Alleen

Weet niet of ik in goede categorie zit, dus alvast sorry hiervoor!

Mijn probleem: Ik had twee goede vriendinnen (L & S), L zat eerst op een andere school en in naar mijn school gekomen terwijl S al vanaf de brugklas bij mij op school zat. Dit was het eerste jaar dat ik met hun beide in de klas kwam. Heel gezellig vond ik het natuurlijk, maar tegendeel bewijst. L en S gingen eerst nooit met elkaar om, dit vond ik heel irritant omdat er toen al bij allebei irritaties ontstonden dat ik te weinig met hen omging. Ik was daarom ook heel blij dat we met zn drietjes een hecht groepje kregen. Ik was met L al een tijdje vriendinnen maar haar tweelingbroertje heeft mij nooit gemogen en ik vond het nooit leuk om daar thuis te komen (ook omdat haar ouders buitenlands waren en ik nooit met hun kon praten). Ik voelde me nooit op me gemak en toen ik uiteindelijk hoorde dat L over me roddelde en me bijvoorbeeld een slet heeft genoemd kwam er ruzie. Gelijk koos S de kant van mijn andere vriendin. Ik heb ik de klas geen andere vriendinnen en voelde me snel alleen. Nu stond S tussen twee vriendinnen in… Een ruzie die niet meer van mijn kant goed te maken is omdat ik heel erg gekwetst ben in een paar dingen. Een tijdje heeft mijn vriendin S een jongen knap gevonden, verder geen contact etc. Wekenlang heb ik hier niets meer over gehoord. En uit het niets kreeg ik contact met deze (wel leuke) jongen. Het is nu nog niets meer dan vriendschappelijk, maar zij blijft beweren dat ik hem leuk vind omdat ze dit van andere mensen heeft gehoord. Ze gunt het me niet en is heel boos op me geworden. Terwijl ze al een tijdje bezig is met andere jongens. Vriendin L liep al een tijdje te stoken en heeft het nu voor elkaar. Ik ben mijn twee beste vriendinnen kwijt geraakt en heb nu niemand meer… Ik heb nog andere vriendinnen, maar daar spreek ik nooit buiten schooltijd af. Reden zijn afwisselend, maar dit kan niet veranderen. Ze wonen bijvoorbeeld ver weg of kunnen heel af en toe.
Ik ben echt radeloos en ik heb het gevoel dat dit me gaat opbreken…

Ik heb ook zoiets gehad, dat ik er alleen voor stond.
Mijn advies is om contact te zoeken met andere meiden. Dat heb ik ook gedaan en nu heb ik veel vriendinnen (doordat ik bij een groepje werd betrokken), en een aantal beste vriendinnen =)

heey,

heel herkenbaar dit, maar net als daddledoo al zei, probeer gewoon eens op andere meiden af te stappen, ook mensen die jou op het eerste gezicht niets lijken kunnen erg leuk en aardig zijn…
voor de rest, zoek vriendinnen online waar je na schooltijd veel mee msnt, skyped of mailt…

Dankjewel. Maar omdat ik vroeger op de basisschool niet goed in de groep lag heb ik soms moeite met iemand te kunnen vertrouwen bang om gekwetst te worden.

Misschien een beetje raar om te zeggen, maar dit is echt zo’n dingetje voor meisjes rond deze leeftijd haha. Ik had het namelijk ook, en ik zie het echt heel veel nu xd
Maar ik ben ook altijd verlegen geweest, maar ik had ook iets soortgelijks meegemaakt toen ik ook 15 was. Ik ben gewoon naar andere meisjes in mijn klas toegegaan. Gewoon een beetje leuk doen en uiteindelijk zal er wel een vriendschap uitkomen hoor=)

gewoon proberen, ten slotte is een keer gekwets worden minder erg dan geen vrienden hebben toch??

Ik had precies hetzelfde, maar uiteindelijk heb ik me daar overheen weten te zetten. Ik had er genoeg van dat ik er (weer) alleen voor stond, en daarom besloot ik maar eens met 1 iemand contact te zoeken.

Nu ben ik iemand die het met iedereen goed kan vinden, zo zie je maar hoe een situatie totaal kan veranderen!

ik heb ongeveer hetzelfde gehad, meelopers, roddelaars, je weet tegenwoordig niet wie je moet vertrouwen!