Als je iemand vaag kent?

Dit jaar ben ik naar een nieuwe school gegaan. Hier zit iemand op die ik ook ken van mijn vorige school. Ik ken hem eigenlijk niet goed ofzo, maar ik was bevriend met mensen die zich veel bezig hielden met muziek en ook vaak optreden enzo, en hij zat ook in een bandje en ging dan weer met mensen om waar ik ook mee omging. Beetje vaag, maargoed.
Ik had hem wel al op facebook voordat ik wist dat hij ook op deze school zou zitten, maar ik praat verder nooit met hem en hij is ook niet vaak online ofzo.
Eigenlijk lijkt het me wel leuk om eens met hem in gesprek te gaan, gewoon om te weten hoe het gaat met hem en de mensen waarmee hij (en ik dus ook) omgingen en die ik eigenlijk niet meer zie. Maar ik ben daar dus echt te verlegen voor. het is niet dat ik hem leuk vind, ik ken hem nauwelijks. Maar hij echt altijd omringd met andere mensen en geen van die mensen ken ik.
Hoe kom je in gesprek met zo iemand? Of zou ik het maar laten? Ik heb in het begin van het jaar wel een berichtje op facebook gestuurd (zo van: He ik zag je! achtig) maar daar heeft hij nooit op gereageerd.
Ik ben altijd zo verdomde scheiterd als het aankomt op op jongens afstappen, terwijl ik helemaal geen moeite heb om met jongens te praten wanneer dat ‘moet’ of wanneer ik er al bij sta en er een gesprek gaande is. Ik wil het dus eigenlijk ook meer om m’n eigen angsten te overwinnen, maar… ja… voor degene die dat ook hebben (gehad): hoe pak je zoiets aan?

Ik heb ongeveer precies hetzelfde gehad, maar dan stuurde zo’n gast mij een bericht. En ik reageerde niet omdat ik geen zin in hem had. :’) Misschien moet je gewoon nog zo’n vluchtig berichtje sturen, en als hij niet reageert zou ik het niet meer proberen. En als hij wel reageert dan is het alleen maar goed.
Jup, ik zou gewoon nog een vluchtig bericht sturen als ik jou was.

Zit je bij hem in de klas of ook niet? Anders zou je is kunnen zeggen: Hè, zat jij ook niet op mijn oude school?

Nee hij zit een jaar hoger, omdat ik een jaar een “verkeerde” opleiding heb gevolgd.

upje

gewoon een keer dan langslopen, of als je hem bij de fietsen ziet ofzo en dan vragen; he, ken ik jou niet ergens van?
ofzo?
weet het ook niet, heba namelijk nog nooit in zo’n situatie gezeten