altijd de 'derde'

Dat had ik ook de afgelopen drie jaar!
Met ene R. en S.
S. en ik zijn nooit echt heel goede vriendinnen geweest, we gingen eigenlijk alleen maar met elkaar om doordat wij beiden goede vriendinnen waren met R.
Ik zat toen best wel vaak alleen, soms leek het bijna wel alsof S. en ik ruzie maakten om R. zeg maar.
Nu zitten R. en ik bij elkaar in de klas en S. in een andere klas. En onze vriendschap is nu heel goed!

Kun je gewoon niet even erover praten? Zodat jullie dan met opdrachten enz. afwisselen.

Ja, dat zou ik misschien kunnen doen,
maar misschien hebben hun wel helemaal geen zin in om met mij die opdrachten te doen ensoo…

same here (:
ik zou niet weten wat je eraan moet doen, want ik worstel er zelf ook mee.
x

Ik ken het! Maar ik ga niet meer met die meiden om!

Dit komt me wel bekent voor … =/
op de basisschool en in de eerste klas had ik het ( bij andere vriendinnnen)
uuh tja ik weet niet wat je er het beste tegen kan doen =/
bij mij was het zo dat onze vrinedschap uit eindenlijk toch stopte.
ik denk dat je er het beste gewoon met je vriendinnen over moet gaan praten, en kijken of als je bijv. achter hun 2 kan zitten in de klas, of dat je af en toe kan wisselen…
en misschien kan je kijken of je niet onder een voorwaarde van de leraar toch met zijn 3 mag, dat had ik ook in de eerste een paar keer gedaan ( leraren verwachten dan natuurlijk wel wat meer werk, maar dta moet je er dan voor over hebben :wink: )
succes !
ik hop dat je een oplossing vind

Same here

Misschien een idee om iemand te zoeken die ook derde is ?

Je hebt vast wel meer vriendinnen of aardige mensen ga daar naast zitten of zeg tegen 1 van die vriendinnen of jullie niet eens naast elkaar kunnen zitten, gewoon dat jullie 3 afwisselen. Als ze dat niet willen, dan laat je ze maar…

Ja dat is wel vervelend.
Misschien een ander vriendinnetje zoeken? :angel:

Ik herken mezelf hierin erg goed. Zelf blijf ik ook altijd als laatste over.

Ik had dat zelf ook, en ja toen was ik eens een beetje boos geworden enzo.
En toen hadden ze gezegd dat ze me echt niet kwijt wilden en dat ze niet wisten dat ik er zo over dacht,
en sindsdien wisselen we af wanneer we iets per 2 moeten doen.
Niet dat we een vaste regeling hebben ofzo, maar er is altijd wel iemand die uit zichzelf zegt van;
ik ga wel even bij iemand anders!

Dus; praat erover! Het helpt echt.

ik had een groepje van 5 vriendinnen en we zaten allemaal bij elkaar in de klas alleen toen veranderden de klassen en kwam 1 vriendin in A ik in B en 3 in C en degene in C hadden dan altijd grappige dingen in de klas meegemaakt die ze dan altijd vertelden waar ik en die andere vriendin niet over mee konden praten… heel irritant maar dat is gelukkig wel bijgetrokken en ik ga nu ook veel meer om met de meiden in me eigen klas, dus praat meer met de andere meiden in de klas! miss ben je daar niet de derde

Ik herken het ook, de andere twee kennen elkaar al langer.
Maar soms denk ik zo van, je kunt ook toch afwisselen van plek enzo o.o

Ik heb echt precies hetzelfde:
‘mijn’ groepje vriendinnen bestaat uit 7, maar sinds twee jaar ofzo doen zij veel meer dingen samen. Dat begon eigenlijk toen zij steeds met z’n allen uit gingen en ik vond daar geen hol aan, dus gingen ze zonder mij. Zij kregen andere vrienden en deden veel dingen samen en nu doen ze steeds alle opdrachten op school ook met elkaar en blijf ik ook steeds alleen over… Ik baal er best wel van, want volgend jaar moeten we ook profielwerkstukken maken en gaan zij natuurlijk weer allemaal met elkaar… en heb ik weer niemand…

T/m groep 8 wel

Ik vind dat jullie anders gewoon steeds moeten wisellen. Dat er steeds een ander alleen is. Als ze niet met jouw samen willen werken zijn ze ook totaal geen vriendinnen :frowning: Maar ze zullen het vast wel willen.
In het verleden had ik er ook last van, nu gelukkig niet meer. Maar kijk ns rond in de klas, vast genoeg aardige mensen

Dat had ik in de 1e ook altijd…
Begin 2e heb ik toen dus maar andere vriendinnen gezocht (en gevonden!) en nu is het veel leuker dan in de 1e.
(En eigenlijk was dat op aanraden van een klasgenoot, waarmee ik toevallig een keer praatte op de fiets. Eerst zag ik het ook niet zo zitten, maar later bleek dus dat ze echt wel gelijk had.)
Dus nieuwe vriendinnen zoeken denk ik dan…
Of eerst met ze praten, en als het daarna nog niet helpt nieuwe vriendinnen zoeken.

Probeer zo’n andere ‘‘derde’’ te zoeken, jullie voelen je allebei hetzelfde meer kans dat jullie vriendinnen worden.

Dat heb ik ook altijd…