Alles wordt anders. ~tijdelijke titel!

Ik loop met Ramon over straat, na het zoveelste ‘gesprek’. We lopen niet hand in hand, zoals gewoonlijk, maar afstandelijk naast elkaar, alsof we allebei liever ergens anders willen zijn. In mijn geval is dat ook wel zo, het ‘gesprek’ was namelijk een nachtmerrie. Ik had mezelf voorgenomen rustig, kalm en volwassen te blijven, maar uiteindelijk was het me toch niet gelukt en was het uitgelopen op een hele hoop gescheld en geschreeuw. Ramon is vreemdgegaan met zijn buurmeisje, en dankzij haar weet nu zowat heel Rotterdam het. De bitch. Ik kwam er natuurlijk achter en heb hem metteen gesmst dat we moeten praten. Ramon ontkende natuurlijk alles, en bijna had ik hem gelooft, als ik niet beter zou weten. Ik had nooit gedacht dat Ramon, míjn lieve, zorgzame Ramon, me dit zou flikken, als mijn beste vriendin Jade het me niet had verteld. Bij mijn huis aangekomen stoppen we voor de duur. Ik kijk hem aan. ‘Dus dit is het einde van ons, Noah?’ vraagt hij voordat ik mijn mond open heb kunnen doen. ‘Ik denk het…’ mompel ik, waarna ik vervolg: ‘Als jij mij niet trouw kunt zijn, wil ik niet met je verder, dat begrijp je wel.’ Ik voel tranen achter mijn ogen prikken, maar dwing mezelf niet te janken, dán kom ik pas zwak over. Blijkbaar ziet hij dat ik op het punt van huilen sta , want hij neemt me in zijn armen. Snikkend sla ik mijn armen om hem heen, ondanks wat hij me heeft geflikt. Het was wel míjn Ramon. ‘No, ik hou van je, dat weet je, met Roxanne was maar één keer, ik was drónken.’ Ik maak me los uit zijn omhelzing en kijk hem aan. Mijn hart smelt bij het zien van die ogen, net als die eerste keer dat ik hem zag. ‘Laat me nadenken, oké? Ik bel je nog wel.’ Snel loop ik naar binnen en schop mijn uggs uit. Met mijn jas nog aan ren ik de trap op, mijn kamer in, en laat me huilend op mijn bed vallen. Ik wist toch wel dat ik nooit zonder Ramon zou kunnen, ookal wilde ik nog zo graag.

Ik loop in een donker, koud bos, helemaal alleen. Naast me loopt een jongen die ik niet ken, met een joint in zijn mond en een nike pet op zijn hoofd. ‘Heey dushi, ga je mee?’ vraagt hij, en ik loop met hem mee. We komen aan bij een grote boom, hij duwt me, en ik val in een zwarte ruimte.
Gelukkig verstoord het geluid van mijn wekker deze nachtmerrie, anders was ik waarschijnlijk helemaal para geworden. Dan schiet de werkelijkheid me ineens weer te binnen. Ramon, het gesprek… Ik laat me achterover op mijn bed ploffen, en ik stoot m’n hoofd tegen het nachtkastje. ‘Godverretyfus!’ roep ik. Ik stap uit bed en loop moe en chagerijnig naar de badkamer en was mijn gezicht. ‘Jezus christus.’ mompel ik, want ik zie eruit als een spook. Ik pak mijn mascara, oogpotlood en foundation en maak me op. Het is een wonder dat dat nog goed gaat, kutzooi. Ik loop naar mijn kamer en pak een zwart, lang topje. Ik doe mijn strakke zwarte legging eronder aan, en mijn bruine oversized trui over het topje, dat staat leuk bij mijn bruine uggs. Geen neppe, daar ga je scheef op lopen, maar échte leuke uggs van 120,-. Ik kreeg ze voor mijn 15e verjaardag, na lang zeuren. Ik pak mijn schooltas, zo’n bowlingding die iedereen heeft, van Allstar. Ik stop mijn boeken erin. Aardrijkskunde, nederlands, wiskunde en biologie. Ik kijk in mijn agenda en zie dat ik maar tot half 1 les heb. Misschien kan ik nog even met Jade naar de stad, die afleiding kan ik wel gebruiken. Ik kijk op mijn Blackberry, maar ik heb geen smsjes en ook geen pingberichten, en teleurgesteld stop ik mijn kostbaarste bezit in mijn tas. Ik ren naar beneden, pak een appel die ik waarschijnlijk toch niet op ga eten, en stop die in mijn tas. Ik stap in mijn uggs, trek mijn nieuwe grijze jas van de h&m aan en ga naar school, waar ik de jongen waar ik maanden een relatie mee heb gehad waarschijnlijk tegen zal komen.

