Allergisch voor oogschaduw

Hey hey,

Na een hele tijd op mystrieuze wijze last te krijgen van ogen (lees, dikke oogleden, extreem droge plekken, roodheid, jeuk etc). Ben ik er achter gekomen wat het waarschijnlijk is. Namelijk de oogschaduw trio van L’oreal (316 platinum rose) om precies te zijn. Of het nu echt een allergie is weet ik niet, misschien overgevoelig voor een bep. stof, i don’t know.

Nu vroeg ik me af zijn er meer mensen die hier last van hebben?
en of jullie merken kennen die speciaal voor gevoelige ogen zijn?
Ik heb inmiddels een duo oogschaduw en een eyeliner van clinique gekocht. Maar dat is geen merk waarvan je 30 verschillende kleuren gaat inslaan zullen we maar zeggen. Ik weet dat ze bijv. bij de etos speciale “sensitive” mascara hebben.

Daarnaast nog een vraag. Betekend dit dat ik dus alle oogschaduws van L’oreal niet meer kan gebruiken, of kan het zo zijn dat je gevoelig bent voor een bep. kleurstof in een oogschaduw? Dat als je een andere kleur neemt het probleem is opgelost?

Ben benieuwd of jullie mij een beetje kunnen helpen!

Groetjes

ik denk dat je beter alle oogschaduw van L’oreal niet meer kan kopen. Het lijkt me logisch dat je gewoon allergisch bent voor een bepaalde stof in deze oogschaduw, die naar alle waarschijnlijkheid in alle kleuren oogschaduw van L’oreal zit. Verder kan ik je niet helpen :slightly_smiling_face:

ik heb het zelf niet echt gehad, maar mijn moeder is ook allergisch voor sommige oogschaduw. ze kan er niet tegen als er schapenvet ofzo in zit? ook bij oogschaduw met glans er in krijgt ze er last van. Het kan zijn dat jij dit misschien ook hebt?
xx

Misschien moet je de ingredienten eens vergelijken met andere oogschaduws van L’oreal.

Ja maar het probleem is dus dat ik niet weer waarvoor ik allergisch ben. Ik weet dat het (hoogstwaarschijnlijk) door die oogschaduw komt. Maar als daar 36 verschillende stoffen inzitten weet ik nog niet welke snap je? Daarnaast hoe kom je achter de ingredienten van make up?

Maar goed ik denk dat het sowieso lastig wordt te gaan ontdekken welke stofje het veroorzaakt. Maar weet iemand of er andere merken dan clinique bestaan speciaal voor gevoelige ogen?

Dat zou inderdaad goed kunnen. Alleen ga ik dan wel heel hard balen, want het enige nadeel aan mijn clinique oogschaduw (buiten de prijs dan!) vond ik dat hij niet zo mooi glimt.

up

Misschien even testen voordat je het koopt, alhoewel je weet niet welke ziektes degene voor jou had…

Haha iewl!
Naja ik vind dat zo vreemd staan, testers zijn ervoor om op je hand te smeren. Tenminste zo zie ik dat, kan het ook nooit uitstaan als mensen zich uitgebreid gaan staan opmaken in een winkel. En heb moet toch echt op mijn oogleden zitten want heb het met deze oogschaduw ook aan de binnenkant van mijn arm geprobeerd, maar daar kreeg ik helemaal geen reactie.

omhoog!

Weet je zeker dat je geen ontstoken ogen hebt? Als die bacterie in jou make-up zit krijg inderdaad steeds last van die make-up als je dat steeds weer opsmeert.

Nee ik denk van niet, want ik had het precies vanaf het begin dat ik die oogschaduw ging gebruiken zeg maar. Ook heb ik helemaal nergens last meer van als ik de oogschaduw een tijdje niet gebruik.

wow ik heb nu precies hetzelfde van precies het zelfde nummer oogschaduw! niet meer gebruiken dus!

Misschien is de oogschaduw gewoon vervallen en zit het vol met bacterieën?

Ik denk dat ze hem na 4 jaar al wel weggegooid heeft.

Ik draag helemaal geen make-up meer om die reden.

Ik kreeg van de een op andere dag last van m’n oogleden en had precies wat jij had: ze waren rood, gezwollen, droog en schilferig, ze jeukten en prikten en het zag er verschrikkelijk uit. Ik kreeg de hele dag opmerkingen over wat er met me aan de hand was enzo. Toen ben ik gestopt met make-up dragen en na een paar dagen waren m’n klachten over. Toen ik later weer make-up ging dragen kreeg ik weer last van m’n klachten. Bij mij was het echter niet zo dat ik na het gebruiken van een bepaald merk last kreeg. Het maakte niet uit wat ik gebruikte en van welk merk: ik kreeg een allergische reactie.

Nu draag ik al ruim een half jaar geen make-up meer (alleen heel af en toe met feestjes of speciale gelegenheden) en ik ben blij dat ik geen klachten meer heb. Wel vind ik het soms jammer dat ik blijkbaar geen make-up kan dragen, want ik vind het vaak best mooi en soms vind ik mezelf echt een trol zo make-uploos.

Je kan toch ook bij de dokter precies kijken waar je allergisch voor bent?

Maar dit topic is OUD, SLOTJE!

Dat had ik niet eens gezien hahaha.