'Als je vlees eet, moet je ook mentaal in staat zijn een beest te slachten'

Dit las ik pas ergens (sorry ik ben even kwijt waar exact), ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Even voor er verwarring ontstaat:

• Vlees = dat wat je bij de gemiddelde Nederlandse supermarkt/slager koopt, dus rund en varken, niet hondenvlees of iets dergelijks.
  • Mentaal in staat = dat je het bijvoorbeeld kan aanzien, dus niet per se zelf ook gaat uitvoeren.

hier is een koe om de beginpost een beetje meer kleur te geven:

http://static.insided.nl/forum.t-mobile.nl/cmsmedia/1308056250_COW.jpg

Op zich ben ik het er wel mee eens. Maar dat maakt me wel hypocriet aangezien ik toch vlees en en niet denk dat ik een slachting in real life zou kunnen aanzien :cold_sweat: .

Ben ik het niet mee eens, als je bijvoorbeeld niet tegen bloed kunt, kun je het slachten ook niet aanzien, maar dan zou je dus ook geen vlees mogen eten.

Dan kan je dat wel over alles zeggen. B.v. over je kleding(de omstandigheden waarin veel van de kleding gemaakt wordt)

ik weet niet of ik eens ben of niet.
enerzijds wel.

Ja maar ook wat dat betreft moet er wel beetje meer bewustwording komen, over die huiden enzo en hoe dat er aan toe gaat. Maar nu zit ik met een innerlijk gevecht of ik nu een slecht mens ben enzo. thanks haha

lieve koe trouwens.

Maar ik kan me ook weer niet zo goed voorstellen dat mensen dat ook echt aan kunnen zien? !!!
maar toch zijn ze er, want je hebt natuurlijk mensen die die dieren slachten.

:S

Ja en je raakt ook wel afgestompt er voor lijkt me als je het werk dagelijks doet. Dan is het niet zon big deal meer.

Maar dat het idee toegepast kan worden op verschillende situaties, maakt het toch niet ineens geen onderwerp van discussie meer?

aw sorry :c

Ik vind niet dat je geen vlees mag eten als je niet in staat bent om een dier te slachten. Ik vind wel dat iedereen wat bewuster zou moeten zijn over het feit hoe dieren geslacht worden en dat je ook bewust bent dat het levende dieren zijn geweest.

Ben ik wel mee eens, ondanks dat ik zelf vlees eet. Ik zou het wel kunnen aanzien (denk ik), klinkt heel wreed, maar eerlijk is eerlijk, anders zouden er ook té veel dieren zijn. En als het op een normale pijnloze manier gebeurt ^ tja…

Ik ben het er wel een beetje mee eens ja. En ik denk ook dat ik het in nood best zou kunnen.

Ik ben het er mee eens. Ik ben zelf vegetariër en ik vind het ongelofelijk storend als klasgenoten die wel gewoon vlees eten, klagen over biologie practica of filmpjes over de vee-industrie. Dat ze daar zegmaar niet tegen kunnen. Ze vinden het helemaal prima en mooi om te eten, maar om er echt bij stil te staan wát ze precies eten, ho maar. Dat vind ik zo jammer. Ik probeer hier absoluut niet te zeggen dat iedereen vegetariër zou moeten worden, echt niet, dat vind ik ook helemaal niet.
Maar als je vlees eet, wees dan op zn minst sterk genoeg om bewust te worden van wat je eet. En ik vind dat je dan ook het lef moet hebben om, als het er op neer mocht komen, zelf te slachten. No offense, maar om blind te zijn voor het feit dat vlees van (ooit levende) dieren af komt en hoe dat hele proces werkt, vind ik gewoon een beetje onvolwassen. Ik zeg niet dat alle vlees-eters zo denken trouwens, dat is niet wat ik bedoel. Gewoon mijn mening (:

oh mijn god ik klink daar echt heel boos. zo bedoel ik het echt niet :frowning_face:

Oh, je komt niet boos op me over hoor, ik snap je hartstikke goed! En ik ben het ook met je eens, als mensen gaan lopen piepen over een zielig varkentje dan denk ik ook ‘my god, en dat stukje rollade dat je vanavond eet was ineens niet een ‘zielig varkentje’?’

Dit heb ik ook met deze kwesties :’)

Ik eet alleen kip ik heb ook een bloedhekel aan kippen maar ik zou nooit in staat kunnen zijn om zelf een kip te doden(of het aan te zien). Ik snij mijn kip altijd in stukken zodat ik niet weet dat het een kip is het idee van vlees eten vind ik naar maar kip is te lekker en misschien is dat hypocriet van mij.

waarom heb je een bloedhekel aan kippen hahah
hebben ze je ooit beroofd of aangevallen?