Als een 'buikje' in de familie zit: hopeloos?

Hey allemaal,

Het is misschien een beetje stomme vraag, maargoed.
Ik ben het laatste jaar best wat afgevallen. Op een gezonde manier, dus ik ben er best wel trots op :slightly_smiling_face:
Alleen heb ik nog steeds echt een buikje. Het begint iets boven m’n navel en dan is het ineens echt een rond buikje daar beneden!
Volgens mijn ouders zit dit in de familie, en is er niks aan te doen, hoe dun je ook wordt, het buikje ‘hoort erbij’. Dit vind ik dus echt vervelend, als dit waar is!

Daarom mijn vraag aan jullie: is het echt hopeloos als het in de familie zit? Verder ben ik namelijk wel al dun nu, dus als ik veel meer ga afvallen weet ik niet of dat helpt. Of wel??
En als er iets aan te doen is, wat dan? Het enige dat ik kan bedenken is buikspieroefeninen ofzo…

ik heb ook iets een klein beetje, buikspier oefeningen is de oplossing dat deed ik eerst en toen was het er niet en toen had ik geen zin meer op vakanttie en kwam het terug, :frowning_face:

Bij mij zit het ook in de familie helaasch.
Maar het is wel te trainen. Misschien is zwemmen wat voor je?
Een goede stoelgang zal ook helpen en naast cardio ook buikspieren oefenen.

Oke dank jullie wel! :slightly_smiling_face:
Dat wordt toch elke dag buikspieroefeningen doen ben ik bang haha. Maar dat heb ik er wel voor over, het is zo niet mooi nu, ik ben overal echt redelijk dun, behalve dat onderste buik stuk xD Dus hopen dat het beter wordt! :wink:

bij mij zit dat ook in da familie, echt rete irritant xd maar ik doe oefeingen! x

Misschien kun je naar de sportschool gaan? Misschien even kijken wat ze daar voor je kunnen doen? Zeg dat je daar dan cardio gaat doen en mee doet aan het buikspierkwartier. Kan natuurlijk ook zijn dat je daar geen tijd voor hebt ofzo. Maar het is het proberen waard! (:

ik denk dat je buikspieren moet kweken. gók ik.
maar weet niet zeker.
want volgensmij is het wel weg te krijgen.

jaa bij mij zit dat dus ook in de familie. ik ben voor de rest ook redelijk dun. alles behalve dat verschrikkelijk onderbuikje. haha dat klinkt bestschattig. maar welke buikspieroefeningen moet je doen dan? gewoon cruches?

Bij mij hetzelfde. Ik heb ontzettend veel buikspieren, weeg 57 kilo, eet gezond, sport blabla, maar het gaat nooit weg…hoort er gewoon bij denk ik…