Allergische reactie Olaz 'verfrissende' tonic

Vorige week woensdag kocht ik bij de Action een tonic van Olaz. Ik heb van mezelf een gevoelige huid en vooral met dit weer is het snel droog of geïrriteerd. Omdat het van Olaz was, een best bekend merk en goed aangeschreven en er geen alcohol in zit, dacht ik niet dat mijn huid er heftig op zou reageren…

In de avond had ik het gebruikt en de volgende ochtend werd ik wakker met mini bultjes, knalrode huid wat wel verbrand leek, prikkige/brandige huid en droge plekjes. Ik had eczeemzalf thuis (van de huisarts) dus heb dat er twee dagen met een royale laag opgesmeerd. De bultjes waren weg, maar het voelde nog steeds branderig/prikkerig, het was nog rood en ik kreeg allemaal velletjes. Ik heb ook nog een nacht met sudocreme op mijn gezicht geslapen en het rode trok wat weg.

Maar het is nu vijf dagen geleden dat ik het heb gebruikt en het is nog steeds niet weg. Mijn huid is nog steeds rood, vellerig (?), prikkend en brandend. Foundation is niet te doen omdat er allemaal velletjes te zien zijn (+ het brand als een gek), vette crèmes helpen niet en zelfs met rust laten van mijn gezicht helpt niet. Heeft iemand een idee of ervaring? Want ik ben ten einde raad.

Dit is tevens een waarschuwing om die tonic niet te kopen. Er zullen natuurlijk zat mensen zijn die er wel tegen kunnen, maar er zullen ook wel mensen die zo gefucked zijn als ik.

(http://www.olaz.nl/Pages/ProductDetail.aspx?pid=5410076719914&productline=olazessentials Dat is de tonic, het is trouwens het oude flesje en niet die nieuwe met die gare chick erop)

Misschien stomen? Ik weet niet of het helpt en het zal vast pijn doen, maar misschien komen dan de afvalstoffen en stoffen waar je allergisch voor bent uit je huid?

Dacht ik ook al aan, maar heb 2x gedoucht (vaak douchen leek me niet erg goed voor mijn huid) dus ik neem aan dat het er nu wel ‘uit’ is. Bovendien ben ik dan echt bang dat het nog erger word.

Ik zou als ik jou was gewoon de dokter bellen.

Misschien toch maar langs de dokter gaan? Ik gebruik met plekken op mijn gezicht een zalfje die je bij de apotheek kan halen genaamd Parfenac, maar ik gebruik dezelfde tonic als waar jij nu een reactie op hebt dus ik denk dat je huid een stuk gevoeliger is dan de mijne

Dokter!
In mijn ervaring kunnen ze dat soort dingen vaak met een simpel pilletje al goed verhelpen. En misschien is het sowieso goed om naar je huid te laten kijken, zodat ze je iets kunnen geven waardoor je er geen littekens ofzo aan overhoud. Ik zou naar de huisarts gaan. En ik denk dat je er het beste niets meer op kan smeren tot je duidelijk van de dokter hebt gehad.
Heel veel succes, echt heel rot voor je.

Daarom koop ik dat soort spullen ook niet bij de action aangezien deze verpakking al zeker 2 jaar niet meer bestaat.