Als het sirieus word haak ik af..

Hey,
Ik heb een probleempje en vind t nu eigenlijk vervelend worden.
Ik heb dit al een paar keer met jongens meegemaakt.
Ik ontmoet ze en ben flink met ze bezig, Ik vind ze leuk maar word niet verliefd.
Na een tijdje is die jongen verliefd en wil die een relatie en precies op dat moment denk ik dan oh nouja eigenlijk niet. terwijl het een hele leuke jongen is en mijn vriendinnen zeggen dan ja neem met m t is een lieve en knappe jongen , precies wat ik eerst ook dacht.
maar dan kan t net sirieus worden en dan ben ik weg, dan hoef ik niet meer.
terwijl ik wel een relatie zou willen hebben over het algemeen, maar dan niet met die jongen

Ik weet niet wat t is en waarom (Misschien door de kick van het doen) en ben ik de enige?
Help :frowning_face:

Dit heb ik dus ook al 18 jaar.
Alles is leuk en aardig maar relatie? nee daar wil ik niet aan denken.
Ik denk dat je ja het toch moet gaan doen weetje, gewoon die muren breken en er voor gaan…

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik denk dat je ze dan niet leuk genoeg vind, als je echt verliefd bent wil je denk ik wel

dat advies heb ik dus vaak gehoord. Alleen dan doe ik t eigenlijk nu tegen me wil en het is best sneu voor de jongen op dit moment want hij vind me echt heel leuk en dan om een neppe relatie met m te hebben vind ik ook zo sneu , en daarna kan ik wss ook geen vrienden meer met m zijn terwijl dat wel fijn zou zijn denk k dan

Dit is volgens mij omdat je nog niet ‘echt’ verliefd bent geweest. Eens je dat bent voel je meteen het verschil! :wink:

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ongeveer 2 jaar geleden en achter elkaar. Ik twee jongens allebei afgewezen, de een op het moment toen hij me vroeg en de ander toen hij via sms zei dat hij me de volgende dag wilde vragen omdat hij me zo leuk vond. Ik vond ze allebei echt leuk maar ik was op een of andere manier in een keer niet meer verliefd. Ik weet niet of jij van je verleden spijt hebt maar ik heb wel spijt gehad omdat het erg leuke jongens zijn. Ik heb op dit moment gewoon een relatie ik dacht in mezelf; nu moet ik er echt voor gaan en niet wéér verpesten. Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan! Ik ben super gelukkig nu en ik heb totaal geen spijt van dat ik ja heb gezegd. Probeer het gewoon, zeg gewoon tegen jezelf dat je ervoor moet gaan (doe dat natuurlijk alleen als je hem écht leuk vind) Meestal word je nog verliefder als je met een jongen verkering krijgt en het kan natuurlijk zijn dat je hem dan nog steeds niet leuk vind maar als je het niet probeert mis je misschien wel een hele mooie kans! Als je hier nog steeds niet fijn over denkt ben je misschien nog niet klaar voor een relatie? Single zijn is ook niks mis mee, dan wacht je gewoon totdat je er wel klaar voor bent.

Ik heb ongeveer hetzelfde! Dan vond ik die jongens wel leuk, maar zodra ze begonnen over een relatie, kon ik niet snel genoeg weg zijn. En toch heb ik nu soort van een vriendje… Ik ken hem al heel lang en hij weet van mijn problemen op dit gebied. Ben echt verliefd op hem maar moet gewoon wennen aan het idee van het hebben van een vriendje, en dat weet ie. Wacht dus op een jongen waar je zo verliefd op bent dat je het toch wilt proberen. En vertel hem over je moeilijkheden. Als hij je echt waard is, begrijpt en respecteert hij je op dat vlak!

Ik heb het zelfde voor zo’n 3 jaar nu, daarvoor heb ik 4 jaar relatie gehad, maar hij mij sinds dien niet meer kunnen open stellen voor een ander ( ook al is mijn ex compleet uit mijn hart, gedachten en leven! )

