alleen?

ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen
maar, ik heb zo’n alleen gevoel
ik zat vorig jaar in een geweldige klas, vriendinnen alles
en dit jaar in een klas met ‘‘hoertjes, sletjes,etc’’.
ik ken 1 iemand in die klas, die aardig is en derest heb ik ruzie mee, mogen mij niet, mag hun niet etc.
ook ben ik niet goed in engels, en zie ik heel erg op tegen die lessen omdat we veel verhalen hardop moeten lezen en ik daar gewoon in faal
verder zie en spreek ik mijn vriendinnen alleen nog maar in de pauze’s.
want op msn zijn ze ook nooit meer.
net had ik ruzie met mn moeder ( om iets onnuttigs ) en toen zei se dat ik vriendloos ben.
toen ging k nadenken, en had k wel zo iets van ik geef haar gelijk.
mn vriendinnen hebben weinig tijd na school en in het weekend, en ik verveel me altijd als ik geen school of iets heb.
ik wou dit gewoon even kwijt

-

tja wat moet ik zeggen … moeilijk :S

er zitten vast niet alleen maar hoertjes en sletjes in je klas,er zijn vast nog wel aardige meisjes ’
en concetreer je gewoon op je eigen vriendinnen,
en bij engels, het komtwel goed, iedereen heeft dat wel eens.
Geen zorgen maken!
suc6 xxx

ik weet ook niet wat ik eraan moet doen, een bijbaantje zit er niet echt in , omdat ik in examenjaar zit en zooo hard moet werken voor mn cijfers enzo.

helaas bestaat mijn klas uit allemaal ‘‘populaire’’ mensen en waarbij ik in de 1e en 2e ook in de klas zat. daardoor weet k al hoe ze zijn, en wie ze zijn. en helaas zijn ze niet veranderd.

dat is klote. dan zou ik op mn schoolwerk richten als ik jou was. tenminste, als je al zéker weet dat hier niemand bij zit.
en kun je niet naar een andere klas overgeplaatst worden?

Tja, voel me ook wel eens alleen en heb geen idee of ik bij leuke mensen in de klas kom. Maar stel je gewoon open voor nieuwe mensen, doe spontaan en misschien zijn er toch nog aardige mensen in je klas, niet bij de pakken neerzitten dus!

toch maar aardig doen tegen die meisjes en kijken of ze je accepteren?

Kan je niet op een sport gaan? Ik zi top streetdance hier in de buurt en daar heb ik wel een aantal vriendinnen gemaakt…

ik voel me ook vaak alleen… ben nu een jaartje al verhuisd, dus nieuwe school, nieuwe mensen etc. ik heb het derde jaar van de middelbare hier gedaan, de eerste 2jaar op een andere school. daar had ik echt veel vriendinnen, omdat ik ze al vanaf de basisschool kende. hier was het heel anders. ten eerste viel ik er heel erg buiten in mijn nieuwe klas omdat ik uit een dorp kwam, en ik nu in de stad op school zat (believe me; dat is een groooot verschil). toch maakte ik wel vriendinnen, gelukkig. maar die waren echt voor op school & in de pauzes. na school deed ik amper nog wat met vriendinnen & zat ik hele dagen thuis in mijn eentje. vooral de avonden waren saai. deze afgelopen vakantie heb ik bijna niks leuks gedaan, omdat ik gewoon niet wist met wie, uit verveling ben ik maar 4 dagen in de week gaan werken :’) over een week moet ik weer naar school, en weet ik nog niet bij wie ik in de klas kom. ik hoop niet allemaal mensen die ik niet ken, anders is dat veel te eng :blush: maar ik hoop wel dat dit jaar een beter jaar gaat worden & dat er aardige meiden bij me in de klas zitten.
ik bedenk me vaak ook dat ik ‘‘vriendloos’’ ben, en dan geef ik mezelf ook wel gelijk. maar dan denk ik; ik ontmoet wel weer leuke mensen! :grinning: blijf het altijd positief bekijken meid! ik weet dat het moeilijk is, maar vraag een keer iemand mee om iets te doen gezellig samen, of maak een praatje met iemand die je (nog) niet kent. dat ga ik mezelf namelijk ook voornemen :slightly_smiling_face: je komt er wel! geloof vooral in jezelf, en blijf altijd positief.

Dat is wel rot, maar probeer gewoon met ze om te gaan.
Je hoeft geen beste vriendinnen te worden, maar ik denk wel dat een “vriendschap” helpt.
En sowieso, dit is niet het einde van de wereld he (:
Het is misschien niet leuk, maar eigenlijk moet je je vooral op school richten.
Als je dit een jaartje volhoudt ga je volgend jaar naar een nieuwe school met nieuwe mensen dus nieuwe kansen voor nieuwe vriendschappen ;p.
Ik heb vorig jaar ook ongeveer zoiets gehad, uiteindelijk leer je er mee leven en valt het ook wel mee.

die sletjes & hoertjes uit je klas, zijn ze het ook echt, of hoor je dat alleen uit roddels en verhalen enzo? ik ken zo ook wel een paar meisjes op mijn school waarvan veel mensen zeggen ‘ie zij is zo’n hoertje’ of iets dergelijks. maar toen kwam een ‘zo’n hoertje’ bij mij in de klas en die bleek dus best aardig te zijn. maar als ze echt zo hoerig zijn, tjaa idd niemand zegt dat jullie best friends moeten worden, maar als je gewoon probeert om met ze op te schieten? =) en dan over je oude vriendinnen, dat ze weinig tijd hebben kun je denk ik niet veel aan doen, blijkbaar moeten zij wat meer werken ofso… maar merk je dat ze je minder willen zien dan zijn er nog andere mensen waar je bevriend mee kan raken toch? wees maar niet bang, schooljaar is net begonnen, er kan nog van alles gebeuren =) maar ik hoop dat je wat aan m’n info had & nog succes! xx

Dit is idd heel rot voor je…
Je moet gewoon jezelf en als er dan niemand naar je toekomt of je accepteert zijn ze het gewoon niet waard want wat heb je verkeerd gedaan?
&wel stom dat je moeder dat tegen je zei,misschien moet je er even met je moeder over praten maar ik kan wel begrijpen hoe je je voelt…

ik heb daar dit jaar ook last van,
ik ben geswitched van vwo naar havo, en nu zit ik in een klas met ook alleen maar populaire mensen.
maar ik ga ze een kans geven, en ik probeer mezelf te blijven.
ik heb geluk dat we clusters hebben zodat ik bij sommige lessen wel bij vriendinnen zit.

dus, probeer gewoon jezelf te zijn, en probeer in de pauzes bij je vriendinnen te gaan staan, spreek minstens 1x in de zoveel weken af en zorg dat je daarmee wel goed contact houdt.

succes :wink: