Allergies voor appel =S

Hii girls,

ik ben allergies voor appel. Dat vind ik stom, want ik vind ze super lekker!! Ik krijg als ik ze eet een dikke zere kriebel keel. Mijn vader heeft het ook, maar later kreeg hij het ook voor andere dingen zoals walnoten en abrikozen =S

Hebben jullie dit ook en ervaring? Voor welke vruchten ben je nog meer allergies? Begon het met appel of iets anders? Heb je ook hooikoorts?

Ik zag op internet dat het vaak voor komt bij mensen met hooikoorts en dat het zich nog kan uitbreiden =S

Whaaa!!

xxSuuzz_love(L)

heee
ik heb het ook heeel erg.
vak heb ikdan ook datik gen adem meer kan krijgen en moet kokhalzen.
terwijl ikze super lekker vind dusik probeer het wel telkens (dom dus)
en ikben vooor heeel veel fruit allergies, het enigste waarvan ikzeker weet
waar iktegen kan zijn; sinasappels en mandarijnen en soms tomaten,
voorderest weetik nooit zeker, heel irritant dus.,
maar weetook niet hoeik er vanaf kan komen!

x

misschien komt het door stuifmeel… ik ben allergisch voor aardbeien maar als ik je 2 min in warm water leg en dan goed afspoel met water dan kan ik ze gewoon eten miss moet je dat is proberen

ik heb trouwens vroeger wel bomenallergie gehad, maar geen hooikoorts, dusheeft erdenk niet mee te maken

Ja ook sommige fruitdingen! Zoals ananas :stuck_out_tongue:
Dan krijg ik rode vlekken, echt vaag :stuck_out_tongue:

Ik ben er niet echt allergies voor denk ik maar op een of andere manier krijg ik een hele rare nasmaak en ook last van mijn gehemelte. Echt irritant vanaf een jaar ofzo verder voor geen fruit allergies. wel voor dierenstof, huismijt en heb hooikoorts

Ik heb een allergie voor appel want dan krijg ik bulten op m’n lippen en in mijn kiezen krijg ik steken. Aarbeien en kiwi’s laten m’n tong op zwellen en zure fruitsoorten zoals sinasappels en mandarijnen krijg ik wondjes van in mijn mondhoeken…

Echt heel maf… maarja… Het is niet anders…

Ik ben voorzover ik weet nergens allergies voor , op tv zag ik iemand die had een dodelijke pinda-allergie :astonished:

eh ja dat heb ik ook bij appels, idd dan wordt je keel helemaal raar.
bij mij wil me lip ook nog wel eens op zwellen of dan komt er een dikke bult op ofzo! & myn vader heeft het óók. eigenlijk precies hetzelfde verhaal als bij jou
maar ik heb dus ook nog hooikoorts.
ps soms krijg ik het ook bij noten, kiwi’s, aardbeien. maar dat is echt soms.
en bij sojamelk(pakje aardbei ofzo) krijg ik ook hetzelfde alleen dan veel en veel erger. daar ben ik 1x echt heel erg ziek van geworden. Ik voelde me echt slecht

ik heb het ook voor appels en peren en abrikozen en perzikken en kerzen en dat soort fruit, jeweetwel
ik heb ook hooikoorts en ben ook allergisch voor sommige noten
ik krijg dan ook een kriebelkeel, super irritant, en moet superveel niezen en krijg dikke ogen.
maar ik eet toch bijna geen fruit en noten ook niet dus het stoort mij niet echt maar het is natuurlijk niet leuk

Oh dan mag je geen appeltaart hebben!
Ik krijg meestal jeuk in mijn mond en aan mijn lippen als ik een appel heb gegeten, en als ik dan ga bijten op mn lippen dan krijg ik soms bulten. Eerst had ik een super grote bult op mn lip en toen bleef die de hele avond zitten. :stuck_out_tongue:

Er is een appel: Santana voor mensen met een appelallergie =) ze verkopen hem bij de c1000! mn ouders hadden het per ongeluk gekocht, maar staat dus op de verpakking dat hij voor mensen met zo’n allergie is (volgensmij wel lichte allergie hoor)
verder kan ik zelf niet tegen bananen, dan kan ik de hele dag niks meer eten omdat ik zo misselijk ervan word

Ik heb t ook &ik heb ook hooikoorts.
Ik krijg altijd jeuk aan mn gehemelte en een raar gevoel in mn keel, alsof ie dichtzit.
Het begon met appel maar heb er ook een beetje last van met nectarines

Appeltaart eet ik wel :stuck_out_tongue:
En smoothies met appel erin ook, dan heb ik daar geen last van…

Bij een banaan krijg ik wel altijd pijn aan mn lippen, dat brandt dan een beetje, maar dat is geloof ik alleen als mn lippen een beetje kapot zijn

wow, dat is al helemaal eng!
heb je dat al sinds je klein was, of is het later pas gekomen? dat van mij kwam later pas

dat gevoel heb ik dus ook. ik begon idd ook met appel, ik merk het nu ook bij walnoten =S

Ik ben allergies(is dat wel juist geschreven?) voor kiwi’s
als ik er 1 eet,begint m’n tong énorm optezwellen,en vanachter in m’n keel jeukt het dan alsof er allemaal beesten met triljoenen poten zitten te wandelen.(ja rare uitleg =p) & m’n gehemelte jeukt/pikt,maar ik heb helemaal geen hooikoorts hoor =)

ikzelf heb het niet, maar mijn zus wel
ze is allergisch voor ongeveer elke soort fruit, behalve aardbeien denk ik. Bij haar is het ook begonnen met appel, ze heeft ook een beetje hooikoorts, maar niet heel erg, en noten weet ik niet :]
Enne, als ze fruit eet waar ze allergisch voor is, krijgt ze een soort van dikke tong zeg maar, en dan voelt het heel lastig aan. En bij hooikoorts heeft ze tranende ogen enz…

njaa;phet is heeeeel irritant.
het kwam later pass denk rond mn 9e of 10e ofzo
ik zou niet weten hoe het kwam…

ik heb het altijd bij meloen en kiwi, dan krijg ik een rood gezicht :S
en als ik op een fleece deken slaap heb ik de volgende dag een tomaat hoofd :frowning_face: ( oke dat had er niks mee te maken)
maar ik heb ook hooikoorts trouwes