Als je eens van iemand houdt, blijf je altijd van degene houden?

Hi, ik kom een vraag stellen, omdat ik ergens mee zit. Een jaar lang heeft een jongen een hele grote rol in mijn leven gespeeld, nog steeds, maar we hebben een punt gezet in wat we ook hadden. Voor mijn gevoel heb ik echt van hem gehouden en elke keer als ik hem zie voelt het raar, want pief paf poef, het voelt alsof alles wat we hadden weg is. Er is nu zo’n groot gat in mijn hart. En ik denk nog steeds de hele tijd aan hem, nog steeds wil ik bij hem zijn. Gaat dit na een tijdje weg of zal ik altijd van hem blijven houden?

Gaat denk wel weg na een tijd of als je een leuk iemand tegenkomt. Je zal toch verder met je leven moeten.

Ik denk dat de gevoelens na een tijd wel minder zullen zijn en je niet meer steeds aan hem zult denken en bij hem zou willen zijn. Maar ik denk wel dat je altijd van iemand zult houden als hij een grote rol in je leven heeft gespeeld.

Ik denk dat je altijd om diegene blijft geven, maar het houden van weg gaat. Er zullen altijd momenten zijn dat je aan hem blijft denken, maar het word uiteindelijk wel minder. En je kunt van iemand anders gaan houden.

Nou, dat heb ik dus lang gedacht. Ik was zo kapot van iemand van wie ik 4 jaar gehouden heb, dat ik dacht: dit gaat nóóit meer over en ik bleef ook echt in dat gevoel hangen.

Totdat ik iemand anders leerde kennen die heel leuk was en het in één klap over was. Mijn conclusie is dus dat ik wel denk dat als je goed uitelkaar bent gegaan, je voor altijd om iemand zal geven. Maar dat het houden van/verliefd zijn over gaat wanneer je een nieuwe ‘afleiding’ hebt, en niet door tijd.

Ik geloof dat ieder persoon 1 iemand op de wereld heeft rondlopen waar zij/hij altijd van zal houden, de ware dus. Als in jouw geval die jongen niks meer voor jou voelt, zal hij waarschijnlijk niet de ware zijn voor jou. Dus er komt vast nog wel een jongen in je leven (misschien wel heel onverwacht) waar je nog meer van zal houden en hij ook van jou! :slightly_smiling_face:

Dat gat in je hart, dat gevoel wat je hebt, zal ooit wel opgevuld weer worden door een ander! Het kost tijd, maar ik geloof niet dat je altijd van iemand zult houden. Ik heb meer dan 3,5 jaar een relatie gehad, en heb echt onwijs veel van hem gehouden, ik dacht er ook altijd een zwak voor te hebben, het is dan nu al bijna 3 jaar over, maar dat gevoel is al lang weg, er is niks meer van over van dat ‘houden van’. Bij de ene kost het meer tijd bij de ander, en sommigen hebben een nieuw persoon nodig die dat gat zal opvullen. Ik geloof wel als je bijv kinderen samen hebt dat je dan een bepaalde band houd met die persoon, maar ook dat is een ‘gat in het hart’ wat opgevuld kan worden, die band betekend ook niet dat je altijd van die persoon zult houden… Zo kijk ik er eigenlijk tegen aan.

Gelukkig gaat dat weg :"). Ik heb een relatie gehad van 2,5 jaar wat toen over ging. Ik heb zólang zitten huilen en voelde me echt leeg van binnen en boos en weet ik veel wat nog meer. Toen ontmoete ik 'n nieuwe jongen en ik moet zeggen dat mijn gevoelens ook totaal weg zijn voor hem.

Dat gaat wel weg ja. Ik hou ook niet meer van een ex terwijl ik toen zóveel van hem hield :’’)

Ik moet zeggen dat ik nog steeds wel houd van iedere jongen waar ik iets mee gehad heb. Uiteindelijk vermindert dat gelukkig wel, vooral als je hem dan niet meer ziet/spreekt.

Dit denk ik ook ja. Je zult hem nooit helemaal vergeten, maar uiteindelijk zul je weer verliefd worden op iemand anders en van diegene gaan houden.

Ze zeggen ook wel eens dat je van je eerste liefde altijd blijft houden. Nou daar heb ik gelukkig geen last van!

Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik weet niet of ik altijd van hem blijf houden, ik zal hem in iedergeval niet vergeten.