Altijd honger! Moeder boos?!

Hoi,

Ik heb eigenlijk altijd honger maar vanavond was het heel erg. Ik had vanavond 2 trainingen, 1 van anderhalf uur en de andere duurde een uur. Als avondeten had ik preischotel gehad. Toen ik om 21.00 uur thuis kwam had ik enorme honger. Ik heb toen 4 stukken brood gehad. Mijn moeder werdt toen helemaal boos omdat ik zo veel at. Ik vraag me af waarom ik zoveel eet. Nog wat info wat miss handig is voor iemand die weet wat ik heb. Ik ben 13 jaar, 56 kilo, 166 cm en sport 4/5 in de week.

Xx Iris

Nouja het lijkt mij vrij normaal dat je na zoveel beweging wel weer trek hebt haha. Bovendien ben je als 13-jarig meisje ook in de groei.

Het is juist gezond om te eten nadat je zo veel gesport hebt. Raar dat je moeder boos wordt.

Ja ik vond het ook al raar dat ze boos werdt. Ze wil graag dat ik meer fruit eet terwijl ik gewoon 2 stukken fruit per dag eet. Ze vindt fruit gezonder dan brood maar zij verdiept zich niet echt zo in wat nu echt gezond is en wat niet, ze leeft hoe het haar is aangeleerd vroeger​:joy::joy::joy:

Brood is ook niet altijd de gezondste keuze, zeker als je hier al mee ontbijt en luncht, maar er zijn een hoop slechtere dingen om te eten! Misschien de volgende keer een boterham vervangen door een extra stuk fruit?

Misschien kun je na het sporten havermout eten? Dit vult heel goed!

Is je moeder niet gewoon boos omdat je iets neemt zonder het te vragen?

Na zo’n inspanning kun je prima brood eten, daar is niets mis mee. Ja, als je er een drie dubbele laag nutella opsmeert misschien.

Misschien kun je je trainer eens vragen?

Is een bak yoghurt/kwark geen optie? Heb je meteen wat extra eiwitten binnen, wat volgens mij geen kwaad kan na twee uur sport. Eventueel gooi je er nog een handje (zelfgemaakte) granola en een beetje fruit door?

Ik snap dat je brood neemt, een bakje kwark of fruit vind ik altijd toch minder vullend en na flink sporten is het niet gek dat je weer honger hebt. Ik zou het gewoon rustig uitleggen, want je hebt gewoon je voedingstoffen nodig.

Brood is heel goed na het sporten!