wat vinden jullie ervan? :blush:

Het ziet er wel goed uit!
verderr

serieus? :grinning:
ahaah dankjewel. (L)

Leuk! :slightly_smiling_face:

gaaf! Kan weinig foute dingen ontdekken…

een ministukje. :$:$:$
bedankt allemaal voor de leuke reacties trouwens (L!)!

‘Oh my gód, hoe wás het gister?’ zegt Jade luid, terwijl ik een naar haar toe loop. ‘Niet heel de school hoeft het te weten hoor.’ antwoord ik humeurig. ‘Alhoewel, ze weten het allemaal, dus zoveel maakt het niet uit.’ Ik zie Jades verontwaardigde blik. ‘Sorry, ik voel me gewoon verschrikkelijk kut door alles.’ mompel ik. Jade neemt me in haar armen, en we lopen samen naar de wc, waar ik het hele verhaal vertel.
‘En nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Hem nog een kans geven of 5 mooie maanden weggooien?’ eindig ik. ‘Ik kan hem ook niet negeren!’
Jade wil net antwoorden als er een paar meisjes de wc inkomen die me arrogant aankijken. ‘Is dat niet die vriendin van die ene Ramon, die is vreemgegaan met Rox?’ hoor ik een van hen fluisteren. ‘Volgens mij wel’ antwoord de ander zachtjes, terwijl ze me aandachtig bekijkt. Ik voel mezelf kwaad worden. ‘Heb ik wat van je aan ofzo? Als je zonodig alles wilt weten, vraag het dan lekker, en anders fuck je maar op met die dikke kop van je.’ snauw ik. Het meisje werpt me slechts een arrogante blik toe, en samen met haar vriendinnen loopt ze de wc uit. Mooi, die zijn opgerot. ‘Mooi, die zijn opgerot.’ zegt Jade, alsof ze mijn gedachte kan lezen. Ik knik en kijk weer in de spiegel. Tering, ik lijk wel een spook, ik zie spierwit. Ik pak mijn foundation en doe wat extra op. ‘Ik ben misselijk.’ zeg ik tegen Jade. Dan duw ik haar opzij, ren een wc binnen en kots mijn ontbijt en lunch uit.

Op mijn nieuwe hoge nikes loop ik door de sneeuw naar huis. Ik was net met Jade in de stad geweest, maar echt geholpen heeft het niet. We hadden het de heletijd over Ramon en over hoe het nou verder moet. Ik haal een hand door mijn donkere, bijna zwarte haar en loop naar mijn voordeur. Maar dan hoor ik iemand mijn naam roepen, een stem die me veel te bekend voorkomt. Vlinders in mijn buik beginnen te fladderen, mijn handen worden klam en mijn knieën knikken. Ik draai me om, en zie Ramon op me afkomen. ‘No, wacht even!’ Hij komt naar me toegelopen, en als hij eenmaal voor me staat, gaat hij op zijn knieën. ‘Noah, liefje, ik wil jou, en niemand anders. Ik hou echt van je. Vergeef je me?’ Tranen lopen over mijn wangen, en ik wou dat ik de tijd even stil kon zetten. ‘Ja, ik wil jóú.’ antwoord ik snikkend. Ramon staat op, slaat zijn armen om me heen en kust me net zo innig als die allereerste keer. Wat ik alleen niet weet, is dat we nog een lange weg te gaan hebben…

Verder…

heeft iemand misschien inspiratie, of tips voor een nieuw stuk?
ik weet namenlijk even niks meer. :blush:

nieuw stuk!

[b]Moe stap ik eindelijk mijn bed in. Pfoe, wat een dag…
Eerst school, toen met Jade naar de winkels, gym, les, dansen, eten, douchen…
Dan hoor ik ineens een bekend geluidje onder mijn kussens uitkomen.
Ik pak mijn Blackberry eronder vandaan en kijk op het schermpje. Ramon!
‘eeeey prinsesssje, ben bly dat t weer goed is ensoww… morgen chilling zetten schatj? XX jouprins :$’
Met een glimlach op mijn gezicht ga ik liggen, om vervolgens in een diepe slaap te vallen.

