hallo allemaal, ik zit echt even met iets waar ik niet uit kom.
ik ben al 7 jaar vriendinnen met mijn vriendin “L”.
we zaten bij elkaar op de middelbare en we steunde elkaar altijd heel erg want we hadden allebei een rot thuis situatie, ook hadden we zoveel lol samen en waren we altijd samen, ze noemde ons zelfs siamese tweelingen.
nadat we allebei een studie hadden gekozen kwamen we er achter dat we niet het zelfde wilden, dus we gingen allebei een andere kant op, wat we echt vreselijk vonden, we vulde elkaar echt aan met alles en ik wist dat ik haar vreselijk zou gaan missen.
we hadden wel beloofd dat we altijd zouden blijven afspreken.
nu sinds een jaar geleden doet ze zo anders.
ik vraag telkens aan haar hoe het met haar gaat omdat ik om haar geef natuurlijk. en ik vraag om af te spreken maar dan wilt ze alleen op dagen die haar uitkomen.we doen nog wel eens wat met elkaar zoals uitgaan en winkelen of gewoon chillen ik doe dan ook zo erg mijn best om het haar naar haar zin te krijgen maar ze is altijd zo van “het is saai hier” of “ik verveel me” terwijl ik alles er aan doe om het leuk te hebben.
laatst was ik bij haar en ze vroeg wat gaan we doen, ik zei: kom laten we naar amsterdam gaan wat cafés checken we zien wel wat er gebeurt. gewoon een beetje avontuur en lol maken. zei zegt: ja dat doen we wel vaker heb ik geen zin in.
ik kreeg toen echt tranen in mijn ogen omdat ik dus echt zo erg mijn best voor haar doe.
ik denk dat ik haar gewoon niet kwijt wil als vriendin maar als ze mij telkens afstoot en kattig doet dan weet ik mij ook geen raad meer.
wat moet ik hiermee, doe ik misschien wel iets fout of… ?