als je negatief over iemand praat ben je jaloers.

Ongezond leven en vet eten is slecht. Overgewicht opzich niet.

Het kan jaloersheid zijn, maar het kan ook echt gemeend zijn.
Ligt ook aan het onderwerp.
Als ik zeg: ‘‘Osama Bin Laden is echt een vreselijke man geweest!’’ Is dit geen jaloersheid, dat weet iedereen denk ik wel.

nee echt niet. iig lang niet altijd
als ik zeg dat ik een vrouw op mijn stage haat omdat ze een kutwijf is die een gemeen rotkarakter heeft omdat ze altijd gemeen doet tegen anderen, waarom zou ik dan jaloers zijn daarop?

Lang niet altijd, nee. Ik denk dat mensen die wanneer je kritiek uit op hun idool zeggen dat je dit puur doet omdat je jaloers bent op diegene zo reageren omdat ze de neiging hebben hun idool op te hemelen en zich indirect zelf aangevallen voelen.
Dat overgewicht niet gelijk staat aan ongezond zijn, is overigens nieuws voor mij. Wow, ik voel me nu wel heeeel erg onwetend na dit gelezen te hebben haha. Wat verschrikkelijk voor mensen met een maatje meer dat zo veel fabels over overgewicht bestaan… ik geloof overigens best dat iemand jaloers kan zijn op een ‘dik’ iemand (Wat is dik? Tegenwoordig noemt men Marilyn Monroe soms al dik). Aan al die beledigingen jegens dikke mensen mag wel eens een einde komen.
http://fitforwork.nl/te-dik-volgens-bmi-is-dat-ongezond/

Soms wel, soms niet: klaar.

Eigenlijk is het best logisch als je nadenkt haha. Zo is een slank meisje met een goed bmi die enorm vet eet gevaarlijker bezig dan iemand met overgewicht die gewoon gezond eet. Het is de vet in het eten wat je aderen laat dichtslibben en die voor slechte stoffen in je lichaam zorgen. Daar heeft je lichaamsvet niks mee te maken lijkt mij, dat zal vast niet in je aderen gaan zitten :’)

Meestal niet. Als ik over bijv Maury zou praten (ja maums even voorbeeldje haha) en zou zeggen: ‘Kijk haar vest dan, belachelijk!’ Dan kan je het soms ook uit jaloersheid zeggen omdat je het zelf niet kan krijgen. Maar meestal (bij mij dan) is het niet uit jaloersheid.

Sigh. Sommige mensen hebben ook overgewicht door medicijnen en misschien zijn die mensen dan wel heel gezond bezig.

Dat is inderdaad geen jaloezie, hoewel het wel degelijk wat over jouw karakter zou zeggen.

Dit is een vorm van overgewicht met als oorzaak te veel ongezond eten, dat is iets heel anders dan wanneer het in je genen zit (en je dus veeeel minder van dit vette/ongezonde eten nodig hebt om op een bepaald gewicht te komen dan iemand anders) of als het komt door bijvoorbeeld ziekte of medicatie.

Het ligt denk ik puur aan de context. Als ik klaag over de rook van sigaretten ben ik niet bepaald jaloers. Het hoeft dus niet zo te zijn. Maar als ik negatief zou zijn over een ander alsof ‘ik beter ben’, dan denk ik het wel. Het ligt er maar aan wat je ermee wil bereiken.

Dat vind ik dan toch wel opmerkelijk. Bronnen? Ik ben het ermee eens dat dik zijn (en dan heb ik het over écht dik, niet vol of een beetje chubby) niet altijd een gevolg is van vet eten. Veel mensen worden dik door bijvoorbeeld een afwijking aan hun schildklier. Dik zijn staat dus niet per definitie gelijk aan ongezond leven of eigen schuld. Het is echter nóóit gezond om extreem dik te zijn, in welk geval dan ook. Uitgaand van dikte door vettig eten is er een verhoogde kans op cholesterol, diabetes, hart- en vaatziekten en talloze andere kwaaltjes. Sowieso is een te zwaar gewicht funest voor je lichaam. Je krijgt sneller te maken met botslijtage en gewrichtsklachten, je lichaam is er nou eenmaal niet op gebouwd om >100 kilo te dragen. Je libido gaat achteruit van overgewicht, je vruchtbaarheid…Moet ik doorgaan?

Het is waarschijnlijk hartstikke lief bedoeld, dit pleidooi voor de dikkere mensen, maar probeer onzekerheid niet te sussen met valse informatie. Dikke mensen zijn niet minder waard of minder mens dan een slank iemand en een slank iemand is niet per definitie gezonder dan een dikker mens, maar de waarheid is dat dik zijn nooit gezond voor je lichaam is. Net zoals te mager zijn dat ook niet is.

Nogmaals, uitzonderingen daargelaten zoals aanleg voor een slank/mollig lichaam, gewoon vollere mensen etc.

Dan nog is extreem overgewicht ongezond. Ik ken in mijn omgeving een vrouw die hartstikke gezond eet, maar alsnog 120 kilo weegt. Zij is na 2 minuten lopen op een stevig tempo al buiten adem, heeft ontzettend last van haar knieën en haar gewrichten zijn erg versleten. Allemaal door het gewicht.

Verdiep je eerst even in een onderwerp voordat je dingen gaat roepen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat niet zo zeer, want er is bijvoorbeeld een meisje op mijn opleiding en zij is wel zó verschrikkelijk irritant.
Er wordt ook door meerdere mensen vrij negatief over haar gepraat. Ze denkt zelf dat ze alles is en laat dit ook aan iedereen die het (niet) horen wil blijken.
Dan komt het wel eens voor dat iemand even kwijt moet wat ze nou weer gedaan heeft en dat is dus echt niet voort gekomen uit jaloezie. In tegendeel zelfs.

Het is denk ik wel zo dat als je jaloers bent, je sneller negatief gaat praten over iemand, maar dit is zeker niet altijd het geval.

Bull fucking shit.

Ik praat niet snel negatief over iemand en wanneer ik dan negatief praat over iemand gaat het grotendeels over het innerlijk. De persoon lokt het dan zelf ook uit en is dan ook enorm arrogant. Jaloers? Nee. Ik ben niet jaloers op arrogante mensen.

Het kan uit jaloezie zijn, maar meestal zeggen mensen dat om zichzelf beter te voelen of om stoer te lijken. Ikzelf vind er niks stoers aan…

Ik geloof juist dat mensen dat nooit zeggen uit jaloezie