Alleen

Ik denk dat iedereen dat gevoel weleens heeft; bang om alleen over te blijven. Ik zie de laatste tijd dat mijn vriendinnen vriendjes krijgen en zoenen en mij de sappige details vertellen etc. Ik voel me dan best alleen maar denk dan gewoon dat mijn tijd nog komt en dat ik nog jong genoeg ben (14). Wees gerust ik ben niet de zoveelste 14jarige die komt zeuren dat ze nog geen vriendje heeft gehad of heeft gezoend. Ik had er eerst niet zulke problemen mee maar er wordt tegenwoordig zoveel druk op meisjes gelegd rond de 14. Je zou op je 14 al gezoend moeten hebben of een vriendje hebben gehad. Ik heb het allemaal niet, maar wil het wel heel graag. Ik denk dat het me een stuk zelfverzekerder zou kunnen maken… Iemand ervaring of tips?
p.s dit is niet zeurderig bedoelt zoals ik al zei, wou gewoon even verschillende meningen weten.

Geduld hebben, dat is het enige wat ik kan bedenken. Jouw tijd komt echt nog wel. (;

ik ben 16 en heb nog niks gedaan :wink: ken je gevoel maarja ooit loop je tegen iemand aan :stuck_out_tongue:

Mijn ervaring is dat je prima zonder jongen overleeft, zelfs als je tot je 18e geen vriend hebt of gezoend hebt haha :slightly_smiling_face: jouw (onze) tijd komt nog wel.

Toen ik wat jonger was dacht ik ook zo. Ik dacht steeds ‘straks wil niemand mij’ en dus ook: ‘straks blijf ik alleen over’. Dit was ook omdat ik toen een behoorlijk laag zelfbeeld had, maar toen op mijn 13e kreeg ik een vriend, een onwijs lieve jongen, op wie ik ook verliefd was. Nu ben ik 15 en heb nog steeds met dezelfde jongen, en ben ook echt niet van plan hem te laten gaan! Soms denk ik nog wel ‘straks gaat het uit, en dan ben ik weer alleen’. Ik denk dus dat je gewoon moet afwachten en dat het vanzelf wel komt…

Jezelf blijven, jou tijd komt nog wel meid :slightly_smiling_face:

Ik herken de situatie. De eerste keer dat ik gezoent heb was ik ook pas 15/16. Terwijl vriendinnen van mij op hun 14e al ontmaagd waren. Maar ik vind niet dat je overhaast dingen moet doen om ‘erbij’ te horen. Afwachten is het beste denk ik…

ik heb dat gedoe ook wel een beetje, ik heb ook nog geen vriendje gehad en ook nog nooit gezoend …enz. enz. en ook maar weinig mensen kunnen dat bij mij geloven… ookal ben ik 15 er zijn veel mensen die denken dat ik 18 of ouder ben. laats heeft iemand me nog geschat als een 21 jarige. en als je hun dan verteld dat je nog nooit een vriendje hebt gehad en nog nooit gezoend hebt. klinkt dat ook bij hun raar in de oren.

ik heb alleen geleerd van me moeder :als je zooo graag een vriendje wilt en zo graag je wat zekerder wilt voelen. en dat je net als iedereen ook een vriendje wilt hebben, en dat je kunt zeggen dat je al gezoen hebt. vergeet je heel snel waar het echt omgaat. en dat is : liefde …houden van.
als je verkering krijgt dan maakt het hellemaal niet meer uit als je nog niet met hem hebt gezoend, dan vind je het al fijn dat je tegen hem aan kan kruipen wanneer jullie samen zitten. enz enz

dus maak die dingen die je nu zo belangrijk vind, wat minder belangrijk. En geniet van je leven!!:slight_smile: je leeft tenslotte maar een keer, en het is zonde om je tijd te verdoen aan onbelanrijke dingen.

tenslotte vinden jongens zelfverzekerde vrouwen erg aan trekkelijk… natuurlijk vinden ze het ook erg charmant als je een beetje onzeker over komt. wand dan kunnen hun zeggen dat je je nergens zorgen over hoefd te maken.

als je nog meer antwoorden nodig hebt moet je het me maar zeggen :grinning:

ahjoh, je tijd komt nog wel.
Ik ben 19 ondertussen en heb ook nog nooit egt een serieuze relatie gehad maar ik ben ook gewoon nog niet die ene jongen tegengekomen, maar misschien nu wel haha.

