alles.

Ik ben de laatste tijd echt snel moe. Nou is het alweer een klein beetje minder geworden, maar de laatste 4 maanden waren zo erg! Ik sport 6x in de week, maar minder fanatiek als eerst… Het kost me meer energie om te rennen. Ik heb wel vaak problemen enzo, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft? Ik heb al bloed laten prikken en alles was in orde. Maar ik zou graag weer lekker fanatiek willen sporten, iemand tips ?

Ja, lekker goed voor je lichaam, nooit en rustdag en altijd fanatiek.

Euhm, het kan wel hoor ? Ander zou de dokter er wel iets van zeggen. En btw, khoef alleen maar reacties van mensen die me willen helpen, niet die me willen afkraken .

Je moet je lichaam niet zo aftuigen nu met sporten, tenzij je je lichaam naar de klote wil hebben voor je 35e. Maar goed, ik zal ophouden met realistisch blijven (of zoals jij het noemt, afkraken).

Ik denk dat je sporten naar 3 keer in de week met iedere keer een rustdag wel wonderen zal doen, nu overbelast je jezelf alleen maar…

dat is zó gelul.
ik sport oook 6 keer per week. soms meer, en ik verkloot me lichaam ook niet. doe normaal en oordeel niet zomaar.

OT: misschien ben je heel erg gestresst? dan gaat het bij mij vaak van minder fijn…

^ Je bent ook nog geen 35, rond die leeftijd ga je er waarschijnlijk last van krijgen. Maar goed, als jij het waard vindt.

wat denk je dan van al die olympische sporters? die sporten meer dan 30 uur pw, die zijn toch ookal eind 20 allemaal?
ach wat boeit het ook.

En daarna krijgen ze steeds meer en meer klachten, omdat hun lichaam kapot gaat. Maar wat jij doet met jouwe maakt me niet uit.

Komt misschien van het zoeken naar Casting Bureaus :’)

Mensen die hier zijn om een beetje te lullen, zijn best wel zielig!

We proberen alleen maar te helpen hoor. Zoveel sporten is inderdaad niet goed voor je lichaam en spieren.

hahahhaha indeed !!

maar jij kraakt ook niet af :flushed:

Maar zoals ik al zei; de dokter zei dat zoveel sporten niet slecht is.

Sommige mensen hebben hun dag niet en reageren dat lekker stoer en bot over het internet af. Dan ken je mensen toch niet.

Anyway, ik zou gewoon een goed met je huisarts praten! dat het niet in je bloed zit hoeft niet gelijk te zeggen dat er niks is. Of met iemand waar je mee sport, een trainer? Misschien heeft hij/zij een idee.

^ Okee, dankjewel !

Na een zware belasting heeft je lichaam een rustperiode nodig om de schade te herstellen en voorraden weer aan te vullen. Als je telkens weer zwaar belast zonder voldoende herstel, dan wordt er meer afgebroken dan opgebouwd. Dit kan gebeuren als je een zwaar lichamelijk beroep hebt, of een te intensief sporttrainingschema hebt.

Ik denk dat je beter 5x per week of 4x per week moet gaan sporten en kijken of je dan verandering ziet. Probeer het uit…

Dan zitten ze ook in hun top-tijd
Heb jij ooit wel eens een olympische speler gezien van 45+? Vast niet
& waarom niet? Die mensen hebben door het te veel sporten hun hele lichaam verkloot waardoor ze op die leeftijd niet veel/goed meer kunnen sporten

6 dagen per week intensief sporten is wel degelijk slecht voor je

Je spieren hebben rust nodig, dan kan de dokter wel zeggen dat het goed is, maar je kan je spieren echt wel overbelasten. Je hebt altijd tussendoor rust nodig.