Als student met je ouders mee op vakantie?

Hee!

Ik vroeg me af of hier studentes zijn die nog met hun ouders op vakantie gaan?

Het zit namelijk zo: Mijn ouders willen misschien dit jaar niet op vakantie gaan, nou maakt dat in principe niet zoveel uit, maar ik zou het wel jammer vinden, aangezien het niet echt lekker loopt thuis, dat we dan de laatste vakantie samen al gehad zouden hebben (volgende zomer ga ik als het goed is verhuizen en op kamers), en die was qua ruzie-gehalte niet echt chill.

Mijn moeder echter, blijft telkens volhouden ‘Als student kan je ook nog gewoon met ons mee, de kinderen van mijn collega’s doen dat ook gewoon, is heel normaal.’

Maar ik krijg meer de indruk dat ze dit roept om niet te hoeven accepteren dat de laatste vakantie samen al geweest is, dan dat dit daadwerkelijk ook heel veel gebeurt, maar misschien heb ik dat wel fout, vandaar dit topic, om een beetje een beeld te krijgen van of studenten dat nou wel of niet doen.

Liefs

Als ik kijk naar mijn neven, doen die dat niet meer, maar ik sprak net een vriend van me, die ook student is, die gaat volgende week in de vakantie met zn ouders en zusje een midweekje naar Zeeland. Misschien niet helemaal jouw idee van vakantie, zoals in de zomervakantie twee of drie weken naar Spanje/Frankrijk, maar dat soort dingen kun je anders altijd nog doen?

Nou als het even kan zou ik sowieso mee gaan, alleen mijn ouders gaan niet meer in schoolvakanties, wat het dus voor mij onmogelijk maakt om mee te gaan. Maar als ze gaan en ik kan mee, dan ga ik mee. :slight_smile:

Eh ja. Als student kan je gewoon mee hoor :"). waarom zou dat niet kunnen? Ik ga ook nog gewoon mee hoor.
Ligt er misschien ook aan hoe oud je bent?

Ik ben sinds ik student ben niet meer mee geweest op vakantie, maar dat komt ook omdat ik samenwoon met mijn vriend en mijn familie met alle aanhang wel heeeul groot wordt. Maar ik zou best nog een keer met mijn ouders mee willen als het uitkomt en een beetje leuk is hoor!
En daarnaast ken ik veel studenten die nog met hun ouders op vakantie gaan (veelal naast de vakanties met vrienden etc.), het is dus wel normaal vind ik!

Wat zou het uitmaken? Sommigen willen al sinds hun 16e niet meer mee met hun ouders, terwijl ik mensen van 24 ken die nog met hun ouders meegaan.

Het hangt er gewoon vanaf hoe de band is met je ouders. Ik ben nu ook student, en ga niet mee op vakantie, maar er is een grote kans dat ik alsnog een ticket boek om mee te gaan: gewoon zodat ik ook even weg kan.

het is helemaal niet ‘raar’, alsof iemand je raar aan zou kijken als je met je ouders op vakantie zou gaan: en alsof het ‘erg’ zou zijn. vind dit een beetje een rare vraag.

Ik bedoel meer, ik zie mezelf gewoon niet als ik (eindelijk) op mezelf woon, lekker rustig, de behoefte hebben om met mijn ouders een aantal weken weg te gaan.

Wel om bijvoorbeeld een verre reis te maken, maar dan voelt het net alsof ik alleen met hun mee zou gaan omdat ik het zelf niet kan betalen, en ik wil eigenlijk ook geen ‘gebruik’ van hun maken.

Natuurlijk kan je gewoon mee (: Ik doe het ook nog wel eens hoor (ben student en woon niet meer bij mijn ouders), alleen niet meer altijd / niet meer zo vaak als eerst. Ik vind het nu niet meer vanzelfsprekend dat ik steeds mee ga, kijk per vakantie of ik wel of niet meega. :stuck_out_tongue: Vind het in ieder geval totaal niet raar om wel mee te gaan!

