Allergische reactie na masker

(Ik weet niet of ik hiervoor een topic mag aanmaken, dus als het niet mag: sorry! Ben nog niet zolang actief hier. :"))!

Ik heb gisteren een maskertje opgedaan van de Action, maar toen ik vanochtend wakker werd voelde mijn gezicht echt heel dik aan, vooral mijn wangen, en toen ik in de spiegel keek waren mijn wangen vuurrood en er zaten allemaal kleine bultjes op… Ook brandde mijn gezicht heel erg. Dit was rond 9 uur… nu is het inmiddels kwart voor 8 en is mijn gezicht nog steeds vuurrood, zitten er nog steeds allemaal bultjes (Voelt ruw aan, terwijl mijn gezicht normaal zacht aanvoelde vooral na dat masker!) Alleen het jeukt nu ook…

Ik heb al o.a. dit geprobeerd:

• Koude kompressen (Helpt eventjes, maar daardoor trekt de rode huid niet weg, alleen het branderige gevoel neemt dan eventjes af)
  • Komkommers (Ook dit helpt eventjes, maar ik kan slechts de hele dag komkommers op mijn gezicht leggen… Heb ze er net ong. 1-1,5 uur opgehad, maar mijn gezicht jeukt weer)
  • Dermalex repair ← Heb ik er nou opzitten, is in aan’t trekken, maar dit zorgt er juist voor dat het weer begint te branden. Moet ik dit er nou oplaten zitten of niet?

Heeft iemand dit eerder gehad? Zo ja, hoelang duurt het ongeveer? Trekt het vanzelf weg? Wat kan ik er nog meer aandoen? Alvast bedankt! xo

Morgenochtend je huisarts bellen.
Had je eigenlijk gelijk al moeten doen.

1 like

Yep, dit heb ik een keer gehad met een of ander maskertje dat ik bij Kruidvat had gehaald. Een week lang heb ik met een rood hoofd rond gelopen dat mega ruw was. Verschrikkelijk. Ik heb er vooral veel cremes opgesmeert en koude washandjes gebruikt.

Ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen…

je kan ook eventueel (als het al een allergische reactie is) zo’n hooikoorts pilletje pakken. Deze zijn namelijk voor alle allergische reacties.

havermout werkt heel goed tegen allergische reacties!

Even langs de huisarts gaan. Die zal je een tube creme voorschrijven [weet toevallig niet het merk, kan het opzoeken als je wilt] die een dag er op smeren en het is weg.

Ik ben allergisch voor eyeliner [of teminste iets in de meeste eyeliners] Laat ik het er te lang op zitten krijg ik dikke rode oogleden en jeuk. Na een dag, meestal een halve dag is het weer weg dankzij de creme.

Blijkbaar ben je allergisch voor bepaald bestanddeel van het masker. Je huisarts even opbellen meteen morgenochtend, waarschijnlijk krijg je daar wel iets voor. Heb je toevallig een heel gevoelige huid?

Bedankt voor de reacties! Ik heb net de huisarts opgebeld en mag dadelijk om kwart voor 11 komen.

Het is namelijk nog steeds niet weg / minder geworden en blijft ontzettend jeuken. Het lijkt net of die huid de hele tijd bij elkaar trekt… Heel raar gevoel.

^Normaal gesproken kan ik alles op mijn huid smeren… dit is me nog nooit overkomen, dus dit ga ik echt nooit meer doen, alleen nog maar NIVEA producten en idd voor de gevoelige huid. :open_mouth:

^Ja, ik hoop ook dat ik een creme krijg of zo, want ik moest eigenlijk vandaag werken, maar dat gaat zo niet :frowning_face:

De huisarts vond het er niet goed uitzien, dus ik heb pilletjes van hem gekregen die ik moet gebruiken totdat het helemaal over is. Hij verwacht dat het na het weekend een stuk minder is. Balen… :frowning_face:

Maar goed, ik doe dit echt nooit meer haha, voortaan ga ik het eerst even op de binnenkant van mijn pols testen en laat ik het een nachtje intrekken. Ik heb blijkbaar een gevoelige huid…

Als je een masker koopt zou ik een kopen van wat betere kwaliteit dan action… Mt die make-updoekjes van de action worden mn ogen ook altijd helemaal rood enhet schuurt als een gek, maar met die van nivea heb ik daar echt nooit last van :slightly_smiling_face:

Ja normaal heb ik altijd maskertjes van de Nivea, maar mijn huid was zo droog geworden van de vakantie en toen ging ik toevallig naar de Action en toen dacht ik: hee laat ik wat maskertjes inslaan voor vanavond. Geen goed plan dus :stuck_out_tongue:!

Ik had ook een keer make-up doekjes van de Action of van de Wibra (Weet niet meer zeker) en die doekjes prikte bij mij ook, doen die daar parfum in of zo? … Ik gebruik nu toch maar gewoon mijn oude vertrouwde doekjes.

Maar ik las ook achterop dat masker dat er parfum inzat, dat lijkt me toch helemaal niet goed voor je gezicht? Ik zei dat ook tegen de dokter dat er parfum in zat, en hij vond het ook heel raar…

sterkte! ik heb verder geen tips voor je wat nog niet gezegd is.
ik had laatst ook een masker van de action en toen ik het er af haalde voelde mn hele huid strak en ruw . maar gelukkig was dat na 1 nacht verdwenen.

^ Ah dan heb je geluk gehad! Dankjewel! :")

1 like

Dan heb ik ergens het idee dat je misschien allergisch bent voor parfum in verzorgingsproducten? als je ook last hebt gehad van die doekjes. Wel rot though!

Geen maskertjes meer van de action voor jou in iedergeval! haha

^ Ja ik denk het ook! Ja D:

^ Nee haha, doe ik echt nooooooit meer.

Mijn huid voel echt heel ruw aan. Het voelt niet meer aan als bultjes, maar meer als een fietsenband. (Weet even niks anders waar ik het mee kan vergelijken) :frowning_face: Heeft iemand dit ook al eens gehad?

En ik heb nu Aerius van de dokter gekregen (Tabletten) en deze moet ik slikken totdat het helemaal over is… Heeft iemand deze tabletten ook al eens gehad tegen een allergische reactie? Ging het met die tabletten snel weg?

ik heb dat ook naast mij neus en op me kin help wat moet ik doen

Naar de dokter.