In iedergeval, gewoon geduld hebben. Je komt hem wel tegen hoor, gewoon leuek dingen doen met vriendinnen en niet gaan zoeken dan vind je hem op de een of andere manier niet haha.

Ja gewoon geduld hebben. Je kunt niet op je geluk gaan zitten jagen, het geluk moet plots jou pad gaan kruisen.
Geloof het of niet, ik ben 17, over een paar kleine maandjes ben ik 18 en ik heb ook nog nooit gezoend of wat dan ook. Natuurlijk voel ik me soms ook heel alleen omdat je om je heen iedereen ziet met een vriendje. Maar het komt hoop ik wel

Precies, jou tijd komt heus nog wel. Ik denk daar overigens ook zo over omdat ik 16 ben en ook nog nooit heb gezoend laat staan een écht serieus vriendje heb gehad. En verder, hoe denk je dat het komt. Zitten de jongens niet achter je aan of ,het klinkt een beetje uit de hoogte, maar vind je ze niet leuk genoeg voor je. Dat laatste heb ik namelijk.

Geduld hebben! Ik ben 15 (over een maand 16), en heb vanmiddag voor het eerst gezoend. Ik vond dat het ook allemaal veel te lang duurde maar het is achteraf goed dat ik heb gewacht.

Beter wat langer moeten wachten, dan spijt hebben dat het te vroeg was! Zo moet je denken :slightly_smiling_face:

precies hetzelfde ik ben 18 en ik heb 1 vriendje gehad wat overigens maar een week was haha, en ik ben best trots erop ik heb liever dat ik wacht tot die ‘ene’ dan dat ik op m’n 14e al met 10 verschillende jongens heb liggen rollebollen (: tegenwoordig schijnt dat namelijk ook al heel normaal te zijn :q

Ik begrijp je hoor. Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik alleen ging blijven, maar dan opeens onmoette ik die ‘ene jongen’ :slightly_smiling_face: Ik ben nu bijna 19 en ben al bijna 4,5 jaar samen met hem. Voor hem had ik nog niet met een jongen gekust en nu ben ik blij dat mijn eerste kus met hem was :slightly_smiling_face:

Ach ja, ik ben zelf 15, ik zou er vroeger naar uitgekeken hebben, maar ik maak me er nu niet meer druk over.
Met dit geldt de regel ‘beter te vroeg dan te laat’ niet, dus kan je beter wat langer wachten dan meteen de verkeerde (zelfs als die eerst er de beste uitziet).
En ja er zijn mensen die elkaar leren kennen op hun 14de, maar daar heb ik het niet over.
Laat het over aan de tijd :slightly_smiling_face:

ik heb 2vriendjes gehad niet van lange duur omdat ik toen nog niet klaar voor een relatie was toen was ik 11&13 nu ben ik 15 ik heb wel 2x gezoend 1keer met een spel met tegenzin en 1keer in een disco.
ik wacht gewoon af en ik overleef het prima zonder jongen maar ik ben ook best verlegen dus als ik verliefd ben komt er nooit 1stap van mij het moet van de kant van de jongen komen omdat ik niet durf:$

je neemt me de woorden uit de mond!
Ik zit precies het zelfde als jou, echt precies. Me vriendinnen praten over zoenen dit en dat, ja hoeveel heb jij er gehad blablbla. En ja ik vind hem zo leuk… Ik voel me zo rot op zulke momenten.

p.s dacht ik eindelijk de goeie jongen gevonden te hebben, heeft ie een ander ( kwam ik achter toen ik terug was van vakantie… ) Ik voel me dus nu redelijk kut.

thanks voor de reacties! ja mijn vriendin belde me net op en vertelde dat ze met een 17-jarige jongen had gezoend en dat hij gelijk al aan haar kont zat. Ik ging hem later op hyves opzoeken en toen bleek hij lid te zijn van ‘‘Chickies met lekkere kontjes’’ etc. Ugh, waar zijn de slimme, lieve, grappige jongens gebleven?

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb op mn 16e ‘pas’ voor het eerst gezoend maar ik ben blij dat ik het toen heb gedaan met een jongen die ik leuk vond en niet ergens in een club omdat ik maar ontgroend wilde zijn! Ik heb sinds kort (ben nu 17) voor het eerst een bijnavriendje (oke het is niet officieel maar dat zit ingewikkeld) en ik ben zoooooo blij met hem.
Ik dacht ook altijd dat ik forever in mn eentje zou blijven, en ik had dit nooit verwacht maar ik kan met zekerheid zeggen; het komt vanzelf!
En dan vooral op het moment dat je het echt niet verwacht.