Als je doof bent..

hoe kan je dan het brandalarm horen?

Niet. Maar als je iedereen weg ziet rennen, gaat er dan niet een belletje (of alarmpje, haha) rinkelen?

uhm, niet lijkt me? :stuck_out_tongue:

Niet. Maar ik denk dat je dat wel door hebt.

Volgens mij hebben sommige mensen die doof zijn bepaalde hulpmiddelen in huis. B.v. een alarmlicht ofzo voor als de bel gaat. Dus misschien iets van een licht of trilsignalen?

^ hmm… klinkt logisch haha

Niet, maar dat heb je wel door.
En als er bekenden bij zijn, zullen ze ook wel om je denken, van ; die is doof, dus ik wijs d’r nog even op ;p

Misschien als het in je eigen huis is, je er wel andere hulpmiddelen voor hebt, maar in openbaar gebouw ofzo… heb je denk ik best wel pech?

Dat is best wel lullig eigenlijk :stuck_out_tongue:

‘Goh, laat ik haar er even op wijzen dat die brand daar links de reden waarom iedereen zo bang kijkt en wegrent.’

Dan krijg je wat ik een keer had op school. Zaten we in de kantine en we hoorden een vaag geluid. We dachten ach 't zal wel. Opeens zagen we alle klassen naar buiten lopen, dat vonden we al raar. Dus wij dachten, nou ja dan lopen we er maar achteraan. Bleek t dus t brandalarm te zijn wat er af ging :stuck_out_tongue:

Maar aan een dove kan je niet zien of die gehandicapt is.
Overigens hebben volgens mij alle (openbare) gebouwen ook een licht alarm.

Ik heb op meerdere scholen gewerkt als schilder en aangezien er amper wordt schoongemaakt liggen er dus dikke lagen stof… en als je die wegveegt, wil het brandalarm nog wel eens afgaan :stuck_out_tongue: Deze gaan zo door merg en been, dat je het alarm zelfs voelt. [Dus niet alleen hoort, maar m’n ingewanden trilden helemaal mee :stuck_out_tongue:]
Ik vraag me af of dove mensen dit ook voelen, of dat het maar zo lijkt door het harde geluid. Over het algemeen zijn er ook lampen aangesloten [sowieso buiten het gebouw] met een zwaailicht dat tijdens het alarm afgaat. :slightly_smiling_face:

Ja maar dat is alleen als je het schoonmaakt en dus op een paar cm afstand zit. En niet in een klaslokaal tientallen meters verder achter muren en deuren he :stuck_out_tongue:

Jezus, wat een verschrikkelijk domme vraag.
Nee, doven kunnen NIKS horen, alleen het brandalarm wel, nou goed?

Het geluid van zo’n brandalarm komt toch niet van 1 punt af mag ik hopen?!?!

ik denk ook idd dat ze daar wel hulpmiddelen voor hebben

Niet 1, maar ook geen 30 hoor. Dat blijkt wel uit bovenstaand verhaal ergens, van in de kantine zitten. Ik heb het ook ooit gehad dat ik als enige iets hoorde en tegen de leraar in ging (de rest van de klas hoorde ook niks) en de deur opende, waar ik in de verte klassen richting trap zag lopen :stuck_out_tongue:

“Goh, ze slaapt en zal het alarm wel niet gehoord hebben, en omdat je in je slaap niet ruikt zal ze ook wel de brand niet geroken hebben, ik denk dat ik haar maar eens wakker moet maken en zeggen dat er brand is.”

Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel :slightly_smiling_face: