Allergie

Hallo!

Ik heb een allergie voor ratten en voor katten, tot zo ver ik weet tenminste. Ook heb ik last van hooikoorts en ben ik regelmatig verkouden. Ook krijg ik soms allergische reacties zonder aanleiding, dus waarschijnlijk ben ik ook allergisch voor iets anders, waar ik niet van weet wat precies.

Ik heb thuis ratten, omdat het gewoon awesome dieren zijn, maar dit brengt uiteraard zo wat probleempjes met zich mee zo nu en dan. Maar ik hou zoveel van ratten dat het geen optie voor me is om ze weg te doen en ermee te stoppen.

Bij mijn vriend thuis hebben ze ook een kat. Ook daar krijg ik altijd allergische reacties, ook al heb ik de kat soms niet eens aangeraakt. Ik hoef maar iets aan te raken of te zitten waar de kat vaak zit, en mijn ogen beginnen al te prikken en te tranen.

Mijn allergische reacties zijn eigenlijk altijd hetzelfde: tranende, jeukende, brandende en prikkende, rode en hele erge opgezwollen ogen, een snotneus, jeuk aan mijn neus en in mijn keel, niesen en bij ratten altijd huiduitslag. Ook krijg ik een zwaar hoofd, ik word wat suffer en ik voel me niet zo lekker.

Ik ben eraan gewend en kan er relatief goed mee omgaan, maar het is wel te verwachten dat ik het heel irritant vind om altijd maar overal allergische reacties te krijgen want ik wrijf mijn makeup eraf, krijg hele dikke, rode en opgezette ogen, kan bijna niks meer en lig te snotteren, heel lastig.

Heeft iemand misschien ervaring met medicijnen en zijn er misschien medicijnen die je bijv. iedere ochtend in kan nemen die een allergie tegenhoud?

ja er zijn wel tabletten voor, gewoon bij drogist hebben ze die

Ja ik ken ze wel… Ze hebben die bij mijn vriend ook voor me gekocht maar die mag ik pas innemen zodra ik een allergische reactie aan voel komen… En het probleem is dat ze dan niet veel doen want ik lig dan nog een paar uur op de bank met ijs op mijn ogen…

ja als het zo erg is moet je vragen of een huisarts iets kan doen

Ja inderdaad ik was sowieso ook al van plan om naar de dokter te gaan want het word ook steeds erger en ik krijg er ook steeds vaker last van…

Wilde gewoon weten of er iemand is die bijvoorbeeld vaste medicijnen heeft voor een allergie :slightly_smiling_face:

ik slik in de zomer medicijnen voor hooikoorts en als ik weet dat ik iets ga doen met dieren ( naar een boerderij gaan ofzo) neem ik ze ook, gewoon bij de drogist te koop: Allerfre. ik nam er gewoon sochtends 1 en die werkte dan de hele dag :slightly_smiling_face:

Mijn moeder heeft het, maar die krijgt vaste medicijnen van de dokter. Ze werken wel heel erg goed, de hoofdpijn en verkoudheid is voorbij.

Ja die Allerfre helpt dus helaas niet bij mij, heel erg lastig… Ik heb ook vaste medicijnen voor de hooikoorts, een spray en pilletjes en die werken wel super tegen de hooikoorts!

Heel erg fijn om te lezen, ik zal eens contact opnemen met de huisarts om te kijken of medicijnen geen optie zijn! :slightly_smiling_face: