als hij er een einde aan wil maken

mijn vriend heeft pas tegen me gezegd dat hij het niet meer zag zitten.
als je nu denkt in onze relatie heb je het jammer genoeg mis, was het maar zo.
hij heeft vroeger veel mee gemaakt en weet niet hoe hij er mee om moet gaan. hij vertelde me dat hij er over nadacht om er een einde aan te maken. omdat ik de laatste tijd ook niet helemaal lekker in me vel zit. stortte op dat moment even mijn wereld in. persoonlijk denk ik dat als je zegt dat je het niet meer ziet zitten dat, dat aandacht zoekerij is. want meestal zijn het degene die zelfmoord plegen degene waarvan je het niet verwacht. ik vraag me nu af hoe ik hier mee om kan gaan? omdat ik weet dat zeggen dat die dat niet moet doen meestal niet helpt, want een vriendin van mij zag het ook even niet zeggen en wij hebben toen denk ik wel een week lang gezegd dat wij om haar gaven enzo. maar dat scheen niet te helpen uit eindelijk hoe erg het ook is heb ik er een volwassen bij gehaald en die hebben met daar gepraat. maar ja hoe moet ik hier bij mijn vriend mee omgaan? moet ik gewoon naar hem luisteren en er voor hem zijn? of zal ik toch misschien weer er iemand bijhalen. ook al zal die me dan misschien haten omdat ik vertrouwelijke dingen heb door gepraat?

Ik zou er toch een professioneel iemand bijhalen en hem gewoon blijven steunen. Succes ermee!

Je moet alletwee doen. Je moet er voor hem zijn, én je moet er iemand anders bijhalen. Iemand die er verstand van heeft, zoals een vertrouwenspersoon op school, de huisarts (ja, daar is die man ook voor), of bellen naar 113 online (ff googelen) miss heb je hier wat aan: http://www.113online.nl/zelfmoord-preventie-naasten/jongeren. Heel veel sterkte ermee!

Ow, ik zie net pas dat dit topic in ‘Schrijfsels’ staat. Is dit een verhaal? Of hoort het in een andere categorie?

ik wist niet waar ik het bij moest zetten