Als vrienden je keihard laten vallen...

Ik weet dat het niet echt bij “Lifestyle” past maar ik had geen idee waar ik het anders kon plaatsen.

Hebben jullie het al meegemaakt: vrienden die je keihard laten vallen ?
Ik had altijd 2 goede vriendinnen waarmee ik al in de lagere school in klas zat. Ze hadden zich op dezelfde middelbare school ingeschreven als ik, omdat we toen nog “een hecht groepje” waren. Een paar jaar later, nu dus, hebben ze me doodleuk laten vallen en eventjes een “vervanger” in de plaats gekozen. Ik had het er al een tijd moeilijk mee en het doet nog steeds pijn als je daarop staat te kijken en ze je het gevoel geven dat je overbodig en ongewenst bent. Zij hebben hun vriendengroep en ik heb ook andere vriendinnen waar zij niet mee bevriend zijn. En toch blijft het lastig.
In het begin van de vakantie had één van die ex-beste vriendinnen gezegd via sms dat ze dan nog iets ging laten weten om eens af te spreken . Ik was daar verwonderd over en ergens was ik blij, ( nu ben ik razend op mezelf dat ik toen blij en hoopvol was ).
Wel, maandag begint de school…denk je dat ze één iets heeft laten weten of überhaupt heeft geantwoord op een sms van mij ? Dat is niet het ergste, het ergste is dat ik nu allemaal foto’s op instagram heb gezien van dat groepje en enkele vriendinnen van MIJ die ze mee hadden gevraagd om eens lekker te gaan shoppen en nog een heleboel van die meiden-dingen te doen.

ik voel me zo vreselijk gedumpt en mijn moed om school te beginnen is precies al helemaal weer weg. Ik ben ook razend…
Waarschijnlijk klinkt dit verhaal echt belachelijk…:s
Maar is er iemand van jullie die dit gevoel begrijpt ? Wat kan ik doen ? Ik wil hun helemaal niet de indruk geven dat ik gekwetst ben ofzo, al ben ik dat wel.

Ik ken het helaas en ik maak het nu ook mee…

T klinkt wel moeilijk maar k zou gwn andere vrienden gaan zoeken dan. Ze hebben jou kei hard laten vallen, daar moet je gwn boven staan

Ik ga zien hoe ze doen maandag en de dagen daarna maar ik ga zeker niet achter hun gat gaan lopen.
Toch bedankt voor de tips !

Ik snap het heel goed want ik heb het zelf vroeger ook een paar keer meegemaakt. Laat zien dat je erboven staat en laat ze niet de macht over jou hebben. Dit kun je doen door te doen alsof er niets aan de hand is, maar ondertussen toch steeds meer met andere mensen om te gaan waardoor je niet “afhankelijk” bent van die nep vriendinnen!

Als ze het allemaal expres doet is het echt een bitch en jouw aandacht en tijd niet waard. Dit soort meisjes vinden het ook alleen maar leuk als jij het erg vind en ermee zit dus laat vooral niet blijken hoe erg je ermee zit!

Dus vooral ook lekker contact leggen met andere meisjes op school ipv alleen maar met die stomme meisjes! Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt en dat je wat aan mijn tips hebt :slightly_smiling_face: succes

Mijn hele vriendengroep heeft me laten vallen toen we naar de universiteit gingen. Ik ben door dat en een paar andere dingen in een zware depressie gevallen, dusja, ervaring mee. :’) Achteraf gezien het beste wat had kunnen gebeuren, maar toch, niet fijn op dat moment!

Soms kunnen meiden zo gemeen doen tegen elkaar. Echt heel erg vervelend, want het is nergens voor nodig. :S Anyway, wat mij altijd gezegd is is dat echte vriendinnen je niet zomaar laten zitten of inruilen. Ik vind het dan ook echt heel erg raar van die vriendinnen die je nu goed kent dat ze mee gaan met je ‘ex vriendinnen’. Uit ervaring heb ik geleerd dat ik liever een paar goede vriendinnen/vrienden heb waar ik op kan bouwen en jaren in contact mee blijf, dan een hele groep neppe vriendinnen/vrienden die niet langer dan <2 jaar in contact met je blijven.

Hopelijk heb je nog genoeg mensen om je heen waar je wel op kan rekenen. Gewoon niks aantrekken van die stomme meiden, zijn vast jaloers. :flushed:

Jup. Een hele groep vrienden toen ik nog naar de kerk ging. Toen ik na een half jaar weer terug was in Nederland ben ik nog zo’n 3x geweest en ben ik met het geloof gestopt en BAM… weg alle vrienden. Zo ‘dom’ als ik ben heb ik het nog een aantal jaar geprobeerd maar toen 1 meisje gewoon niet kwam opdagen toen we hadden afgesproken en ze van te voren al wist dat ze helemaal niet kon was ik er echt klaar mee.
Sinds doen besteed ik echt geen tijd meer aan dat soort mensen. Als ze ineens niet meer met je om willen gaan of niets meer van zich laten horen (of alleen via Facebook oid) dan houd het voor mij gelijk op.
Ga met mensen om die wel je vrienden zijn en op wie je wel kunt rekenen. Je hebt alleen jezelf ermee als je het elke keer weer probeerd om wat af te spreken enzo.

Heel veel succes :sob::muscle: , ook echt een kut situatie dan toen ze jouw andere vriendinnen mee vroegen

Hoe is het nu verder gegaan?