Als je het doet, doe het dan goed.

‘Ik wil toch langskomen.’ Zeg ik, nu vind hij me vast heel vreemd, maar het kan me helemaal niks schelen.
‘Oké, dus als ik het goed begrijp, ga jij drie uur lang reizen voor je vader?’ mompelt mijn moeder gekwetst. ‘De man die ons liet verhuizen en jou al je vriendinnen liet verliezen?’ Ik had deze reactie van haar verwacht. Maar ik mag Juul toch wel een keertje zien? ‘Nee mam, je weet dat ik hem ook niet mag, maar Juul is wel mijn halfzusje hoor.’ Antwoord ik voorzichtig en ik kijk haar aan om haar reactie te zien. Ze schud haar hoofd. ‘Sas, ze is wel zijn kind.’ Zegt mijn moeder. Boos kijk ik haar aan. ‘Ze is mijn váders kind.’ Snauw ik tegen haar. ‘En ik ben ook zijn kind hoor, daarom moet je mij toch ineens ook niet meer?’ Mijn moeder kijkt even stil voor zichzelf uit. ‘Oké, ga dan maar als je zo graag wilt.’ Zegt ze doen. Opgelucht kijk ik haar aan. Als het niet had gemogen was ik toch wel gegaan, maar zo is het toch fijner. ‘Dankjewel mam.’ Mompel ik en ik omhels haar.
Ik ben blij dat ik Juul weer eens kan zien, want we hadden altijd een goede band met elkaar. Juul is drie jaar jonger dan mij, 11 dus, maar daar merk ik eigenlijk nooit iets van als we bij elkaar zijn.
‘Ehm, mam, even weer over dat voetbalgedoe weer…’ begin ik tegen mijn moeder nu ze toch niet in een heel slechte stemming is. ‘…Mag ik daar dan toch onder?’ Mijn moeder draait zichzelf om en kijkt me aan. ‘Ach ja, doe maar, jij doet toch waar je zelf zin in hebt.’ Zegt ze met een stem vol tegenzin. Maar het is wel een goed antwoord.

‘En, heb je het al een beetje naar je zin hier?’ vraagt Tessa me de volgende ochtend op school. ‘Ja hoor.’ Antwoord ik. ‘Het is hier alleen wel een beetje saai, omdat ik nog niemand ken en zo.’ Ze kijkt me begrijpend aan en knikt. ‘Waarom gaan je niet bij een sportvereniging?’ vraagt ze. ‘Ja ga ik ook, ik weet nog niet waar, maar ik ga bij een voetbalvereniging.’ Antwoord ik blij dat het nu van pas komt dat ik al een keuze gemaakt had. ‘Kom bij mijn club spelen, daar zit ik ook bij.’ Zegt Tessa enthousiast. Ik knik. ‘Goed idee.’

verderr. (:

Meeer :’)

vnv weer. (A)

‘Oké, ga dan maar als je zo graag wilt.’ Zegt ze doen.

moet dat niet dan zijn? x]
van mij mag je wel verder.

:blush: dankje. (A)

up.

verder !!

ga je verder? x]

ehm, zo snel mogelijl. :wink:

verder :grinning:

Gaat dit verhaal nog door?

upje?

oeps, haha, bijna mijn eigen verhaal vergeten. :open_mouth:
ik zal snel weer posten. (A)