altijd eetlust

ik word er onderhand scheitziek van want ik kan echt zoveel eten als ik wil maar ik heb geen stop zeg maar. Als ik bijvoorbeeld met vriendinnen wat haal bij de c1000 waar ik eerst zeg van ik eet gewoon een handje mee en dan moet ik stoppen maar vervolgens eet ik meer dan iedereen.

Ook als ik bijvoorbeeld eenmaal wat lekkers pak dan verslind ik soms wel een heel pak ervan.

Achteraf word ik er heel erg down van en ik ben er nu helemaal klaar mee… iemand tips ?

Ik heb echt het idee dat ik elke dag aan het falen ben. Het lukte me niet om een goed eet patroon te ontwikkelen. Elke dag neem ik mezelf voor dat morgen alles anders zou gaan. Maar het lukt gewoon niet.

I feel you, just the same thing. Je moet je gewoon leren beheersen, hoe lastig het ook is.

Inderdaad leren beheersen. Met boodschappen doen kan ik dat heel goed, maar thuis ben ik daar ook slecht in hoor!
Vraag je vriendinnen om je ermee te helpen. Dat ze je gewoon niets mogen geven, en als jullie in de winkel zijn dat ze ervoor zorgen dat je niets koopt. Goed, word je in het begin wel chagrijnig van als ze telkens iets afpakken, maar zo leer je wel van lekkere dingen afblijven :wink:
En onthoud, af en toe mag je best wat lekkers!!

bedankt meiden!
Heb het net tegen mijn vriendinnen verteld hopen dat ze het begrijpen hehe…

ik ben zo slecht in het beheersen… :rage:

Veel drinken kan ook helpen, als je jezelf gewoon aanleert te drinken ipv te eten (bv water of thee ofzo).

Ik heb echt het idee dat ik elke dag aan het falen ben. Het lukt me niet om een goed eet patroon te ontwikkelen. Elke dag neem ik mezelf voor dat morgen alles anders zou gaan. Maar het lukt gewoon niet.

Ik heb ook dagelijks last van eetbuien en soms vreetbuien…

same

misschien moet je eens naar de oorzaak kijken. ik had eerst precies het zelfde. 1 snoepje werd gelijk een hele zak enz.

het bleek dat ik echt veel te weinig normaal eten at en daardoor juist naar ongezonde dingen greep en er geen rem op zat.

nu zorg ik dat ik een gezonde basis heb. 3 goede maaltijden per dag en 3 goede tussendoortjes. en dat scheelt echt heel veel. nu heb ik helemaal geen behoeft meer aan snoep of chips. en als ik er 1 pak dan kan ik het daar ook bij laten.

ik weet niet of het helemaal goed is maar dit eet ik zoal (als ik hele dag gezond bezig ben)

O: havermout met banaan of een bakje yoghurt met muesli
T: appel met noten
L: 2 bb met iets erop
T: iets van fruit, noten of groente
A: een bord met wat we die avond eten
T: weer iets van yoghurt fruit of noten

^ Dat vind ik best wel te weinig, vooral je lunch. Misschien als je meer gezonde dingen eet, dan je dan minder trek hebt in ongezonde dingen tussendoor.

Sluit me aan bij Kaylee.

Logisch dat je honger hebt…

ik heb eigenlijk nooit echt honger maar ik zit nooit echt ‘vol’ en als ik dan begin met het eten van iets slechts dan krijg ik echt een eetbui.

maarja ik zal dan wel wat meer gaan eten dan…

Wat bij mij erg hielp was minder snelle koolhydraten eten. Dat is bijvoorbeeld witbrood. Ook als tussendoortjes fruit, kaas, worst, noten, groenten. En meer maaltijden/tussendoortjes op een dag, zodat je tussendoor ook geen honger krijgt. Bij mij hielp dit heel goed, maar dit is natuurlijk voor iedereen verschillend…

Ik zou eens iets meer eten op een dag.
Dus bijvoorbeeld dit:
O: havermout met banaan of een bakje yoghurt met muesli + beker drinkyoghurt
T: appel met noten
L: 3 bb met iets erop + 1 stuk fruit + glas dinkyoghurt
T: Stuk fruit, handje noten en een pakje koekjes zoals Evergreen. Of een boterham
A: Bord eten + een toetje
T: Stuk fruit en weer iets van een koek. Of Yoghurt met muesli ofzo
Zo krijg je meer volume binnen en meer eiwitten. Helpt te vullen

story of my life, gewoon veel espresso drinken :upside_down_face:

bedankt allemaal ik ga het proberen en kijken of het gaat :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad meer gezonde dingen eten. Drink je verder wel genoeg? Ik krijg ook wel eens een hongergevoel als ik eigenlijk gewoon dorst heb.

Dit is wat ik gegeten heb / ga eten. zou zoiets goed zijn?

O: grote kom yoghurt met 2 a 3 eetlepels muesli en een lepel lijnzaad + kiwi
T: ei, bb met rookvlees en iets van 10 gemengde noten
L: 2 bb met kipfilet + ei + appel

• T: bakje yoghurt met blauwe bessen
  • A: weet ik nog niet
  • T: iets van komkommer met noten of crackers

^ Al stuk beter! Maar vind t nog aan de krappe kant. Maar die ‘altijd eetlust’ is dus heel duidelijk te verklaren.
Luister dus gewoon naar die ‘eetlust’ en pak nog wat op dat moment.

Ik wil je geen anorexia aanpraten, maar wat bij mij helpt is om één dag niks/erg weinig te eten. Dan ben ik mijn hongergevoel voor een hele tijd kwijt en snoep ik niet meer tussen de maaltijden door.