Altijd gezeur over geld :(

Hoi,
ik zit er de laatste tijd steeds meer mee, dat als ik iets nodig heb, mijn ouders alleen maar moeilijk doen.

Mijn ouders zijn gescheide, en ik snap natuurlijk wel dat ze het beide niet zo breed hebben. Maar sommigen dingen zijn nu eenmaal echt nodig…

ik rijd bijna elke dag paardt, en ik had ook 6 rijbroeken.Deze zijn allemaal op een na kapot.Maar met een rijbroek red ik het echt niet! En mijn ouders vertikken het om een nieuwe en tekopen.

Ik ga binnekort zwemmen met vriendinnen, en ik heb nog een bikini van vorig jaar, maar die is ondertussen ookal te klein…En bij de h&m heb je voor 25 euro gewoon een supermooie bikini!Maar dat mag ook niet…

Wat moet ik hier nu mee?Wie heeft een oplossing? :frowning_face:

xxx

Nou, de dingen die jij zegt, vind ik eerlijk gezegd niet zo nodig. Houdt ook een beetje rekening met je ouders? Je zegt al dat ze het niet zo breed hebben.

zoek een baantje? Stoppen met paardrijden?

Je rijdt elke dag paard? Waarom? Wie betaalt dat… Is het gratis? Doe je het omdat je een eigen paard hebt of omdat je het zo leuk vind?

Hoe oud ben je?

Eeem… even denken hoor… pfoe… misschien is het een idee dat je je eigen geld gaat verdienen?

Ja vervelend… maar krijg je geen kleedgeld of zakgeld ofzo? Of is dat niet genoeg… Misschien moet je een bijbaantje nemen of maar echt even gaan zeggen dat iemand van jouw leeftijd ook behoeftes heeft…

Zoek een baantje, oppassen of krantenwijk?

@hannekeeee
Er staat toch dat haar ouders het ook niet zo breed hebben? Je tovert het geld niet zomaar even uit de lucht. Gewoon zelf gaan werken, dus.

Zoek een baantje?
Enne, bij de action hebben ze mooie bikini’s voor 5 euro. en bij de hema voor 8, dus wat nou 25 euro :cowboy_hat_face:

Um, eigenlijk vind ik 6 rijbroeken een beetje veel, kan je niet gewoon een tijdje met 1 doen? Ik had er zelf namelijk ook maar 1 en vriendinnen die elke dag rijden hebben er 1 of 2 dus het kan blijkbaar wel.
Verder zou je een baantje kunnen zoeken: huiswerkbegeleiding, oppassen, etc. Of een vast bedrag per maand afspreken waarmee je kleding koopt. Dan heb je er geen ruzie meer over.

Je bent 14 en mag dus folders rondbrengen, neem dat als bijbaantje. Ik neem aan dat je ouders je dan meer respecteren en je dan ook zo nu en dan wel iets nieuws geven. Ze zien dat je zelf ook je best doet voor geld en dus ook je ouders respecteert.

die van de action zijn idd leuk :grinning:

Bijbaantje? Tja, ik denk dat je beter maar kan accepteren dat je ouders nou eenmaal niet voor alles wat jij wilt geld aan je kunnen geven. Met een krantenwijkje of iets dergelijks heb je al genoeg bij elkaar voor een leuke bikini. Die rijbroeken zijn volgens mij wel iets duurder, maar dan kan je eventueel aan je ouders vragen of ze een deel willen bijleggen? Als jij gaat werken voor je geld laat je ook zien dat je respect hebt voor hun financiele situatie.

ja het is heel vervelend,
maar je bent 14, dus kranten rondbrengen zou al wat geld opleveren
waardoor je niet zo afhankelijk bent van je ouders.
dus ik zou aanraden: praat er ook met je moeder over dat je het vervelend vind, maar dat je ook snapt dat ze 't niet breed heeft EN GA WERKEN!

Stoppen met paardrijden?
Kan je in plaats van de nieuwe paardrijbroeken een nieuwe bikini kopen x)

@ICExxCOLD , misschien is dat van het paardrijden wel overdreven, maar zoiets als een bikini dat moet je toch wel kunnen krijgen van je ouders, vind ik.

1: ik zeg niet dat ik 6 rijbroeken nodig heb, maar een is gewoon echt te weinig.Ik rijd elke dag zeker 3 verschillende paarden, dus ben de hele dag op stal.Het paardrijden is trouwens gratis.Ik vind die opmerking van stoppen met paardrijden een beetje gemeen eerlijk gezegd…Paardrijden is mijn leven.
2:Ik werk bij mijn vader in het bedrijf, en verdien daar ook wel mee, maar daar moet ik dus mijn ‘gewone’ kleding van kopen.
3:Ik krijg maar 10 euro zkgeld per maand, en mijn ouders willen niks weten van kleedgeld.

@hannekeeee
Ik krijg ook geen bikini van 25 euro hoor? En anders moet ik de helft zelf betalen, terwijl het thuis gewoon echt prima hebben.

Heb je geen vriendinnen die paardrijden? Dat je misschien een oude rijbroek die zij niet meer passen overkoopt… Of kijk eens op Marktplaats.

ik heb ook tegen mijn ouders gezgd dat ik gewoon een broek van marktplaats wil kopen, maar zelfs dat vinden ze niet goed. En het probleem waar ik een beetje mee zit is, dat, mijn vader altijd alles voor mij probeert te doen, en bijvoorbeeld zo"n nieuwe broek, gaat hij ook voor sparen voor mij. Maar mijn moeder doet moeilijk over een bikini van 25 euro, terwijl ze zel wel 4 x per jaar op vakantie gaat. Wat haar vriend of haar moeder dan voor haar betalen. daar zit ik heel erg mee