Allergieën

Hoi,

Ik heb erg veel last van allergieën, en vroeg me af of er meer meiden waren met allergieën, omdat zij ook op moeten passen op wat ze eten. Wanneer ik iets eet waar ik niet tegen kan, krijg ik allemaal uitslag die ik door middel van zalf wel iets kan verminderen, maar helemaal weg duurt ongeveer 1 week. Ik heb niet alleen voedselallergie maar ik ben ook nog voor veel stoffen allergisch die in producten zitten.

Overzicht waar ik allergisch voor ben:

• bessen

• bramen

• frambozen

• wortel (dit zit in meer dingen dan je denkt!)

• tomaat

• banaan

• manderijn

• dressing

• zeep

• alcohol (wat in producten zit verwerkt, niet voor alcoholische dranken)

• parfum

• berkenbomen

• gras

• pollen (hooikoorts dus)

Ik vroeg me af hoe andere meiden hiermee om gaan, of dat jullie tips hebben voor mij. Want er zijn veel dingen die ik wel zou willen eten maar niet kan eten.

kuss, Aa

Het klinkt misschien dom, maar het beste lijkt me dan toch die dingen absoluut niet meer te eten. Ikzelf ben allergisch voor nikkel, knolselderij en ook parfum. Alweer een paar jaar geleden had ik daar behoorlijke uitslag van in mijn gezicht. Ik heb toen een allergietest gedaan, waaruit die allergieën kwamen. Sinds toen heb ik geen knolselderij meer gegeten (in bijv. soep, salades, dat zit in meer dingen dan je denkt), geen parfum (of douchegel en haarschampoo, lipgloss, van alles met parfum) meer gebruikt. Het hielp, de uitslag ging weg.
Jij bent wel voor heel veel allergisch, maar ik zou het toch maar echt zo weinig mogelijk eten/gebruiken. Hier heb je waarschijnlijk niks aan, maar evengoed. (:
Zie dit maar als 'n upje, haha.
Oja: inmiddels kan ik wel weer parfum gebruiken, zal er wel ‘overheen gegroeid zijn’ ofzo. Maar lipgloss enzo blijft lastig. Misschien dat het bij jou dus ook na een tijd over kan gaan?

bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:
Ik heb ook al een aantal allergietesten gedaan, waar dus ook parfum uitkwam en idd ik gebruik parfum vrije shampoo, deo, bodylotion etc. Ik hoop in ieder geval dat ik er overheen groei!

ik ben zelf allergisch voor huisstof,schimmel,gras,zweet en ik heb hooikoorts. Tegen zweet en schimmel en gras kan ik niks doen. Ik heb er wel medicijnen voor gehad, daardoor gaat het niet weg, maar je moet minder niezen, en je wordt minder moe. Daar had ik veel last van door de allergieen. voor huisstof kan je het beste vaak je bed verschonen, dweilen, juist niet stofzuigen en veel je kamer luchten. Af en toe ook je matras recht op zetten.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ben helemaal nergens allergisch voor :slightly_smiling_face:

Dankjwel voor de reactie hotshot, zelf heb ik ook tabletjes het gaat inderdaad niet weg maar het wordt wel een stuk minder.

Kennen jullie toevallig mensen die allergisch zijn voor wortels? want ik heb er op dit moment er veel last van, want (bijna) overal zit wortel in. Dit heb je meestal niet door, maar als je er allergisch voor bent dan wel!

waarom reageer je hier op als je nergens allergisch voor bent?

Oké dat lijkt me echt wel balen
Ik ben alleen allergies voor kiwi en de zon ik mag er niet té lang in zitten. Denk zo’n 5 min ofzo ;3. Geen truitjes met lange mouwtjes.weet niet of het persé een allergie is… maar wel vervelend

Oké ik help je niet echt… XD

UP

Ik ben allergisch voor Purol, dat is vaseline. Kwam ik laatst achter.

Ik ben allergisch voor tarwe, kip, suiker, lactose, noten en eieren.

Het is wel lastig ja, maar het beste is toch om het gewoon echt niet meer te eten. Ik bak mijn eigen brood altijd van spelt, en dan zonder suiker, melk en ei. Al is het bij mij niet dat ik er meteen doodziek van wordt. Ik kan best wat eten wat ik officiëel niet mag, maar als ik teveel eet word ik gewoon ziek (net alsof je de griep krijgt).

