allergisch voor heet water?

Als ik ga douchen met heet water, dan gaan mijn armen en benen altijd super erg jeuken. zijn er meer mensen die dit hebben en hoe kan dit?

Je gebruikt dan te warm water.

Dan heb je het water te heet en dat droogt je huid uit! Heb ik ook (vooral in de winter), daarom loop ik al-tijd te smeren met bodylotion en olie en bodybutters :slightly_smiling_face:

Ik heb dit altijd aan het begin bij me onderrug. Geen idee.

Ja dit heb ik ook. Ik moet zeggen dat ik ook wel vrij heet en vrij lang douche.

Dan douche je gewoon met te heet water, wat voor een droge huid zorgt. En dat jeukt :stuck_out_tongue:
Je kunt dan het beste een vochtinbrengende creme op je smeren, zoals vaseline oid. Helpt altijd

Je kan wel een allergie hebben voor een stofje wat vrijkomt als je het heel warm hebt zodat je bloedvaten wijder gaan staan, dat heeft mijn broertje. Maar dan heb je er ook op andere momenten last van zoals met sporten/zonnen op het strand.

Dat heb ik ook altijd! Ik krijg ook altijd rode vlekken over mijn hele lichaam, en die jeuk inderdaad. Dat komt volgens mij gewoon doordat je huid zo droog is door het lange, hete douchen. Maar als je gewoon goed smeert met bodylotion gaat dat wel weer over, niks om je zorgen over te maken (:

vaseline vochtinbrengend? dat is de leukste grap die ik vandaag ben tegengekomen

maar idd ts: je staat wss te lang onder een te hete douche.

Mijn moeder is allergisch voor al het water op haar huid. Zij gebruikt heel veel vaseline en dat helpt wel. Je kunt ook een speciale douchekop kopen die de kalk e.d. uit je water filtert. Als je heel hard water hebt dan kan het dat het daar door komt. Heet water is sowieso niet goed voor je dus probeer eerst eens lauw te douchen.

Dan gebruik je té warm water denk ik.

^^ lol wtf

er bestaat btw geen vochtinbrengende creme.

Is het tijdens het douchen of achteraf? Iig, het kan natuurlijk komen door een droge huid of omdat je een soort ‘allergische’ reactie krijgt op de warmte (maar dan krijg je ook een soort van ‘muggenbulten’ op je lijf, die daarna snel weer wegtrekken. Dit is overigens ook niet echt een echte allergische reactie, maar er komen wel dezelfde stoffen vrij, waardoor het er wel op lijkt. Google: warmte urticaria, lijkt het daar op?),
maar het kan ook komen doordat je bloedvaatjes wijder worden door de warmte, wat op zich normaal is, maar dat kan jeuken :slightly_smiling_face:
(Ik heb dat gevoel bv. vaak als ik in de kou buiten heb gelopen en daarna met mijn koude benen weer binnenkom.)