Als je een studie kiest

Als jij een studie kiest, kijk je dan meer naar of je zelf verzekerd ben van een goed inkomen of meer omdat het interessant moet zijn en waarom?

Jij weer? Nog steeds bezig met je huiswerk?

Ik zit te twijfelen tussen twee opleidingen, maar ik weet niet of ik voor de studie moet gaan die me verzekerd van een goed inkomen of dat ik toch gewoon moet kiezen voor iets dat ik interessant vind

er zijn genoeg topics over en je moet kiezen wat je zelf leuk vindt, anders hou je je opleiding toch niet vol.

+ een hoog inkomen kan elk jaar veranderen. Studies die nu een baangarantie hebben, hebben dat over vier jaar misschien niet meer.

Persoonlijk kies ik iets waar je wel een beetje een kans op een baan in hebt. Ik zou bijvoorbeeld niet snel voor een kunststudie of psychologie kiezen, ook al lijkt dat me wel heel leuk. Maar kies sowieso niet alleen voor iets om de baangarantie, je moet het wel leuk vinden!

Kies gewoon iets wat je echt leuk vindt, en niet iets om de baangarantie.
Zoals al eerder gezegd. dat kan binnen een paar jaar echt weer veranderd zijn.
En kijk niet naar wat je vriendinnen gaan doen, want stel dat je het helemaal niks vindt, maar het alleen maar doet omdat zij die opleiding doen… Dan word jij ook niet gelukkig.

Hoewel waar, zou ik het bij twijfel wel een rol laten spelen. Van elke studie kan het binnen een paar jaar veranderen, maar het ligt toch in de lijn der verwachting dat leraren exacte vakken altijd wat populairder zullen zijn dan kunsthistorici.

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/ik-kies-mijn-studie-op-basis-van-baanperspectief-288761.0.html!