Ik ben niet allergisch, maar ik heb de ziekte van Crohn. Alleen dat weet ik nog niet zo lang en eerst waren de ontstekingen zó erg dat elke soort voeding evenveel klachten gaf (op koolzuur, kool en ui na, dat merkte ik dan wel) en op dit moment heb ik al 32 dagen geen vaste voeding gehad alleen speciale drinkvoeding en ja… Als je dáár al niet tegen kan… Dus ik weet het niet.

Moet straks misschien ook om leren gaan met bepaalde dingen. Vooral vet en gekruid eten schijnt vaak een probleem te zijn, melk ook wel. Ik vrees dus al…

Ik was vroeger allergisch voor paprikachips, dan kotste ik alles onder als ik maar één klein stukje had gegeten. Maar nu heb ik nergens meer last van.

Ik heb niet echt een allergie maar last van (denkt ) angio oedeem ofzow iets, maar dan komt het zomaar ineens op en dan zwelt alles op , krijg ik bulten enzo. Het is vrij zeldzaam zei de dokter. Maar ze denken dat het komt van salicylzuur, dat is een stof die bijna overal in zin. Gelukkig mag ik nu wel (weer) alles eten, maar dan heb ik wel af en toe een aanval. Ach ja, shit happens

Ik heb hier ook een dieet voor moeten doen, pseudo allergeen arm dieet. En dan mag je dus geen salicylzuur, kleur- , geur- en smaakstoffen en dan merk je ineens hoe vervelend het is al je dingen niet mag. Ik moest heel veel alternatieven gaan eten, zelf dingen maken enzo. De eerste wekenwas het echt vervelend maar daarna leer je ermee omgaan. Maar toen ik me begon te realiseren dat het misschien voor altijd was moest ik wel even slikken. Vooral toen ik hoorde dat ik door mijn allergie zoiezo niet in de selectie ploeg mocht van mijn sport. Ik zou er gewoon het positieve van in gaan zien, hoe moeilijk het ook is. Anderen zijn vaak ziek of hebben hoofdpijn jij hebt dit. En ik mocht veel lekkere koekjes eten omdat ik anders te veel zou afvallen. Dit is een voorbeeld van het positief inzien. Echt heel veel succes iedereen. Erover praten helpt ook voor een groot deel.

sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het even kwijt.

Ik ben allergisch voor cacao en een kleurstofje dat in drop zit…
Niet echt lastig om beide te vermijden gelukkig.

Wel ben ik allergisch voor iets onbekends dat een pijnlijk branderige uitslag op mn gezicht veroorzaakt. Héél irritant.

ik ben allergisch voor

• iets wat in sommige soepen zit, vooral groentesoepen. (vergeten hoe het heet xD)
  • ik heb hooikoorts
  • kiwi (ik kan het niet eens aanraken)
  • honden/katten enz. (maar ik heb tóch een hond. ;p)
    en misschien nog 1 ding dat ik ben vergeten? n__n’
    en ehm ik heb astma maar dat is geen allergie. :’)
    valt mee bij mij. :grin:

haha het ergste vergeten, het allerhoogste op huismijtstof ofzo. ;p
[zo’n test gedaan.] moet ALTIJD met mijn eigen laken & kussen & al die sh/t

hooikoorts, wol, katoen, noten(pindas walnoten amandel enz.), selderij, wortel, gekookte spinazie…:frowning_face:

kerstbomen.

Ik ben allergisch voor noten, pinda’s en amandelen. Heb er ook pilletjes voor want mn hele wangslijmvlies zwelt op en soms ook mn keel dat ik nog amper kan slikken. Dus ik heb er ook een epi pen voor zodat mocht ik stikken ik die kan gebruiken. Maar ik weet het meestal wel goed te vermijden hoewel je het nooit zeker weet. Ook bij de snackbar kunnen ze bakken in pindaolie, maar gelukkig hebben de grote bekende snackbars/mac enz dat niet
En ook voor katten en konijnen ben ik allergisch. En dan moet ik heel veel niezen en heb ik tranende ogen. Erg irritant.

ik ben allergisch voor huisstofmijt, gras & pollen en katten. Heb er niet ontzettend veel last van, als ik bij vrienden ben die katten hebben moet ik niezen en heb ik jeuk bij mijn ogen maar als ik thuis ben is dat binnen een dag weer weg. Ik nies gewoon iets vaker dan gemiddeld. Verder niet.

Pollen, melk, gras.