Als iedereen in de klas/ op de werkplek zich tegen je keert

Wat doet dat een ongelofelijke pijn. Ik heb het op school gehad, toen ging ik naar een andere school. Toen gebeurde het weer. Nu ga ik naar een derde school en ook hier mogen veel mensen me niet. Ik ben echt niet arrogant en ruziezoekend ofzo, maar ik trek t op de een of andere manier aan. Daarom denk ik: was ik maar dood… Hoe kan je je hier doorheen slepen? Heeft iemand tips? Buiten school heb ik enkele vrienden…

Misschien je houding veranderen. Het lijkt me sterk dat iedereen je op de een of andere manier haat.

Waarom haten ze je zo?

Ik straal gewoon uitdat ik anders dan anderen ben, terwijl ik niemand ken op die school en dan vinden ze dat ze het recht hebben om zich tegen je te keren. Heel kinderachtig, maar ze vinden dat ik er zelf om vraag. Dit doet mij zoveel pijn dat ik niet meer hoef te leven.

wel erg makkelijk om dan dood te willen zijn… Het zal echt niet zo toevallig zijn. Waarschijnlijk ligt het aan je houding, jij lijkt me iemand die heel snel het slachtofferrol speelt en dan trek je het aan, ja.

Het is misschien niet wat je wilt horen, maar misschien toch proberen je anders op te stellen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich tegen je keren zonder reden… en met zelfmoord los je helemaal al niks op, er zijn ook mensen die van jou houden!

er was laatst zo’n onderzoek geweest en daarin kwam uit dat mensen liever een grijze muis als nieuwe collega hadden dan iemand anders want dat vonden ze bemoeials ofzo. in ieder geval, misschien iets terug houdender zijn en aardig kijken?

Hoe denk jij over je houding? Kan het misschien zijn dat je dingen doet of zegt waar je je niet helemaal bewust van bent? Probeer eens anders te zijn dan anders en kijk hoe mensen hierop reageren.
Want als dit nou al de derde school is…, dan denk ik toch echt dat je het een beetje bij jezelf moet zoeken. En ik bedoel het niet lullig.

Blijkbaar is er toch iets wat je ‘fout’ doet.
Ik bedoel dit niet onaardig tegenover jou, maar mensen doen zoiets niet zomaar bij een random persoon, er moet iets zijn wat aanleiding geeft.

Probeer het inderdaad eens anders dan anders, doe gewoon eens vrolijk, maak een praatje, geef complimentjes. Wat je ook kan proberen is om eens met een leraar of vertrouwenspersoon op school te praten, die zien hoe jij bent op school en kunnen het probleem misschien ontdekken.

doen ze onaardig over je omdat je er anders uitziet ofz? of omdat je heel erg verlegen bent of niet praat ? als dat laatste zo is, misschien kun je met andere meiden gezellig een praatje maken! als je nieuw in de klas zit, vinden ze je altijd interessanter!

Je kunt naar zo veel scholen gaan als je wilt, maar als je dan door blijft gaan van “niemand vindt me leuk ik wil dood” dan zul je niet veel vrienden maken lijkt mij. Niet gemeen bedoelt, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Bij mij in de klas zit een meisje, en ik zag haar vorig jaar al kei vaak huilen. Zit ze daar in de pauze op een bankje waar iedereen haar kan zien, een beetje zielig zitten doen. Daar maakte ze dus bij mij géén goede indruk mee. Ik wil niet zeggen dat jij zo doet, maar als je zelf misschien wel zowiets uitstraalt of kijkt van: “ik ben zielig” dan zal er niemand naar je toe komen denk ik zo.

Het is écht niet gemeen bedoelt, maar zo denk ik er over…

Hoezo denk je dat ze je haten dan?

Je kunt het beste een praatje maken ofzo met iemand uit de klas, als het maar over iets positiefs gaat. Want als je aankomt met " bleeh ik vind dit kut en dat blabla" dan kun je best zeurderig over komen. Praat bijvoorbeeld over die ene leuke band of knappe gymleraar :]
Misschien loop je ook met een kromme rug, dat ziet er niet erg zelfverzekerd uit, dus doe je schouders naar achteren en denk " als ik jullie niet aansta, rot dan maar lekker op " Althans, dat doe ik altijd :stuck_out_tongue:

En het kan natuurlijk ook, omdat je al wat meegemaakt hebt op andere scholen, dat je sneller denkt dat ze je niet mogen

mss straal je het uit door je kledij of door je make-up ofzo dat je een felle bent ofzo en dan kan het gebeuren dat ze denke van wat e seute is me da vint maar trek et je niet aan je moet je daarvoor nie verandere wie dat je bent of van kleren BLIJF JE ZELF kies gewoon iemand uit die er nog enigzinds leuk uitziet loop erwat bij probeer wat mee te praten en dan lukt het vast wel na een tijdje (dit gaat niet vanaf de eerste dag werken hoor) als je iets grappig vind in de klas ofzo hou je niet in om te lachen want de meesten vinden dat wel leuk
maar lach wel niet met vanalles om er bij te horen want dan ben je jezelf niet meer

tis niet omdatje niet snel vrienden hebt dat je slecht bent ofzo als je een depri momentje hebt is mijn tip muziek leker hard chocolade of iets anders zoet en een kussen om eens lekker in te slaan je voelt je derict veel betr