Altijd gezeur over geld :(

Of probeer een oude rijbroek te maken.

Neem die krantenwijk. Ik weet zeker dat ze je dan meer respecteren, omdat jij hen respecteert.

Waarom zit jij hier mee dan? Das toch alleen maar lief? En geeft nog eens extra aan dat je moeder het niet zo breed heeft?

Of moet je moeder dat geld dan soms aan jou besteden? Terwijl ze dat van haar vriend of moeder krijgt?

Zo te horen heeft ze het niet makkelijk want ze moet jou ook nog opvoeden.

Stel je niet aan en ga werken. En koop een bikini van een paar euro. En wees maar ontzettend dankbaar voor het feit dat je pa überhaupt voor je wil sparen zeg! Jeetje.

Wat ik nog even kwijt wil.

Wie betaalt jouw huur? Gas? Water? Licht? Voedsel? Schoolspullen? En alle andere spullen die je nodig hebt?

Sta daar ook maar eens bij stil meid :slightly_smiling_face:

Koop dan zelf een tweedehands rijboek. Voor een 10tje heb je al een goede. En bikini´s hoeven ook echt niet zo duur te zijn. Geef je daar dan maar een keer je zakgeld en verdiende geld aan uit.

@superloeky,
dat begrijp ik wel, dat je daar mee zit. Dat klinkt ook niet helemaal eerlijk, maar ze moet nu waarschijnlijk wel extra werken, dus ze zal het ook wel nodig hebben.

DUDE

Je claimt dat ze 4x per jaar op vakantie gaan, en dat ze geld hebben voor jouw paardrij hobby, en dan claim je dat je het niet breed hebt thuis?

@Blushflush ik heb nooit gezegd dat ik geen respect heb voor mijn ouders, en ik weet ook heus wel dat ze veel voor mij betalen! Maar het komt best lullig over als mijn moeder 4x per jaar na Spanje en Turkije gaat, en als ik iets nodig heb , mag het niet.
Ik heb een baantje!
Ik ben ook ontzettend dankbaar dat mijn vader voor mij wilt sparen, dat heb ik toch ook gezegd?

idd, het leven is duur tegenwoordig
dus ik zou toch proberen iets extra’s te gaan verdienen want ik denk na wat ik gelezen heb dat je ouders echt hun best doen voor je maar dat ze niet meer kunnen missen!

Dit snap ik niet helemaal?
haar vriend of haar moeder betalen de vakanties, en ik hoef niet te betalen voor het paardrijden?

@Serendipiteit
Daar zit ook wel wat in.

Nou sorry hoor ik vind het nogal achterlijk dat je zelf 4x per jaar op vakantie gaat in plaats van kleding voor je kind te kopen. (Een bikini van 25 euro is inderdaad een luxe, maar een nieuwe rijbroek heb je gewoon nodig als je paart rijd en die kun je voor best weinig geld op MP kopen.)
Als je geld krijgt van familie om op vakantie te gaan kan je er ook slim mee om gaan er er mee sparen of er nuttige dingen van kopen.

Sorry hoor maar als je het niet breed hebt ga je ook niet 4x per jaar op vakantie. Bah, wat heb ik een hekel aan dit soort mensen.

Dat 4x op vakantie gaan betaalt haar moeder toch niet zelf? Lees toch eens goed.

“En mijn ouders vertikken het om een nieuwe en tekopen” Sorry? Je hebt net gezegd dat je vader voor je aan het sparen is, hoezo vertikt hij het?

ik heb er ook heus geen problemen mee dat zei er af en toe ook even tussenuit wilt, maar waarom 4x, en waarom meteen naar 4 sterren hotellen in verre landen?

excuus dat ging over mijn moeder,

Ik lees ook goed, maar als jij geld krijgt om 4x op vakantie te gaan kun je er ook voor kiezen om dit aan normale dingen uit te geven. Je kunt zelfs zeggen: Mama, vriendje, ik vind het heel leuk dat jullie mij die vakantie geven maar ik geef dat geld liever uit aan kleding voor mijn dochter.

Maar wat is nu het probleem?
Je zegt dat je een baantje hebt?
Koop dan een bikini zelf?
Je vader is toch al aan het sparen voor een nieuwe broek?

Mischien even handig voor jullie om te weten :slightly_smiling_face:
Mijn moeder loopt zelf in bikini’s van >50 euro :wink:
En alleen maar dure merkleding, en dan tege mijn zeggen, dat er geen geld is,

Je kan toch om de dag gaan paardrijden? Dan kan je tussendoor je broeken wassen… Dan heb je er maar 1, hoogstens 2, nodig

@blushfush mijn probleem is dat mijn moeder geen geld heeft als ik at nodig heb, maar zelf wel dure kleding heeft,en dure vakanties