg geholpen, en dat op zijn 12 jarige leeftijd. Dat staat nu op 1 voor me, omdat ik merk dat mijn nek en schouders pijn doen en stijf zijn.
@A. , hèh rot… maar dat de intensiteit al verminderde is al iets. En ik had dat een maand terug dus ook, 1 weekje bijna niks gevoeld. En oh, als je na zo’n week 's ochtends weer opstaat met de oude koppijn word je ech nie vrolijk van…

Maar in ieder geval bedankt !

Een vriendin van mij heeft chronische hoofdpijn, nu al 3 jaar lang. Verschrikkelijk lijkt me dat! Ze kan er niet veel aan doen, en mag alleen iets nemen als het echt heel erg word en niet uit te houden is. Als ze elke keer een paracetemol neemt wanneer ze hoofdpijn heeft, kan ze de hele dag wel door blijven slikken.

Ik heb ook elke dag hoofdpijn, geen knallende hoofdpijn (het verschilt qua sterkte) ,aar het IS hoofdpijn! Bij mij dachten ze ook dat het spierspanningshoofdpijn was, maar noppes… Naar ziekenhuis geweest, ze dachten dat het aan mijn ogen lag, therapie, osteopaat… Maar het is niet meer, en ook niet minder geworden. (Sorry, dit topic gaat natuurlijk niet over mijn hoofdpijn, maar ik moest het even kwijt. En ik had geen zin om Nóg een topic hierover te openen :cold_sweat: )

Heel stom, maar als je het geld hebt. Wat dacht je van een ontspannende vakantie? Of anders kun je daar misschien voor sparen. Gewoon ergens heen, zonder laptop, telefoon of iets dergelijks maar puur genieten van het lekkere weer (dat zou voor mij ontspannen zijn, maar een resort in een van de buurlanden of zelfs in Nederland kan natuurlijk ook heel goed werken!) Misschien is dat iets voor je? Ik heb geen last van hoofdpijn, maar ik kom na een vakantie wel altijd onwijs ‘zen’ thuis. Dit jaar ging ik 4 weken naar Bali zonder internet. Ik kwam terug als de buddha itself.

Hoi! Ik herken wat je hebt… ik heb al mijn hele leven hoofdpijn. Enn ben daar afgelopen jaar heel veel mee bezig geweest, en ik heb blijkbaar chronische spanningshoofdpijn… het jammere is, ik heb al zo veel geprobeerd, maar niks helpt echt… ik herken heel erg dat het alles bepaald, en dat je er soms echt gek van word! Ik ben nogsteeds aan het zoeken naar een oplossing, en waarschijnlijk is er toch een deel die heel veel met stress te maken heeft bij mij. Ik kan je helaas geen tips geven:( ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat! Enn sterkte! Ik weet hoe het is!

ze zeggen dat botox helpt tegen hevige hoofdpijn.
Maar wel logisch dat je dat niet gaat doen haha

Jep, met ogen zou ook kunnen! Maar ik heb al lenzen haha. Ookal mn ogen verder na laten kijken.
Bedankt voor de tips weer :slightly_smiling_face:

Je nek laten behandelen door een chiropractor/manueel therapeut kan helpen!