altijd de 'derde'

hee,
Ik ben dus altijd de ‘derde’, dus er zijn twee goede vriendinnen , en eentje minder goede, en dat ben ik vaak.
Op school is dat nog al lastig, want je zit meestal met z’n tweeen naast elkaar / met opdrachten ofzo.
Ik zit hier best wel mee, want dit had ik op de basisschool ook en nu weer… heeft iemand anders dit probleem ook?
x

Jep, ken ik heel goed.

heb je het zelf, of iemand anders?
en hoe ga je er dan mee om?

ahw, dat is inderdaad erg vervelend!
heb er zelf geen last van gelukkig.
en ik weet eigenlijk ook niet zo heel goed wat je eraan kan doen,
upje voor jou dus!

ik voel me aangesproken,
ik ben ook altijd de derde in een groepje
2 vriendinnen zitten de hele tijd samen, doen alles samen en ik wordt een ENKELE x gevraagd. zucht
en ze hebben het altijd over jongens die ik niet ken …
ik heb hetzelfde probleem dus …

ja 't is echt vervelend he…
heeft iemand misschien tips om hier mee om te gaan?

Zoek andere klasgenootjes op of zeg er is wat van. Bijvoorbeeld: Mag ik er ook nog is bij zitten of komt er nou is iemand naast mij? Want misschien moet je gewoon een keer je mond opendoen. En ga gewoon naast andere klasgenootjes zitten die je aardig vind.

dubbel

hmm
toen wij altijd nog met drie waren,
waren we echt gewoon ook even close…
niemand buitensluiten

maar dat is eerder uitzondering dan regel…

ja andere vrienden zoeken denk ik?

dat heb ik ook ,altijd de derde
maar ik heb ook meestal dat ik mezelf dan een beetje ga afsluiten en vanzelf dan de derde wordt

Heb ik ook last van alleen wij zijn mijn z’n 4e maar 1 vriendin zit in een andere klas. Dus als een van de 2 die bij mij in de klas zitten er niet is komen ze naar mij, ik ben ondertussen wel gewend om alleen te zitten ik ga dan gewoon lekker kletsen met andere meiden uit mijn klas.

ja dat heb ik eigenlijk ook een beetje ja

ik heb een vriendin en die is een beetje de derde, maar dat komt ook gewoon omdat ik en mijn vriendin elkaar langer kenden en meer hetzelfde zijn…

andere vrienden in de klas maken … je hoeft niet meteen je vriendinnen in de steek laten maar het is toch ook leuk om anderen beter te kennen…

Ja, zo is het bij mij ook. de andere 2 meiden gaan al veel langer met elkaar om en dan kom ik er ineens bij weetjewel

had ik ook vorig jaar.
ik was eigenlijk de vierde. Ze gingen dan altijd met zn 3en naast elkaar zitten, en als dat niet kon ging iemand naast een jongen zitten.
Ik ben nu ook geen vriendinnen meer met ze, maar ik heb nieuwe vriendinnen gemaakt, en die zijn ook veel leuker.

was en is soms heel vaak zo…
maar ik weet nu precies wie mijn vrienden zijn.
maar ik ga ook meer bij mede- leerlingen zitten, en initiatief laten tonen, dat je hard kan zijn en zelf ook wel de baas kan zijn.
Het is eng maar probeer het toch, ga bv in de pauze bij mensen zitten die je kent.
Dan gaan ze meer aandacht aan je besteden of juist niet, dan weet je precies wie wel of niet je vrienden zijn.
dan krijg je ze echt te kennen

ja ik ken het. Bij opdrachten met zn drieen is het altijd vervelend maar is er vaak nog wel iemand anders. Maar ik ben beste vriendinnen met twee anderen, eentje van buiten school en wij zijn gewoon met zn drieen hele goede vriendinnen dus. maar nu altijd als die ene iets gaat doen vraagt die de ander mee. Zo gaan ze altijd samen op vakantie, vraagt de een altijd de ander mee naar bijv een cabaratier blabla. Bijna nooit vraagt de een mij als eerste mee. En dan vervolgens tegen mij gaan zeuren dat ik eigenlijk ook mee had moeten gaan, of dat ik misschien toch eigenlijk wel leuker was geweest. daar heb ik dan ook geen zin in. he zucht

Ik ben juist de ‘derde’ omdat ik in een andere klas zit xD
In het domein zitten we wel met z’n 4en maar zij hebben Engels,Nederlands en Gym samen dus ik zit best wel vaak alleen :3

Dat heb ik ook E&S praten over jognens die ik niet ken en ze vinden dingen die ik niet grappig vindt wel grappig, maar ik zit met elk vak naast S zij is dan ok de aardigste maar E verpest het altijd omdatze best wel bazig is… S laat me nooit alleen maar S heeft dezelfde’hoofd’ enzo als E