Altijd aan het denken

Ik ben altijd aan het nadenken, of ergens over aan het piekeren. Of het nu iets in mijn relatie is, of met mijn studie… Soms lijkt er geen einde aan te komen.

En dan zijn er periodes dat het redelijk goed gaat en die kunnen soms wel een hele tijd duren. Maar nu merk ik dat het weer een tijdje minder is.

Therapie, boeken lezen, podcasts luisteren, allemaal al gedaan (en deels ook wel succesvol). Ik ben ook druk en spreek vaak met mensen af en werk naast mijn studie, maar toch… Iemand nog tips op af en toe te stoppen met denken?

Ik ben zelf ook chronisch piekeraar, dus ik herken het! Wat ik zelf meestal doe is afleiding zoeken, maar soms schrijf ik ook al m’n gedachten uit op papier, soms ga ik mediteren met een rustgevend muziekje erbij. Klinkt misschien zweverig maar je kunt ook manieren vinden om ‘mindful’ te zijn, maar dat is meer puur dat je je gedachten naar het moment brengt. Dus dan luister ik meestal naar de geluiden die ik dat moment kan horen, of ik concentreer me op m’n ademhaling. Misschien weet je sommige van deze dingen ook al maar voor mij helpt het meestal wel!