Als iedereen om je heen een relatie krijgt..

Ik ben inmiddels al een paar maanden 18, en heb nog nooit een vriend gehad of gezoend. Nu is mijn vraag niet “is dit raaaaar” want ik weet zelf ook wel dat ik lang niet te enigste ben die dit meemaakt. Maar voor degene die dit ook hebben: Hoe gaan jullie ermee om? Ik vind het vooral vervelend dat ik niet kan deelnemen aan gesprekken als het om relaties (of iets in die richting) gaat, omdat ze er toch vanuit gaan dat ik er niets over te vertellen heb. En dat ik dan de verhalen moet aanhoren hoe gelukkig ze zijn en hoe leuk alles is. En dat ik aan de kant geschoven word omdat ze al met hem hebben afgesproken.
Natuurlijk ben ik blij voor hen, en ook een tikkeltje jaloers. Maar behalve dat, heb ik het idee dat ik ergens “achter blijf” zonder dat ik er iets aan kan doen, terwijl hun allemaal verder gaan met hun leven.
Iemand die dit herkend? En dan bedoel ik niet iemand van 13/14 (ja dan kan het ook vervelend zijn, maar ik denk dat het dan toch anders ligt)
Meestal zit ik er niet mee. Maar iedere week heb ik wel even een ‘down’ moment vanwege dit gedoe en het gaat me steeds meer dwars zitten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan begrijpen dat het misschien wat vervelend is. Ben je er in het verleden al mee bezig geweest (vat het niet verkeerd op; ik ken meisjes die pas vanaf hun 18e echt ervoor open stonden)

Oja ik! Heb steeds vaker last van zo’n down-moment…En die o zo leuke sarcastische opmerkingen ben ik nu ook wel zat. Eigenlijk moet je er weinig van aantrekken, maar dat is lastig. Ben nu bijna 21 trouwens…mijn vriendinnen hebben zo ong. 2/3,5 jaar een relatie.

Ben ook 18 en heb ook nog nooit een relatie gehad of iets dergelijks. Het grootste deel van mijn omgeving zit ook met de een of andere relatie, en dan blijf ik inderdaad ook wat achter … Is zeer vervelend.

Een vriendin stak afgelopen week wel door dat ze eens een lief gaat zoeken voor mij … Dat bezorgt mij eigenlijk ook wel een soort gevoel van schaamte.

Herkenbaar, ben 19. Af en toe heb ik daar ook onzekere momenten over, maar ik zie er ook wel voordelen van in :slightly_smiling_face:

Mijn vriendinnen zeggen altijd over relatiedingen: Ja jij begrijpt dat toch niet!
Dat vind ik zo stom! Ik ben trouwens 17 en heb ook nog nooit een vriendje gehad of gezoend, maar dat betekent niet dat ik me niet kan inleven in hun situatie ofzo…

Tsja ik ben bijna 14 en heb hetzelfde als jou… maar dit is natuurlijk niet zo gepast, veel te verschillend. heb ook geen tips ofzo, sorry…

Ik heb dat ook, ben nu 15 maar het is echt best wel vervelend als je iedereen om je heen ziet met een vriendje etc.

18 en nog nooit een vriend :astonished:
Ga eens lekker uit dan vind je misschien iemand :wink:

Ja dit is lekker motiverend :wink:
Ik woon niet echt dichtbij uitgaan mogelijkheden, en heb niet echt vriendinnen waarmee ik uit kan gaan…

In het ‘verleden’ heb ik misschien 2 keer gehad dat een jongen me leuk vond, maar die vond ik dan niks… Ja ik weet niet, aan de ene kant wil ik het heel graag, aan de andere kant heb ik teveel andere dingen aan mijn hoofd en heb ik denk ik ook een beetje een muur om me heen gebouwd.

Heel herkenbaar dit, vriendinnen vertellen me soms dingen over hun relatie niet aan mij, volgens mij omdat ze denken dat ik dat toch niet snap -.-

Zeer herkenbaar, vooral van die muur. Alleen ben ik nog nooit te weten gekomen of iemand me leuk vond of zo.

