Allergie

Hallo allemaa!

Ik ben allergisch voor zonnebrandcreme. Nouja, niet echt voor de creme zelf maar voor een of andere stof die in sommige zonnebrandcremes zit. Ik kan wel tegen die van Nivea, maar niet tegen die van Hegron ofzoiets. Gevolg: ik zit helemaal onder de rode bultjes, over mn HELE lichaam. Heeft iemand anders hier ook wel eens ervaring mee gehad? Wat heb jij er tegen gebruikt? Hoe verdwijnen die rode bultjes weer? heb het al 3 dagen en het gaat niet weg. Ga morgen naar de dokter. Weet iemand wat de dokter dan voorschrijft? Een zalfje/tabletten? En helpt dat?

Alvast bedankt!

xxx

Ik denk persoonlijk dat je eerst uit moet vinden welk stofje het precies is.

Dan gebruik je voortaan dei van nivea?
Je merkt morgen wel wat die voorschrijft ik denk zalf… maar het lijkt me wel dat die werkt anders schrijft die het niet voor hé?

Vergelijk de stoffen die in nivea zitten en in herbol(?) zo komje misschien er achter welke stof je allergies voor bent.

Dat van die stoffen vergelijken heb ik al gedaan… maar er zitten zoveel stoffen in, met ingewikkelde namen ook, en het zijn vooral veel UV-filters, en over heel veel van die stoffen wordt gezegd dat je er inderdaad allergisch voor kan zijn… schiet ik dus niet veel mee op…

Trouwens, ik kan ook niet tegen die maskertjes voor je gezicht:

http://www.drogisterij.net/producten/400x400/152391_1_Montagne_Jeunesse_Gezicht_Masker_Dead_Sea.jpg

Ga anders gewoon naar de dokter en vraag of hij erachter kan komen waar je allergisch voor bent.
Wij kunnen je (denk ik) niet helpen…

Dat ik die van Hegron niet meer moet gebruiken, en die van Nivea wel, snap ik meid :wink:
Over dat zalfje, je hebt heel veel zalfjes die niet goed werken/pas na een paar dagen resultaat opleveren. Dat bedoelde ik dus ook met mijn vraag. Ik twijfel niet aan de kennis van mijn huisarts, zoals jij het doet lijken.

Ga ik idd doen :slightly_smiling_face: Maar was benieuwd of meerdere mensen dit hebben. En of het zalfje dat ik waarschijnlijk ga krijgen goed en snel werkt, want ik wil neit nog een paar dagen zo rondlopen!

of iets werkt verschilt per persoon.
dus daar heb je niks aan.

True :slightly_smiling_face: Maar als ht bij 9 van de 10 mensen wel helpt… heb ik alvast wat meer hoop!

meestal geven ze je anti-histamine:)
histamine is de stof die je mast-cellen aanmaakt als hij in aanraking komt met een allergeen, en deze stof zorgt dan voor jouw bultjes.
mijn zus heeft druppeltjes die ze dan moet innemen. maar het kunnen ook pillen zijn

Bedankt voor de info!! :slightly_smiling_face:

Dat antihistaminicum geven ze aan iedereen met allergie reacties. Ik kreeg het ook toen ik weer eens onder de jeukbulten zat van een amandel.