Ik ben dan nog wel geen student, maar als mijn moeder op vakantie zou gaan zou ik zeker meegaan. Gewoon gezelliger voor m’n moeder. Wel zou ik waarschijnlijk mijn vriend meenemen.

Als jij zelf niet mee wilt, is 't toch geen probleem? Dan ga je niet mee :")? Maar het is in ieder geval niet raar.
Ik ga elk jaar nog met m’n ouders op vakantie en met vriendinnen ook nog.

Mm volgens mij denken sommigen dat ik de vraag stel: ‘Kán het om met je ouders mee op vakantie te gaan als student, of is dat not done?’

Maar ik wil eigenlijk liever weten of hier mensen zijn die dat doen, en waarom wel/niet.

Je bepaald zelf of iets kan of niet. Als jij het leuk vind om mee te gaan dan ga je mee. Wil je niet dan ga je niet.

Ik vind het hartstikke normaal trouwens.

Dan ga je toch niet? Lijkt me simpel. Vind jij niet fijn, dús ga je niet. Klaar.
Het is best logisch dat je niet graag 2 weken op de camping zit met je ouders, maar verre reizen zijn gewoon leuker. Lijkt me dat je ouders dat ook begrijpen. Zo werkt het bij ongeveer iedereen.

[quote author=ELAN_VITAL link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004]#msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004] date=1329924004]#msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004]#msg

[quote author=ELAN_VITAL link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004]#msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004] date=1329924004]#msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg[quote author=Sparrow link=topic=227425.msg11020065#msg11020065 date=1329924004]#msg

De enige ‘waarom wel/niet’ is ‘dat vind ik leuk’ en ‘dat vind ik niet leuk’. meer reden zit er niet achter, bij niemand.

Dat dacht ik eerlijk gezegd wel haha, sorry. :stuck_out_tongue: Nouja ik doe het dus nog wel eens omdat ik het nog steeds gewoon leuk vind (en zij ook) en dan niet inzie waarom ik opeens níet meer mee zou gaan. Alleen als de vakantie van mijn broertje (middelbare school) bijvoorbeeld anders valt dan de mijne en zij willen dan weg, dan ga ik gewoon niet mee, ook geen probleem. En ik wil ook wel eens alleen met m’n vriend weg dus dan ga ik ook niet altijd met m’n ouders op vakantie, maar tot nu toe meestal nog wel :]

Ik kan je wel een aantal redenen geven: Omdat mijn moeder alleenstaand is. Omdat wij de afgelopen tien jaar amper op vakantie zijn geweest. Omdat ik het fijn zou vinden om, voordat ik straks een eigen leventje leidt met mijn vriend, een keertje met het gezin op vakantie te gaan.

Maar die redenen hebben geen invloed op haar keuze.

waarom niet? als jij dat wil moet je dat toch zelf weten?

Bedankt voor alle reacties!

Ik denk dat ik gewoon voor mezelf moet gaan bedenken of ik dat nog wil als ik zelf studeer en uit huis ben. De kans is, denk ik nu, best groot dat ik het níet wil, en dan vind ik het dus jammer als we de laatste zomervakantie niet samen weggaan als gezin, terwijl mijn ouders dus in hun hoofd hebben dat dit helemaal niet de laatste keer is.

Ik ben sinds dit jaar student, en dit jaar ga ik waarschijnlijk weer met mijn ouders mee op vakantie. Ik weet het nog niet zeker omdat ik ook al met een vriendin ga, maar ik vind dat het best kan. Mijn broer is ook al een paar jaar student en is ook nog elke keer meegegaan, ik vind het zelf niet raar maar je moet het natuurlijk zelf beslissen.
Ik ga zelf nog met mn ouders mee omdat ik het toch ook wel weer gezellig vind ondanks dat er ook op vakantie wel eens ruzie is, maar thuis doet iedereen altijd zijn eigen ding en als je dan een paar weken op vakantie gaat trek je voor mijn idee veel meer met elkaar op en dat vind ik altijd wel leuk. (: