Als ik de Nederlandse tv moet geloven

zijn alle stereotypen gewoon waar.
Of heeft nog nooit iemand bonje bij de buren or Gordon gaat trouwen gezien?

En waaruit maak je precies op waarom de stereotypen waar zijn? Je punt is?

Gewoon dat op Nederlandse tv echt enorm word overdreven i.v.m. Vlaamse tv. Ik zeg ook niet dat de stereotypen waar zijn. Maar gewoon die stereotypen extra bekrachtigen.

Wat is de bedoeling eigenlijk van dit topic?

Je zal op tv altijd wel verschillende types ertussen hebben. Wellicht dat bepaalde mensen sneller geneigd zijn om mee te doen met een bepaald programma, maar ik denk niet dat er bepaalde stereotypes benadrukt worden (zoals: alleen maar ‘tokkies’ bij de Rijdende Rechter of Bonje bij de buren)

Natuurlijk worden programma’s wel zodanig ge-edit dat alleen de ‘smeuïge’ beelden uitgezonden worden (buurman noemt zijn buurvrouw bijv. een ‘varken’, maar heeft wellicht anderhalf uur bij de producers over zijn buurvrouw geklaagd en zij selecteren alleen het woord ‘varken’).

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met de Vlaamse tv, omdat ik geen zenders daarvan kijk.

Inderdaad, een groot deel is ook montage. En ja Nederlandse televisie is inderdaad vaak wel ‘sensatie’, zeker zenders zoals SBS6. Ik kan het niet helemaal vergelijken omdat ik geen Belgische TV kijk tho. Sowieso zijn Nederlanders volgens mij wel veel meer in your face dan Vlamingen.

Wat zijn de stereotypische Nederlanders dan volgens Belgen? Overal over zeiken en gierig zijn? Bemoeierig?