Als je geen merkkleding hebt ben je "anders" {discussie}

Vandaag op school hadden we het over merken (Vans, Nike, Adidas etc). Een aantal mensen zeiden: "als je geen merkkleding hebt ben je “anders” ". Als je dan fake dingen aandoet ( zoals nep Vans oid) ben je al helemaal vreemd, omdat je er bij wilt horen, maar geen geld hebt voor de echte spullen, ze vinden die mensen sloebers.

Dus, wat vinden jullie ? Ben je echt “anders” als je geen merken aanhebt, is het echt een kwestie van geld, of denken, van neppers kan ik 10 paar kopen, van echte 1, met hetzelfde geld.

Graag je mening!
Hou het wel een beetje beleefd, haha :slightly_smiling_face:

Mijn definitie van “anders” : “cool” proberen te doen, maar het niet kunnen, of hoe je dat ook zegt :’)
Bij vragen, stel ze gerust! Ik ben nooit duidelijk in topic uitleg :’)

Sorry, maar nee ik vind niet dat je anders bent als je geen merkkleding draagt. Draag ik zelf ook niet, want ik vind het de grootste onzin. Je betaald 75% van de prijs alleen maar omdat dat merk erop staat en ik koop liever wat meer kleding van hetzelfde geld aangezien ik al niet zoveel kan uitgeven aan kleding. En neppe dingen, ja ik heb ook wel eens van die neppe all stars. De echte vind ik veels te duur en dat logo hoeft er niet op van mij, maar voor de rest vind ik het wel leuke schoenen

Dat is afhankelijk van persoon tot persoon denk ik? Net zoals bij mensen die merken kopen. Sommigen doen dat echt voor het merk, zodat ze kunnen zeggen dat ze een jas hebben van -random merk- en er mee kunnen paraderen. Anderen kopen die jas gewoon omdat ze hem mooi vinden.

Zo heb je ook mensen die absoluut geen merk willen hebben, juist omdat ze dat nonsens vinden. Je hebt mensen die geen merk kopen omdat ze dat niet kunnen betalen. En je hebt mensne die gewoon kopen wat ze willen, soms is dat van een merk, soms is dat van de Zeeman. Maar om nu enkel op het feit of iemand een merk aan heeft of niet een hele persoonlijkheidsanalyse te gaan doen, vind ik wel heel ver gaan.

Bij mij op school werd er echt nooit gekeken naar wat voor merk je aan had. Nepmerken boeiden anderen ook niet. Als iemand dat droeg werd er niks over gezegd.

Wauw, fijne school zou je dan hebben!

Bij ons word er al gelijk geroddeld als je schoenen van bv. de Bristol aanhebt. Zoals ze dat hier zeggen : je bent een wandelende no - go.

Zelf draag ik vaak ook nepmerken. gewoon omdat ik dan veel meer en leukere dingen kan kopen! tja, dan ben ik maar een wandelende no-go, maar ik draag wel wat ik leuk vind.

Nog meer meningen?

tbh vind ik nep vans/allstars etc wel een beetje pauperig. Maar anders… Nee, uiteindelijk zijn het maar gewoon stukken stof.

Waarom zou hetgeen wat je draagt, je als persoon moeten definiëren?
Ik vind het extreem oppervlakkig als mensen zo denken.

Maakt merkkleding je per definitie cool dan? :’) Ik snap de denkwijze van die mensen nooit zo.

Mij maakt het echt niet uit waar iemand mee loopt, merkkleding of merkloos. Zelf kijk ik meer naar de kwaliteit… zo heb ik bijvoorbeeld een paar fake primark Vans omdat ik er niet vaak op loop, maar wel originele Converse, puur omdat ik daar veel liever en vaker op loop. Ik koop geen nepperds omdat ik er geen geld voor* zou hebben, integendeel, maar juist om wat te besparen. (o.a zodat ik duurdere dingen kan kopen waar ik m’n geld wel waard voor vind.)

Same here.

Ik kan me er ook niet druk om maken om eerlijk te zijn.

I really don’t give a shit. Toen ik nog op de middelbare school zat keek niemand daar uberhaubt naar. Ik koop kleding omdat ik het mooi vind, niet omdat er een merk op staat. Ik draag Adidas en Converse schoenen omdat ik ze mooi vind en de kwaliteit is goed, niet omdat dat merk erop staat. Verder draag ik overigens ook geen merkkleding.

Grootste bullshit.
Ik haat dat zo. Gelukkig wordt er in mijn klas nooit gekeken naar merken oid. De helft van de klas loopt in primark kleding rond. :’)

Bij mij in de buurt heb ik er nog nooit een discussie over gehoord eigenlijk. De meeste mensen uit mijn omgeving die kopen gewoon wat ze mooi vinden, of dit nu merk is of niet. Zelf hou ik bijvoorbeeld totaal niet van vans of all stars of iets dergelijks dus mijn schoenen koop ik gewoon bij de van haren of waar ik gewoon leuke schoenen tegenkom. Ik vind het best wel onzin dat mensen er moeilijk over gaan doen of je merk draagt of niet…

Bij mij op school valt het gelukkig wel mee, het boeit eigenlijk niemand echt of je een merk aan hebt of niet. Maargoed, ik zit dan ook op een school waar ook jongens lopen met klompen aan. :’) Zelf zou het me echt niks uitmaken tho, je moet dragen wat je mooi vindt.

Ik koop gewoon wat ik mooi vind. Ik heb het niet zo op die merken. En ik zie het nu echt voor me dat iedereen die ‘cool’ is zowat hetzelfde aan heeft. Nee, ik ben dan liever anders.
Soms zie je wen groepje meiden en hebben ze allemaal dezelfde uggs aan.

Ik denk meer dat het is dat merkkleding wordt geassocieerd met geld.

anyway ik heb er nooit echt op gelet aangezien ik geen merkkleding draag.

-

-

Wauw, beter!

Bij mij op de middebare werd er veel over je geroddeld als je nooit ‘coole’ merkleding, schoenen, etc droeg. Ik droeg het ook nooit en ik kreeg ook heel vaak te horen van ‘koop eens dit’ of ‘koop eens dat’ en dat zijn voornamelijk kleding met hele dure merken. Sorry, ik ga niet mijn geld laten verspillen om merkkleding.

Zoals dat Bjorn Borg ondergoed, ik was echt de enige zowat die het nooit droeg. :’)

Ik vind niet dat je, als je geen merkkleding draagt, anders bent. Ook op mijn school let niemand erop. Ikzelf draag wel echte Converse, maar ik zou er geen problemen mee hebben om op neppe te lopen. Vaak zien ze er toch hetzelfde uit, maar dan zonder het merk logo erop. Eigenlijk let nooit zo op het merk van de kleding die ik koop, als het er maar leuk uit ziet. Op deze manier kopen de meeste mensen uit mijn omgeving hun kleding.

Ach ik vind het vooral zielig als iedereen merkkleding koopt om erbij te horen. Ik weet bijv nog dat veel meisjes bjornborg onderbroeken droegen en daaronder een normale onderbroek aandeden, omdat ze niet lekker zaten.