Ik heb gewoon een muur om mij heen, daar ben ik mij ook bewust van, en niemand heeft die tot nu toe nog kunnen afbreken. Maar dat betekend niet dat ik soms geen behoefte heb aan een leuk iemand om mij heen, uit gaan met iemand, gezellig hebben met iemand. Ik maak ze gewoon duidelijk van te voren dat ik niet toe ben aan een relatie, dat ik gewoon een leuke tijd wil hebben en ik vertel ze ook eerlijk dat ik niet echt verliefd meer wordt… Sommigen hebben hier geen probleem mee, die willen ook gewoon gezellig hebben met iemand af en toe, een drankje kunnen doen, kunnen praten en filmpje kijken ofzo. Sommigen kunnen dit niet aan,
Zou dit wel gebeuren, dat ik ooit weer verliefd wordt, zou ik super blij zijn, iemand die speciaal genoeg is die eindelijk mijn muur afbreekt! (figuurlijk gesproken natuurlijk :stuck_out_tongue: ) Maar als iemand dit niet lukt, dan geef ze ook niet de aanleiding om te denken dat ze wel een relatie met mij kunnen krijgen…

Wees open een eerlijk tegen ze, en vooral tegen jezelf!

Serieus

Je bent dan niet echt verliefd! Anders had je hier niet over hoeven twijfelen. En ik vind het netjes dat je geen relatie met die jongen aangaat want het is gewoon niet eerlijk tegen over hem! Ben eerlijk!

Dat je niet verliefd bent vind ik eigenlijk best onzin.
Ik heb dit zelf ook, ik weet zeker dat ik echt verliefd op een jongen omdat het zo anders voelde dan bij andere jongens. Alsnog vind ik het ‘eng’ om een relatie te beginnen omdat ik bang dat ze mij laten vallen na een weekje of maand. Dat ligt soms ook gewoon aan vertrouwen in iemand.
tuurlijk kan het zijn dat je er nog niet klaar voor bent maar dat je “Niet echt verliefd bent” is onzin.

Ik vind het ook geen onzin… Als je echt verliefd bent, dan voel je het, dan merk je het, je voelt je anders dan je je ooit ervoor hebt gevoeld… Als je verliefd bent, hoef je jezelf niet eens meer de vraag te stellen; ben ik verliefd? Ik geloof wel dat verliefdheid kan komen met de tijd als je het een kans geeft natuurlijk, maar kans bestaat ook dat het niet gebeurt, daarom zeggen we; wacht met een relatie tot je verliefd bent, tot dat ene speciale persoon je dat aparte gevoel geeft wat je nooit eerder gevoeld hebt! (of misschien wel, maar dan herken je het dus ook wel)

Ik heb t hem ook al verteld , ik ben altijd een beetje bezig met jongens maar niet dat t een relatie word want zo ver ga ik nooit. en dan is het dus heel raar voor me om opeens een relatie te krijgen terwijl ik het ook niet weet.
hij zei dat hij me begreep enzo maar de volgende dag begon hij weer over een relatie …
ik merk nu ook des te meer hij er over door gaat des te vervelender ik hem vind worden terwijl het echt een leuke jongen is

Nee je bent niet de enige, ik heb dit ook ongeveer!

Wees gerust, je bent niet de enige. Ik heb er zelf ook last van.
Momenteel ben ik ook met een jongen bezig, maar zodra het woord ‘relatie’ toch te dichtbij komt, wil ik het liefst zo snel mogelijk afhaken.

Misschien is dit, bij jou, bij mij, maar ook bij heel veel andere meiden een idee dat je bang bent jezelf teleur te stellen of dat ze je snel pijn zullen doen/laten vallen?

Oke ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk als je toch al weet dat je die jongen niet leuk vind, haak dan al af. Wacht niet totdat hij iets serieus wilt, je geeft dan toch een beetje de verkeerde signalen af vind ik.

Ik heb hetzelfde.
Vriendinnen van me adviseren me altijd om er
of gewoon voor te gaan en er een echte relatie van te maken,
maar dan ben ik bang dat ik me schuldig ga voelen.
of om het te stoppen, omdat ik op deze manier de jongen gewoon aan een lijntje houd.

Maar ik ben er denk ik een beetje verslaafd aan geraakt, om iemand te hebben die mij leuk vind.
Ik stop pas als ik een ander heb gevonden.

Dit gewoon precies!
Ik hou dr van om te zien hoe ze voor me vallen maar een relatie wil ik niet . Ik voel me dr ook best schuldig over maar ik start altijd met oh leuke jongen misschien en dan word t zo .
een vriendin zei laatst tegen me , je voelt ze steeds te goed voor een jongen en bent opzoek naar prefecte jongens maar die zijn dr niet. dat heb ik geaccepteerd en dan denk ik oke misschien tog gewoon doen maar t lukt me gewoon niet