Alles komt van mijn kant

Ik ben al twee jaar samen met mijn vriend en we hebben tot nu toe nooit problemen gehad. In het begin van de relatie deed mijn vriend alles voor me. Hij nam altijd het initiatief om iets af te spreken of om me te spreken enz. Ik kan wel zeggen dat ik een beetje verwend werd door hem. Toch liet ik hem altijd merken dat ik het fijn vond dat hij zo deed en nam ik niets voor lief.

Nu merk ik dat dit de afgelopen tijd is gaan veranderen. In het begin dacht ik dat dit was omdat hij misschien het gevoel kreeg dat alles van zijn kant moest komen, dus nam ik juist meer het initiatief. Maar op de een of andere manier lijkt het hem nu gewoon weinig te interesseren. Soms zie ik hem een aantal dagen niet en dan hoor ik nauwelijks iets van hem. Soms zegt hij even iets op whatsapp en dan spreek ik hem de rest van de dag verder niet meer. Ook als ik vraag om bijv. te bellen, dan blijft het gesprek uiteindelijk maar kort.

Ik mis gewoon dat we soms hele gesprekken konden hebben of elkaar meerdere dagen achter elkaar zagen. Ik heb hem er meerdere keren op aangesproken maar hij lijkt zich van geen kwaad bewust te zijn. Ik heb al geprobeerd om hem gewoon eens met rust te laten en hem zelf weer eens het initiatief te laten nemen, maar dan hoor ik uiteindelijk niks meer van hem. Overigens is hij als we elkaar dan zien wel gewoon erg lief.

Mijn vraag is dus of dit normaal is in een relatie van langere duur en hoe ik ervoor kan zorgen dat we beide evenveel moeite in de relatie steken (ik snap inmiddels dat wat er op het begin gebeurde ook niet gezond is)

Dus nu neem jij al het initiatief als ik het goed begrijp?
Wat zegt hij precies als je hem erop aanspreekt? Want mijn advies is al snel dat je erover moet praten, maar als hij er niks mee doet is dat niet echt handig.
Misschien dat je dan maar inderdaad het initiatief weer aan hem over moet laten en dan zal er waarschijnlijk even niet gepraat worden, maar het lijkt mij dat hij vanzelf wel gaat denken dat hij met je wilt praten.

Ik zou gewoon met m in gesprek gaan , aangeven dat je merkt dat de laatste tijd veel van jou af komt

In het begin heb je veel contact, na een paar jaar zal dat wat minder worden. Je kan op een gewone werkdag ook niet constant contact hebben lijkt me. Organiseer een date voor jullie twee en maak er een fijne avond van.

Ik heb nu ook ruim twee jaar een relatie, maar bij mij is er niet echt iets veranderd in wie er initiatief neemt.
Ik ben inderdaad voor het uitpraten. Je zei dat je het al hebt gedaan, maar op welke manier? Heb je hem ook verteld dat het je opvalt dat hij eerder veel initiatief nam? Ik zou ook zeker zeggen dat je het leuk vindt als hij weer meer initiatief neemt. En dat mag je ook zeker zeggen, omdat een relatie ook van twee kanten komt. Je mag het best van hem verwachten.
Lijkt me lastig, succes!

^Nouja dat is ook niet helemaal waar :stuck_out_tongue:

Mijn vriend en ik zien elkaar ook nog bijna elke dag en kunnen ook uren met elkaar praten. En wij zijn bijna 4,5 jaar samen. Als we elkaar een dag niet zien missen we elkaar al. Maar dat verschilt denk ik toch ook wel per stelletje

Wat je zegt, als mijn vriend werken is spreken we ook niet veel met elkaar. Want ja dan is ie gewoon druk bezig :slightly_smiling_face:
Dan sturen we eigenlijk alleen af en toe hartjes naar elkaar haha

Ik zou gewoon even met hem praten :slightly_smiling_face: Misschien zit hem wel iets anders dwars dat niks met jou te maken heeft.

http://pisceschick.files.wordpress.com/2011/10/437369_460s.jpg

Haha heerlijk plaatje. Erg typisch.

Maar je reageerde op de reactie boven mij toch?
Mijn contact met mijn vriend neemt ook niet af. We appen de hele dag door eigenlijk, met natuurlijk pauzes wanneer we studeren/ werken.

Hmm, ‘vieren’ jullie nog wel je maandjes samen? Misschien leuk om dat (weer) in te voeren. Dan komen misschien weer de kriebels om elkaar weer vaker te spreken/zien? Ik weet ook niet hoe druk jullie het hebben in t dagelijks leven maar ik heb eigenlijk nooit bijgehouden wie er meer of minder initiatieven nam.
Maar als het echt dwarszit er een goed gesprek over voeren ipv alleen maar mededelen, en zeggen hoe jij je erbij voelt.

@Kerstkindje, jaa klopt het ging over de reactie boven jou haha

Ik moest gelijk aan dat plaatje denken :stuck_out_tongue: Echt iets voor vrouwen. vrouwen maken zich heel snel zorgen over van alles en nog wat

Aan het begin van jullie relatie, werd je erg verwend door hem. Dit is niet raar, dat hoort zo, vind ik. Dat zou elke jongen moeten doen. Alleen het kan zijn dat je teveel aandacht aan hem besteedt, wat meiden wel vaker doen dan jongens, en dat dat net teveel was. De jongen wil meer met zijn eigen dingen bezig zijn dan al zijn aandacht aan jou besteden. Dit hoeft niet te betekenen dat het niet goed in jullie relatie, maar ik zou gewoon iets minder aandacht aan hem besteden. Als het goed is komt het dan vanzelf goed en krijgen jullie een meer evenwichtige relatie.