Met nog steeds een glimlach op mijn gezicht wordt ik wakker.
Ik stap moeizaam uit bed, en rek me uit.
Ik trek mijn kast open, eens kijken… gebleekte skinny jeans, string, bh, lang en laag topje,
en een babyroze vestje. Ik trek mijn outfit aan en kijk in de spiegel. Dit zou perfect bij mijn zwarte
pumps staan. Ik pak ze uit mijn kast en zet ze naast mijn bed. Nog steeds moe loop ik
naar de badkamer en was mijn lange haren. Ik föhn ze droog, dan zit het toch altijd goed.
Ik loop terug naar mijn kamer, stap in mijn geweldige pumps en steek mijn Blackberry in mijn zak.
Met mijn schooltas in mijn hand loop ik naar beneden.
Jas aan, sjaal om… allebei van de h&m. Mijn moeder komt moe de trap af gelopen.
‘Ga je nu al weg?’ vraagt ze. ‘Ja, ik moet al om 8 uur beginnen, oh my god, wie bedenkt dat…’
Ik geef mijn moeder een kus op haar wang en ga de tuin in.
Sinds de dood van mij vader, 3 jaar geleden, hebben mijn moeder en ik een hechte band gekregen.

Als ik net op mijn fiets stap krijg ik ineens een sms. Ik pak mijn mobiel, en zie dat het smsje van
Jade is. ‘No zullen we straks chilling zette in park? Ramon komt wss ook mann. kheb geen sin
in sgol. x J.’ Ik krijg een slecht voorgevoel, maar duw het weg. Jade flikt heus niks met Ramon,
en andersom ook niet. Ik stap op mijn fiets en fiets richting het park.

Dit moet een droom zijn. Een afschuwelijke nachtmerrie, dat kan niet anders.
Ramon en Jade zitten heftig zoenend op een bankje. Het bankje van mij en Ramon.
Ik staar naar het tweetal dat mijn aanwezigheid niet op schijnt te merken.
De tranen lopen over mijn wangen, en ik loop zachtjes naar ze toe.
Ik kan me niet inhouden, en trek ze ruw uit elkaar. ‘WAAR ZIJN JULLIE MEE BEZIG?’ [/b]

Verder!

[b]Moe en alles behalve uitgerust wordt ik wakker. Gelukkig is het zaterdag… Gister was echt verschrikkelijk. Ramon en Jade… Jade en Ramon… Ik sta op en start mijn computer. Nadat ik ze had betrapt hadden ze me allebei sprakeloos aangekeken. Ramon zei dat hij het kon uitleggen. Pffft… wat uitleggen? Het was me allemaal wel duidelijk…
Ik ga op mijn bureautoel zitten en pak de muis van mijn pc. Ik klik de fotomap ‘Jade en Noah(L)’ aan en wis alle foto’s. Daarna wis ik de map ‘Ramon en Noah voor altijd!’. Het is me wel duidelijk dat ‘voor altijd’ niet bestond… niet meer. Ik leun met mijn hoofd in mijn handen. Nadat ik Ramons uitleg had afgewezen was ik boos weggegaan. Jade had er stilletjes naar gekeken. Het kutwijf… Ik pak onze vriendschapsketting van mijn bureau en pleurde hem uit mijn raam. Ook de foto’s van mij en Ramon gooi ik eruit, gevolgd door die van mij en Jade. Wat een kutleven…

‘Noah, noah, noah!’ hoor ik een stem roepen. Ik loop op mijn uggs over straat, onderweg naar de winkels. Het is nog steeds koud. Ik draai me om en zie Jade op me aflopen. Snel draai ik me weer om en loop stug door. ‘No!’ hijgt ze. ‘Wacht nou even!’ Ik voel mezelf kwaad worden. ‘Wat hebben wij elkaar nou nog te zeggen man? Je hebt me verraden, je hebt met MIJN vriendje getóngt! Heb je soms ook met hem geneukt ofzo?’ Ze kijkt me met een gekwetste blik aan. ‘Die kus gebeurde vanzelf… ik kon er niks aan doen…’ ‘NIKS AAN DOEN?’ Ik spuug de woorden in haar gezicht. ‘Pleur toch op met die bijdehande kutkop van je. Verrader.’ Ik steek mijn middelvinger op en ren weg.

Chagerijnig loop ik door de h&m. Als ik Jade nu maar niet tegen kom… Dan bedenk ik me ineens. Waar zou ik bang voor moeten zijn? Zíj heeft míj verraden, niet andersom. Dan bedenk ik me nóg iets. Ik ga Jade gewoon terugpakken… Niet nasty, maar bitchy. Ik grinnik bij de gedachte. Maar hoe? Op een slimme en sluwe manier… Slim was ik nou niet bepaald, en sluw al helemaal niet. Laat ook maar zitten. Diep in gedachten loop ik de winkel uit, als ik ineens tegen iemand opbots. Mijn blackberry valt uit mijn handen op de grond. ‘Godverredomme, kan je niet uitkijken ofzo?’ snauw ik. Dan staat mijn hart stil, degene die tegen me is opgebotst heeft de allermooiste ogen die ik in mijn hele leven heb gezien. Met grote verbaasde ogen zet ik een stap achteruit. ‘Uhm… sorry!’ zegt de jongen snel. ‘Ik zag je niet…’ Hij laat zijn blackberry zien en grijnst. Ik glimlach nerveus terug. ‘Oh, haha, het geeft niet hoor…’ stotter ik. De jongen bukt en pakt mijn Blackberry op. Als hij hem aan me teruggeeft raken onze handen elkaar even aan, en ik voel dat ik bloos. 'Ik heet Jay, en jij? ‘Noah.’ mompel ik zacht. Jay is lichtgetint, met een pet op zijn hoofd en de mooiste bruine ogen die ik ooit heb gezien. Hij glimlacht, en ik voel dat ik nog roder wordt. ‘Oke Noah, dan zie ik je vast nog wel eens.’ hij knipoogt. Al het bloed uit mijn lichaam stijgt naar mijn gezicht, voelt het. ‘Jaa, ik hoop het.’ Glimlach ik. Hopelijk kom ik niet al te verlegen over. Jay geeft me een klopje op mijn schouder en loopt weg, de menigte in.[/b]

Upjee,

wat betekend nou eigenlijk upje?:blush:
ja echt heel dom.

Verder…

[b]Met een vreemd gevoel in mijn maag wordt ik wakker. Ik ga overeind zitten, maar spring metteen mijn bed uit en ren naar de wc. Terwijl ik alles uitkots, komt mijn moeder de badkamer binnen. ‘No, wat is er?!’ ‘Volgens mij ben ik ziek…’ zeg ik snikkend. Mijn moeder trekt de wc door en neemt me mee naar mijn bed. ‘Blijf vandaag maar even thuis, ik bel je school wel.’ Ze legt haar hand op mijn voorhoofd. ‘Meid, je hebt koorts. Ik breng je zo een paracetamol en wat water, oke?’ Ze geeft me een klein kusje op mijn voorhoofd en loopt naar beneden. Ik ga onder mijn dekens liggen, en trek die helemaal tot aan het punt van mijn neus. Ik voel me echt beroerd.

Een uur later wordt ik wakker gebeld. Ik kijk op het schermpje van m’n BB. Het is Jay! Hoe de fuck komt hij aan mijn nummer?! Ik twijfel. Opnemen of niet? Als ik nu niet opneem, is mijn kans misschien voorbij… ik druk op een knopje en druk de mobiel tegen mijn oor. ‘Hai, met Noah.’ Ik probeer mijn stem zo normaal mogelijk te laten klinken, wat niet echt lukt. ‘Noah! Met Jay.’ ‘Hoe kom jij aan mijn nummer?’ vraag ik verbaast. ‘Het stond op je hyves, haha.’ Hoor ik Jay verlegen antwoorden. Ik voel mijn gezicht warm worden. ‘Maar, heb je misschien zin om een keer te chillen?’ ‘Ja, leuk!’ antwoord ik nét iets te enthousiast naar mijn zin. ‘Maar, ik kan vandaag niet, ik ben nogal ziek…’ ‘Boeit niet, we gaan volgende week wel ofzo.’ ‘Ja, lijkt me leuk.’ ‘Okee, ik zie je later!’ voordat ik nog iets kan zeggen hangt Jay op. Met een zucht laat ik me op mijn bed vallen. Jay… Met een schok schiet ik overeind. Ben ik verliefd? Nee heh, ik ben toch niet verliefd aan het worden. Ik had mezelf voorgenomen een tijdje single te blijven, jongens komen m’n strot uit… Ik heb tijd nodig om na te denken. En ik moet met Ramon gaan praten. Of niet? En Jade moet ik negeren, of anders een manier verzinnen om haar terug te pakken. Mijn hoofd loopt over van de gedachtes. Ik laat mezelf terug op bed vallen, sluit mijn ogen en val in een diepe slaap.

4 dagen later zit ik met Jay op een bankje in het park.
Niet het bankje van mij en Ramon, al hoewel, het boeit me allemaal niet meer zo. Ik frunnik aan mijn pas geschoten lippiercing, maar bedenk
me dan dat dat er misschien best apart uit kan zien.
Ach ja, dat boeit me ook niet zo.
Jay heeft zijn arm losjes om me heen geslagen, en praat er aardig op los.
Hij zit op de school tegenover mij, in 3 vmbo. Zijn ouders zijn gescheiden,hij woont bij zijn moeder,
zijn vader spreekt hij niet meer. ‘Hij boeit mij niet, en ik hem niet.
Zo simpel is het.’ had hij onverschillig gezegt.
Ik vertelde dat mijn vader 3 jaar geleden, op mijn 12e, overleden
was aan een auto-ongeluk. Hij was dronken, en op slag dood.
Jay trekt me een stukje naar zich toe.
Ik kijk in zijn mooie ogen, en op het moment dat zijn lippen de mijne raken,
lijkt de tijd even stil te staan…[/b]

Verder!!

ik heb het laatste stuk geweizigd, en er iets bij gedaan. :grinning:

Leuk!

Als ik een uur later naar huis loop, bedenk ik me dat het allemaal verschrikkelijk snel is gegaan. Het ene moment is het goed met Ramon, dan uit, geen vriedinnen meer met Jade, en dan ineens Jay. Jay… Ik gedachten proef ik zijn lippen weer op de mijne. Na de kus had hij me even over mijn wang gestreeld, en gezegd dat hij moest gaan. Nadenken. Ik had geglimlacht, en allebei waren we van het bankje afgegaan en elkaar een knuffel gegeven. Toen liep hij naar rechts, met de mededeling dat hij me nog wel smst. Ik weet niet wat ik nu van de hele situatie moet denken. Wel weet ik, dat ik het ingewikkeld vind. Maar ook wel leuk. Een beetje dan. Ik kijk in een winkelruit en zie mijn spiegelbeeld. Een opgemaakt gezicht, een beetje bleekjes, gestylde zwarte haren, grijze h&m jas, skinnyjeans, en panterprintpumps. Op die pumps ben ik echt supertrots, er was nog maar één paar van bij Primark. Tevereden kijk in naar mijn voeten en loop door. Mijn vingers gingen weer naar mijn lippiercing, twee dagen geleden geschoten. Het deed nog een beetje pijn, maar het meeste was nu wel weg. Diep in gedachten verzonken loop ik over straat, als ik opeens twee bekende stemmen hoor. Ik kijk naar links en zie Ramon en Jade lopen, gearmd. Even wordt ik kwaad, maar loop dan gauw door. Het boeit me toch niet meer. Ik merk dat ik de laatste dagen harder ben geworden, door alles. Mijn lippiercing was bedoelt om dat te laten zien. Mijn moeder had verschrikt naar mijn lip gewezen, en gevraagd of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd was. Ik had geantwoord dat ik een keer iets nieuws wilde. Natuurlijk was het op ruzie uitgelopen, en negeerde mijn moeder en ik elkaar nog steeds. Dan krijg ik ineens een smsje. Ik pak mijn blackberry uit mijn jaszak en kijk op het schermpje. Jay!
‘dushii, ik wil met jou ferder baby. in korte tijd egt speciaal geworde. kom morgenmiddag naar park, 3uur? xxxxxxxxxxxx boy die je leuk vint :$’
Ik grinnik. Hij smst echt heel anders dan dat hij in werkelijkheid is. Jay is leuk.