Nou ja, 1 was in de 1e, met zo’n joch waar ik altijd ruzie mee had en toen was het “HIJ VIND JE LEEEEEEEEEEEEUK”, en dat bleek echt zo te zijn ofzo… maar kom op ik was 11. Dus dat telt niet echt.
En de ander was ook toen ik 14 was ofzo, en die kende ik alleen maar via msn… dus… ja… eigenlijk is er ook nooit iemand geweest die me echt kende en me dan leuk vond

zo belachelijk is dat toch niet? ik ben ook 18 maar heb wel vriendjes gehad, maar als je niet de juiste persoon tegenkomt dan moet je het niet gaan forceren ofzo.

anyway, als je het idee hebt dat je vriendinnen met hun vriendjes afspreken ten koste van jou, zou ik dat zeker weten zeggen. vriendschap is belangrijk.
misschien kun je, als je het idee hebt dat je niet mee kan praten, leuke vragen stellen ofzo? weet even geen voorbeeld ofzo, maar misschien kan je je zo in het gesprek mengen (:

ok doe normaal.

sorry TS maar ik heb niet echt een tip voor je, wel vervelend.

haha, zij wacht tenminste op een fatsoenlijke jongen. Jouw vriendjes zijn-volgens jouw vele topics- nu ook niet helemaal je van het. Bovendien, vind jij jouw jongens ook bij het uitgaan? Want je was toch 13/14?

En @TS: Ik heb een vriendin die dit ook heeft(volgens mij is ze 19 ondertussen, ze is niet een van mijn goede vriendinnen)maar als wij erover praten, praat ze lekker mee in de vorm van: “Later gaat mijn vriend echt wel dit en dat doen”, ze laat niet echt merken dat ze ermee zit. Ze is ook niet de actieve prater dan, meestal de luisterende/adviesgevende(haha, ze heeft beter advies dan wij, en dat zonder ervaring!)/vragende.
Verder herken ik het niet, maar is het dat jij graag een relatie wil, of vind je het gewoon vervelend dat je je buitengesloten voelt?

Ik denk toch meer dat ik gewoon graag een relatie wil… al weet ik niet of ik het helemaal om de juiste reden wil… Ik heb gewoon behoefte aan wat liefde ofzo, gewoon iemand die er altijd voor me is (en dan niet van ouders of een goede vriendin). En dan word ik weer jaloers omdat ieder ander om me heen het wel lijkt te vinden.

^Kijk dat herken ik dan wel weer. het klinkt heel triest, maar dat had ik op 14/15-jarige leeftijd. Iedereen had een “vriend”(zo ineens, en allemaal weer snel uit, enz.)maar ik wilde dat ook. Ik heb toen toch niks gedaan, dus helaas is toch echt het advies om een jongen te leren kennen die je echt leuk vindt, voordat je een relatie aangaat(oeps, dat klonk heel ouderlijk, sorry.)

heb je helemaal geen uitgaansgelegenheden in de buurt? anders organiseer je eens een thuisfeest waarbij iederee iemand moet meenemen die je nog niet kent(Snap je, dat je een hele mix krijgt, van mensen die elkaar niet kennen:’)

kan je ook nieuwe mensen leren kennen(:

Er is 1 uitgaansgelegenheid hier in de buurt, waar ik al een tijdje heen wil met een vriendin, maar zij heeft daar niet zo’n zin in en ik wil echt niet alleen.
En een feestje thuis kan helaas niet ivm een beetje rottige thuissituatie :frowning_face:

Ik ga trouwens wel af en toe naar de stad… zou gister en vorige week ook gegaan zijn maar dat gaat dan steeds niet door omdat degene waarmee ik heen wil in die stad woont, en dan kan die pas vanaf half 12… en dan ben ik vet moe van school en moet ik nog alleen 3 kwartier fietsen en ook weer terug, en dat zie ik dan niet zo zitten. En ik vind het onzin om dan te gaan ‘omdat ik eventueel een jongen kan ontmoeten’