Allergie: hoe voel je je?

Hey!

Ik moet een fotoserie maken voor een blad dat nog online moet komen ( zal geen naam noemen haha…) Maar de bedoeling is dat ik een serie maak over allergieën waarbij iemand benauwd wordt, last van haar longen krijgt. Ik heb dat zelf niet , en nu kan ik me niet goed voorstellen hoe zoiets voelt, en ik wil het zo goed mogelijk overbrengen in de foto’s.

Dus heb jij een allergie? Waarbij je het benauwd krijgt enzo als je er last van hebt, vertel me zo duidelijk mogelijk hoe je je voelt, wat je op zo’n moment het liefste wilt, enz…

Dus even zoiets:

Mijn allergie:
Hoe ik me voel:
Wat ik wil of nog kwijt wil:

Denk aan walnoten, pollen, appels, huisstof, katten, parfum, wol en nog veel meer!

Heel erg bedankt :grinning:

Ik heb voor redelijk veel dingen een allergie, maar voornamelijk huisdieren. Dan krijg ik rode ogen, heel veel hoesten en niezen & verkouden!

Ik heb geen allergie, anders had ik je geholpen (:
Veel succes met verder zoeken! UP.

Dankjewel!

Mijn allergie: Dierenstof
Hoe ik me voel: Benauwd tranende ogen, snotneus het liefst wil je gewoon zo snel mogelijk uit die ruimte voelt beetje als verkoudheid alleen dan met benauwdheid er bij zeg maar
Wat ik wil of nog kwijt wil: -

mijn allergie: huisstofmijt en gras
hoe ik me voel: benauwd, jeukende ogen, jeukende neus, soort constant verkoudheids gevoel, niezen, overal jeuk

beetje hooikoorts
hoe ik me voel: jeuk in de neus achtig :’), pijnlijke ogen

dennenbomen
hoe ik me voel: ongezellig aangezien iedereen met kerst een dennenboom in huis heeft en ik het met een neppe moet doen haha, maar als ik er een aanraak dan word die plek helemaal rood en gaat jeuken

de haartjes van een kiwi… ja echt!
hoe ik me voel: als ik een gewone groene kiwi eet en ik dus ook maar iéts met de haartjes te maken heb gaat m’n tong opzwellen en branden
dus vandaar dat ik altijd kiwi gold moet hebben, daar zitten geen haartjes op (a)

Mijn allergie: Paarden
Hoe ik me voel: strontverkouden, overal jeuk, benauwd, traanogen
Wat ik wil of nog kwijt wil:-

Mijn allergie: huisstofmijt, kattenroos
Hoe ik me voel: na een tijdje word ik nieserig en krijg heel erge jeuk aan mijn ogen, heb verder geen last van benauwdheid…
Wat ik wil of nog kwijt wil: Haha ik vind het wel grappig dat ik kan merken als je je huis of kamer niet goed schoonmaakt, want ja dan heb ik last van die huisstofmijt. En ondanks dat ik allergisch ben voor kattenroos hebben wij toch 2 katten. (maar die moet ik niet de hele tijd aaien of op schoot hebben want dan gaat het niet goed.)

mijn allergie: zon en warmte.
Hoe ik me voel: enorm gefrustreerd als ik het tot bloedens toe openkrab, want het laat verschrikkelijke littekens na. En als ik gewoon krab, geirriteerd, want het jeukt, enzo

Soja
Het lijkt alsof mijn keel dichtknijpt en voor ongeveer een halfuur kan ik amper ademen.
Heb dit enkel bij sojamelk, niet bij tofu ofzo…

Mijn allergie: Dieren, hooikoorts, stof, melk volgens mij, heel erg voor fruit. Volgens mij was dit het wel
Hoe ik me voel: Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het natuurlijk wel jammer, dat ik geen huisdieren kan, mijn moeder kan nooit een bosje bloemen binnen laten staan als ze die heeft. Uh, ik kan eigelijk alleen in de zomer watermeloen eten, want alleen daar kan ik tegen, sinds kort ook allergisch voor banaan.
En ik zit helemaal onder de exceem, heb het snel benauwd, hele jaar door hooikoorts
Maar verder voel ik me wel goed xD ben er aan gewend.
Wat ik wil of nog kwijt wil: Het vervelende aan exceem is (buiten dat het jeukt)ik heb allemaal kleine/grotere littekens door al het gekrab en alles, dus als ik bruin word, mn arme vooral heb ik allemaal kleine wit/roze vlekjes enzo.

Als je nog iets wilt weten ofzo, of iets nodig hebt, je mag alles vragen :’)

x

Oh, ik lees net dat je het goed wil overbrengen in fotos, het klinkt misschien raar maar als je een foto nog hebt van allergie, mijn armen zitten zowat onder de exceem xD

School… grapje, ik heb gelukkig geen allergie ;p !

Ik ben sinds vorige week van mijn noten allergie af! :slightly_smiling_face:

Hoe kan dat?! :open_mouth:

Ik ben er overheen gegroeid! Zat ik daar vorige week voor het eerst een bakje noten te eten haha!

Mijn allergie: dieren, stof (astma dus), eieren en noten.
Hoe ik me voel: als ik last heb van m’n astma kan ik slecht ademen, krijg ik tranende ogen en een loopneus. Als ik iets eet waar ik niet tegen kan krijg ik het vaak ook benauwd en soms een jeukerig gevoel in m’n mond/op m’n tong.

Mijn allergie:
Melk
Pinda’s
Hoe ik me voel:
Met melk krijg ik hèèl erg buikpijn
Met pinda’s krijg ik het heel benauwd en word mijn keel heel dik
Wat ik wil of nog kwijt wil: Niets :slightly_smiling_face:

noten: dan zwelt m’n tong op en kan ik dus stikken.
ik kwam daar paar jaar geleden achter en toen zwol m’n tong op en kreeg ik bijna geen lucht maar thank god werkt mijn ma in het ziekenhuis dus zij wist wat ze ertegen moest doen en toen ging het weg.
en vroeger was ik ook allergisch voor coniferen, maar nu niet meer :]