Ik zeg er al vast bij; het is een heel lang verhaal. Dus voor de meiden die het toch helemaal lezen; thanks!
Afgelopen zomer ben ik mijn vriendje ( waar ik bijna 2 jaar mee ging verloren, hij is voor de trein gesprongen en was op slag dood. Omdat ik alle aandacht miste die ik de afgelopen 2 jaar van hem kreeg, zocht ik mijn aandacht bij andere jongens. Zo kreeg ik de volle aandacht van een collega van me waar ik altijd goeie vrienden mee was, hier werd ik uiteindelijk ‘‘verliefd’’ op, tenminste dit dacht ik… Hij gaf me alle aandacht die ik nodig had, hierdoor heb ik nooit echt gerouwd om mijn overleden vriend…
Uiteindelijk heb ik achter die ‘‘relatie’’ een punt gezet, omdat ik meer aandacht aan hem schonk dan aan mezelf op dat moment. Ik trok het allemaal niet meer, kreeg veel kritiek dat ik alweer een nieuwe ‘‘vriend’’ had. Toen ik het uit had gemaakt besefte ik opeens dat ik inderdaad niet verliefd was, en dat het puur voor de troost en aandacht was.
Na die relatie gingen we op school sinterklaas vieren, er liep een leuke jongen op mijn school en ik dacht; ''ach wat auwehoeren kan wel … ‘’ van het een komt het ander, en zo begon ik weer gevoelens te creëren. Dit was totaal niet hetgene wat ik wou en ik begon er tegen te vechten, helaas lukte dit niet en kreeg ik wéér een relatie. Weer een relatie voor de troost, aandacht en alles wat ik normaal van mijn overleden vriend kreeg… Ook hier kwam ik er na 2 maand achter dat het niet was wat ik wou. Ik maakte het uit, en meneer begon zielige verhalen te verspreiden. Zowel over hem zelf, als over mij waardoor ik enorme medelijden moest krijgen ( Alhoewel, dit heb ik dan niet gekregen en zo heb ik dikke bonje met hem gekregen, maar dat terzijde ).
Ik had mezelf voorgenomen een tijdje rust te nemen voor mezelf, want ik moest écht rouwen want anders kwam ik geen stap verder vond ik. Maar toen kwam ik in contact met een leuke jongen, die ik heb ontmoet bij mijn sportdag… Hartstikke leuk, hartstikke lief en hij vroeg me of ik langs wou komen in mijn pauze ( aangezien hij iets vlakbij mijn school had georganiseerd ) dus ik ging in de pauze afgelopen week daarheen met een vriendin van me. Toen begon ik hem toch echt wel leuker dan leuk te vinden… Voelde me weer echt verliefd en voelde me hartstikke op mijn gemak.
Toen we uiteindelijk weer terug gingen naar school, had ik hem toch nog stiekem snel een smsje gestuurd met de tekst: ‘’ Wow, ik vind je toch wel een beetje meer dan leuk… ‘’ want waarom zou ik dat niet doen? ik voelde me toch goed, ondanks dat ik mezelf had voorgenomen rustig aan te doen …
Hij vroeg me of ik afgelopen dinsdag wat met hem wou drinken in de stad, dit hebben we gedaan en het was gewoon perfect en we hebben enorm veel gepraat en gelachen…
Hij bracht me terug naar de trein & we spraken af dat we vaker wat af wouden spreken… natuurlijk voelde dit goed en ik wacht af totdat we elkaar weer zien.
Maar toch voelt alles zo vreselijk dubbel, precies 9 maand geleden heeft mijn vriend zelfmoord gepleegd & ik ben alweer toe aan mijn 3e ‘‘vriendje’’?
Ik heb tips nodig, wat moet ik doen … hoe ga ik hiermee om?