Als je je een stuk volwassener voelt dan de rest van je klas

Hey! Ik weet niet of er al zo’n topic is, maar ik kon nog niet zo iets vinden .
Ik zit nu in de 3de, in ene hele fijne klas, alleen ik heb idee dat ik veel volwassener ben dan de rest van mijn klasgenootjes… Ik kan het bijvoorbeeld ook gewoon goed vinden met de docenten, terwijl iedereen lullig over ze spreekt, en ik weet dan nooit wat ik moet doen, omdat ik het gewoon goed kan vinden met mijn docenten.
Ik heb geen idee of ik me moet aanpassen, of ik het gewoon moet laten gaan… ik heb gewoon geen idee.
Ik heb bijvoorbeeld ook een gym leraar, die ik al langer ken dan de rest van mijn klasgenoten, en iedereen praat over hem alsof het de slechtste man ter wereld is, terwijl hij juist onwijs aardig en behulpzaam is, en laatst zei ik dus dat hij best aardig is, en toen werd er alweer gepraat dat ik iets met die leraar heb, een relatie en dat soort gingen (dit bedoel ik dus, zo zijn mijn klasgenoten)
Ik vind het onwijs kinderachtig, en ik ga me niet aanpassen om slecht te praten over docenten, want dan ga ik me schuldig voelen. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen, dus tips zijn altijd welkom. Mijn ouders weten ervan, en mijn mentor ook, en die zeggen beide dat ik het gewoon maar aan moet kijken, maar ik kan het gewoon even niet meer :frowning_face:
Doorzetten blijf ik altijd, maar het is gewoon lastig als je je anders voelt dan de rest, vooral als je in je puberteit zit en al die shit :flushed:

Als jullie tips hebben, ik ben jullie enorm dankbaar, want ik weet gewoon even niet meer hoe ik het aan moet pakken, en als je ook zo’n ervaring hebt gehad, kan je dat altijd melden :slightly_smiling_face:

Veel Liefs! x

Goh, ik heb precies hetzelfde! Alleen ben ik vorig jaar blijven zitten. Bij mij werkt door gewoon te zeggen; ‘Dat is helemaal niet zo. Gedraag je niet als een kleuter, je zit in de derde, niet op de basisschool.’ En daarna stellen de meeste mensen zich wat volwassener op. Maar dat kan ook omdat sommigen een beetje tegen me opkijken, omdat ik de derde al een keer gedaan heb. Dus heb geen idee of het bij jou werkt, maar probeer het anders zoveel mogelijk te negeren. Er is trouwens vast wel 1 iemand die een beetje met jou meedenkt, toch? Maak je er niet te druk om, sowieso zullen zij op een gegeven moment volwassener worden. Is het niet dit jaar, is het wel volgend jaar. :slightly_smiling_face:

Lekker jezelf blijven! Misschien krijgen je klasgenoten dan ook langzamerhand een eye opener omdat jij ze van gedachte veranderd.

Dat ze zo doen is puur aandachtzoekerij, niks van aantrekken. Jij hebt zelf al door dat je hierboven staat en zij moeten gewoon volwassen worden