Alles gaat verkeerd..

Heey allemaal, ik heb een probleem…

Ik heb hele weken geleerd voor tentamens… En iedere x bij een tentame weet ik HELEMAAL niks meer maar dan ook echt niks terwijl ik daarvoor dan allles wist. Vandaag had ik wiskunde daar sta ik al niet goed voor . We hadden de tijd vanaf 10:50 tot 12:30 en je had 7vragen, om half 1 zat ik bij vraag 4 en moest ik het inleveren… En ik worde chtg ewoon helemaal gek en ben de laatste tijd ook heel down, heb geen concentratie nu meer en moet ook zomaar soms huilen bij wiskunde moest ik ook bijna huilen

Ikben. U zo bangsat ik blijfzitten en voel me hier gewoon kut over, ook dat als ik straks mn cijfers terugkrijg dat mn ouders niet trots op me zijn… Ik ben helemaal overspannen denk ik, ik kan snachts niet slapen, misselijk, hoofdpijn, maagpijn, sterke stemmingswisselingen, vergeetachtig , enz enz

Weet iemand iets om dingen beter te onthouden… Want ik hoor graag tips!

Ik zou eerst je cijfers afwachten en als ze inderdaad allemaal zo slecht zijn omdat je je gewoon overspannen hebt gevoeld de laatste tijd, zou ik hiermee naar je afdelingsleider gaan. Bij ons op school kun je namelijk als je een goede reden hebt soms nog wel een extra herkansing krijgen, dus dat scheelt weer. En de volgende keer gewoon extra hard leren en dan ga je vast gewoon over. Het is nog maar het begin van het jaar, het komt wel goed.

Zit je toevallig op een mobiel/ipad? Want je verhaal is een beetje onduidelijk vind ik

Hé meis, dit klinkt als faalangst. Ik ken me hier ontzettend erg in.
Vandaag heb ik voor het eerst mijn faalangst training gehad.
De tips die ik jou misschien kan meegeven zijn:

• Denk bij jezelf: Ik heb mijn best gedaan en meer dan mijn best kan ik niet doen.
  • Als je een black out krijgt word je meestal wat benauwd. Je krijgt dan meestal een soort brok in je keel. Je ademhaling is naar je keel toe gegaan. Deze ‘brok’ blokkeert ook je hersenen, hierdoor weet je alles wat je ervoor nog wist niet meer. Om deze brok weg te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je ademhaling weer terug gaat naar je buik.
    Leg je handen op je buik en adem rustig in en uit. Bij elke ademhaling zeg je in jezelf: In… Uit… In… Uit… enzovoort. Net zolang totdat je helemaal rustig bent. Laat alle gedachten maar wegstromen die er in je hoofd komen. Je zult zien dat je langzaam weer dingen begint te weten. Die schrijf je op. Raak je weer in paniek, doe je precies hetzelfde. En denk eraan: Meer dan je best kun je niet doen!

Faalangstttaining?

Dit lijkt mij een geval van faalangst. Hier heb je speciale trainingen voor.

Sorry x jaa ipad typt nogal kut haha

Erg bedanktt !!! Xx :slightly_smiling_face:

Maar hier had ik het jaar ervoor geen last van dat is het rare

Mijn docent engels heeft me zo erg naar beneden gehaald met de woorden: Je bent niet havo waardig. Ik snap niet wat je hier op havo doet. Je red het toch niet. Enzovoort. En wiskunde kon ik sowieso al nooit goed. Hierdoor ben ik paniekerig geworden.
En wegens mijn gezondheid die altijd al slecht is geweest is mijn faalangst zich gaan uiten. Ik wilde mensen niet gaan teleurstellen, dat ik weer ziek werd. Ookal kan ik er niets aan doen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het misschien onbewust zich heeft ontwikkeld afgelopen jaar/jaren.

Ik heb ook een preek gehad van je doet niks. Je moet opletten, kom op zeg word eens volwassen , je gaat het niet redden en kies het alsjeblieft niet

Je kunt niet meer doen dan je best. Luister alleen naar ‘goede’ mensen en niet naar de slechte. Je hebt vast wel een slecht of juist een goed gevoel bij bepaalde personen. Ga op je gevoel af.

Dit is geen goed advies voor je, dus gewoon negeren die hap. En probeer je er niks van aan te trekken, je kun niet meer doen dan je best.

Maak je weleens oefenopgaven/examens? Ik weet niet in welk jaar je zit… Misschien ligt het aan het soort jaar? Aangezien je er vorig jaar geen last van had.

En ik raad je faalangsttraining gaat, daar krijg je veel beter advies dan die preek die je hebt gekregen, die zorgt juist voor het tegenovergestelde.

Succes dit jaar! Ik hoop echt dat het overgaat!

Ik zit nu in de 4e, mn laatste jaar

Dankjullie wel !!! :slightly_smiling_face:) xx

bij ons in de klas heeft ook iemand faalangst, hij mag nu zijn toetsen in een ander lokaal maken met een toezichthouder erbij, misschien kan jij dat ook? Ik weet niet hoe het precies zit met faalangst, maar misschien helpt dit. Sterkte ermee & ik hoop dat je cijfers meevallen!

Eeh beter onthouden? Probeer eerst eens te relaxen. Ga een lekker beauty/verwen middagje voor jezelf met je friends houden. Of ga lekker te shoppen voor nieuwe kleding! Voordat je begint met ‘‘alles te onthouden’’ Zou ik eerst maar onthouden dat goede zelfverzorging SUPER belangrijk is! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

xx

Dankjewell, jaa dat heb ik wel nodig even ontspannen

Ik heb al 2 cijfers teruggekregen :slightly_smiling_face:
Engels. 7,5
Maatschappijleer : 6,1

okeej het ging dus superslecht en ik mag er maar 1 herkansen…

wiskunde: 3,9
natuurkunde : 4,4
nederlands : 4,7
maatschappijleer : 6,1
engels : 7,5
duits : 6,3