als vrienden verder gaan?

hey allemaal,
ik weet het, ik heb nog niet veel berichten maar ik ben niet zo actief op girlscene.
Maar ik heb een vraag voor jullie,
ik ben 15 jaar, en er is een jongen die ik sinds de kleuterklas ken, en we zijn altijd beste vrienden geweest, we zitten nu in het 4de middelbaar op een aparte school…
Een jaar geleden hadden we na een lange tijd weer contact via facebook en na veel praten werden we verliefd en werden we een koppel.
Maar we hebben elkaar echt niet veel gezien want we hadden het allebei druk dus onze relatie verliep vooral via het internet.
De laatste week begon hij niet veel meer te sturen en toen ik hem op onze lagere school zag (hij voor zijn kleine broer en ik voor mijn zusje) zei hij niks behalve ‘hallo’.
Die avond belde hij me, en zei dat het beter was als het gedaan was want dat hij mij niet echt als zijn lief zag doordat we mekaar niet veel zagen.
Zo hadden we dus lange tijd geen contact…
Na een maand ofzo vroeg ik of we gewoon niet boos zouden zijn en als vrienden verder zouden gaan, hij zei dat het geen probleem was voor hem, maar we stuurden wel nooit.
Niet lang geleden begon ik te sturen over gewone dingen zoals school en de vakantie…

Nu mijn vraag, ik vind hem echt tof, en ik zou graag als échte vrienden verder gaan, en dingen samen doen zoals naar de kermis gaan, of naar het park,… En ik zou hem dat in een berichtje willen vragen of hij het verleden zou willen laten rusten en dat ik het jammer vind dat we sinds de lagere school vrienden zijn en dat onze vriendschap nu nog amper bestaat.
Zou ik dit doen?
grtjs
:slightly_smiling_face: x

Ik denk dat je het beter zo kunt laten. Als hij hetzelfde had gewild had hij denk ik wel al initiatief getoond. Zet je eroverheen dat je niet echt beste vrienden meer bent, maar ben blij dat je in elk geval af en toe nog normaal met hem kan praten.

Ik denk dat als je dingen met hem wilt doen je of alleen een afwijzing krijgt, of dingen heel awkward gaan worden.

ik heb het toch gevraagd en hij antwoorde positief :upside_down_face:
we hebben gezegd dat we eens op een woensdagnamiddag naar het park gaan :slightly_smiling_face: