Alles is zo moeilijk 😔

Hey ik weet gwn niet meer wat ik moet doen… Mijn vader is gokverslaafd en alcoholverslaafd en vraagt bijna elke week geld van me… Als ik het niet geef dan word hij kwaad en dan zit mn moeder en kleine zus ermee… Ik ben het zo beu allemaal ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe hij geld afpakt van mn moeder en zij en mn kleine zus daardoor in problemen komt.:pensive: Ze hebben niet eens geld voor eten soms en dan moet ik ook nog eens geld geven aan mn moeder waardoor ik ook bijna niets meer overhoud, ik moet het wel geven ik kan ze toch niet zo laten zitten, ik zit zo vast gwn.:pensive:

Jeetje, dit is wel een situatie die echt serieus moet worden aangepakt.
Heb je een naaste aan wie je dit kunt vertellen? Of nog beter, een mentor op school of op je werk? Wellicht kun je doorgestuurd worden en kunnen jij en je familieleden professionele hulp krijgen. De problemen van je ouders horen niet jouw problemen te worden en verslavingen zorgen alleen maar voor dit zulk problemen.:frowning:

Wat een rottige situatie!

Ga naar de huisarts toe. Misschien weet diegene beter waar je kunt aankloppen voor hulp. Blijf er niet zelf mee zitten.

Ik wil je een dikke knuffel geven, wat een lastige situatie!

Ik zou inderdaad zoals hierboven gezegd wordt, aankloppen bij de huisarts of een vertrouwenspersoon op school. Die kunnen je vast en zeker helpen.

Sterkte!

Een hele dikke (virtuele) knuffel! Hopelijk heb je al iets kunnen ondernemen. Zo niet, dan veel kracht toegewenst. Ik sluit mij volledig aan bij de vorige reageerders, veel sterkte!

Hoe is het met je? Heb je al iets kunnen ondernemen? Veel sterkte!