Altijd bang om zwanger te raken.

Ik heb sinds 4 maanden een vriend en zijn van begin af aan seksueel actief. Ik slik al ruim 2 jaar de pil. Eerst wat minder regelmatig maar toen was ik niet seksueel actief, nu ik een vriend heb doe ik dat wel.

Toch ben ik bij elk kwaaltje bang dat ik zwanger ben. In de periode dat ik en mijn vriend samen zijn heb ik mij al regelmatig misselijk, vermoeid en raar gevoeld. In plaats van dat ik het laat rusten ben ik tot aan mijn menstruatie bang dat ik zwanger ben.

Ik weet dat er met de pil weinig kans is op een zwangerschap, maar ik maak me er zo snel zorgen over dat het gewoon niet leuk meer is, het beheerst mijn leven af en toe echt een beetje. Kan het op zulke momenten niet laten rusten. Ik vind kinderen echt te gek, maar absoluut niet om zelf op mijn 20e te krijgen. Zijn er meer meiden met dit probleem? Ept dat een beetje weg als je relatie lang standhoud bijv. want ik wil mn vriend echt niet kwijt maar word gek van die onrust steeds weer.

Ik heb dit ook heel erg gehad. Ik heb nu drie jaar met mijn vriend en vanaf het begin (toen was ik 17, nu 20 dus) heb ik me ongeveer anderhalf jaar elke keer druk gemaakt.
Nu heb ik dat nog steeds wel af en toe, maar wel al veel minder dan daarvoor.

Gebruik een condoom? Dan ben je extra beschermd. Ik ken iemand die ook zwanger is geraakt ook al gebruikt ze de pil. Een condoom is trouwens sowieso handig als je geen SOA wilt oplopen.

Je kunt het ook met condoom doen toch? Dan heb je voor je gevoel nog meer zekerheid dat je niet zwanger kunt worden. (tenminste, die kans is dan wel heel mini) Ik herken het wel, had dit in het begin ook altijd best wel erg. Nu heb ik er al veel minder last van, dus ik denk dat dit bij jou ook wel minder wordt.

Buiten de pil slikken ook een condoom gebruiken he.

Maar als jij echt zo erg bang bent om zwanger te raken, dan ben je nog niet toe aan seks.

Hoezo zou zij nog niet toe zijn aan seks? Seks is niet alleen voor voortplanting, ook voor genot.

^ Sterker nog, als je de pil slikt heb je iets van 0,2% kans om zwanger te raken (zoiets stond in mijn bijsluiter)

Ik heb precies hetzelfde. Ook al doen mijn vriend en ik het met condoom en neem ik de pil heel regelmatig, toch blijft die angst om zwanger te worden bij mij heel groot. Ik weet dat in werkelijkheid de kans heel klein is, maar toch blijft die angst er. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik me echt te veel zorgen maak over hoe mijn leven zou veranderen als ik zwanger zou zijn. Gelukkig kan mijn vriend er nog wel goed mee omgaan. Hij zorgt ervoor dat ik niet helemaal doordraai. Ik denk dat het vooral belangrijk is om er met hem over te kunnen praten. En voor de rest kan ik je niet zo veel raad geven, want ik heb net hetzelfde probleem xD ik denk wel dat het betert na een tijd :slightly_smiling_face:

No shit Sherlock.

Als je zó bang bent om zwanger te raken, ben je er nog niet aan toe om seks te hebben, zo simpel is het. Er is namelijk maar 1 voorbehoedsmiddel dat 100% veilig is, en dat is geen seks hebben. Ook al gebruik je de pil én een condoom, dan is er nog steeds een kans op zwangerschap. De kans is zeer minimaal, maar de kans is er wel. Dus moet je volwassen genoeg zijn om consequenties te dragen mocht het “mis gaan”. Aangezien de TS zo verschrikkelijk bang is dat het “mis gaat”, is ze duidelijk nog niet toe aan seks.

Wat een kortzichtige opmerking. Ik ben nog niet toe aan kinderen…

Oké, maar zo te lezen zijn er meerdere mensen die last hebben van deze ‘angst’. En aangezien ik uit het verhaal opmaak dat ze nog geen condoom gebruikt, kan ze die het beste ook gaan gebruiken.

Ze zegt niet dat ze geen seks wíl, ze zegt dat ze bang is om zwanger te raken. En die gedachte snap ik volledig. Je kan nog zo genieten van seks, maar als je geen kinderen wil en alle verhalen over hoe het misging, maken sommige mensen dan bang. Dat is helemaal niet raar.

Dus het komt er op neer dat ze alleen seks kan hebben als ze niet meer bang is om zwanger te raken. Maar van die angst kom je zo wat bijna niet meer af. Dat betekent dat ze nooit seks zou kunnen hebben tenzij ze een kind wil. :"D

Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op? Ik ben ook al een aantal jaar sexueel actief maar ben als de dood om zwanger te raken. Ook door programma’s als sixteen and pregnant etc. Al deden hun het zonder condoom en zonder pil, gewoon de angst om in die situatie te komen. Ik snap niet helemaal waar je dit op baseert? Dus als ik bang ben om zwanger te raken ben ik niet toe aan sex? Apart.

Oh en daarbij is mijn buurvrouw 2 keer zwanger geraakt door de pil heen. Dat maakt mij ook bang ja.

Ik vind die opmerking ook nergens op slaan.

Je kunt best toe zijn aan seks, maar wel weten dat je het kindje niets te bieden hebt als het toch mis mocht gaan. Moet je dan maar geen seks hebben? Onzin.

Precies dit.

je kan altijd nog overgaan op pil én condoom, veiliger seks hebben kan niet

daarbij nog wat geruststellende feiten :slightly_smiling_face:

bij een vrouw in de 20 is de kans op zwangerschap bij regelmatige gemeenschap slechts 13 procent (onbeschermd dus ook zonder pil)

met pil slechts 0,1 procent als je hem regelmatig slikt en niet overgeeft etc…

en als je het condoom gebruikt zoals bedoeld is die kans dus nihil.

en ik heb die angst ook nog steeds hoor :slightly_smiling_face:

Waarom neem je geen spiraaltje?
Ik was ook heel slecht met pil slikken en condooms vond ik niet bepaald fijn, met mn spiraaltje hebt ik nergens last van, hoef ik nergens aan te denken en ben ik 99,99% beveiligd :slightly_smiling_face:

Ik zit inderdaad serieus aan een spiraaltje te denken omdat ik vooral in de eerste 1 á 2 weken van een nieuwe strip veel bijwerkingen heb door de hormonen in de pil. Maar volgens jou is een spiraaltje dus een fijne en veilige oplossing?:slightly_smiling_face: Zou een hoop schelen, thanks!!

Exact hetzelfde!

Sorry, waar slaat dit echt op? Ik ben 20, heb al 3 jaar een relatie met mijn huidige vriend en was hiervoor ook al seksueel actief. Toch heb ik die angst nog steeds. Dit is niet omdat je nog niet toe bent aan seks, maar omdat je nog geen kind wilt. Heel iets anders dus.

Het heeft niets te maken met nog niet toe zijn aan seks, het wil gewoon zeggen dat je nog niet toe bent aan een kind. Mijn ouders wilden na mij absoluut geen kinderen meer en mijn moeder is ook bang geweest dat er nog een derde zou komen. :’)

Ik ben ook bang om een verkeersongeluk te krijgen, zal ik dan maar nooit meer op een fiets of in een auto stappen?