Allergische reactie

Hoi meiden,

Ik ben woensdag opnieuw gestart met de pil. Het is ongeveer een jaar geleden dat ik ook al een paar maanden aan de pil zat, en toen had ik geen last van bijwerkingen oid. Sinds vrijdag heb ik echter last van twee ‘plekken’ met allemaal rode bultjes, een op mijn been en een op mijn rug. Ze zijn rood, doen redelijk pijn en jeuken. Ik heb geen idee of dit met elkaar in verband staat, heeft iemand dit ook wel eens gehad? (met andere oorzaken eventueel, aangezien ik geen idee heb waar het ineens vandaan komt?)

Ik heb nog nooit van zo’n reactie op de pil gehoord… Als je twijfelt en het trekt niet weg, zou ik misschien even langs de huisarts gaan?

Nee idd. heb ik ook nog nooit van gehoord. Kan best iets anders zijn.
Ik zou ook ff langs de dokter gaan.

Bedankt! Ik wilde inderdaad vanochtend de huisarts bellen, maar ik was net een halfuurtje te laat, dus zal het morgen opnieuw proberen.

Ik heb dit ook, maar ik heb het ieder jaar. Bij mij komt het omdat ik ineens in de zon ga zitten en mijn huid daar van uitdroogt en gaat jeuken, en daar krijg ik die bultjes van. Bij mij werkt het om er bodybutter of lotion op te doen!
Als dat niet werkt of je vertrouwt het niet zou ik inderdaad langs de dokter gaan. Succes!

In de pil zit vaak lactose als hulpstof, ben je daar misschien gevoelig voor?

Ik ben overgevoelig voor hormonen, door de pil krijg ik buikpijn enzo maar ik weet niet of je er ook bultjes van kan krijgen?
Wel heb ik eens hele erge acne gehad omdat ik een tijdje een andere pil had, misschien kun je om een andere vragen of te kijken of wat helpt?