Alleen?

Hallo meisjes :]. Ik heb zeg maar een ‘probleem’.

Mijn moeder is echt super streng, ik mag, ook al ben fucking 16 jaar, niet later dan 5 uur naar buiten. Ik heb ZOOOOO vaak geprobeerd met haar te praten maar zij is echt zo ongelooflijk koppig dat ik het gewoon heb opgegeven. Ik heb dankzij haar echt totaal geen sociaal leven of zo. Nou is dit nou niet echt het probleem; als ik thuis zit, word ik compleet genegeerd. Door mijn twee broers en door mijn moeder (vergeet de vader maar, die woont niet bij ons). Altijd als ik een gesprek met mijn moeder probeer te beginnen, zegt ze ALTIJD dat ze OF geen tijd heeft of geen zin. Echt altijd. Met mijn broer heb ik sowieso geen band, maar dat boeit me eerlijk gezegd ook niet zoveel. Mijn kleine broertje daarentegen, met hem kan ik wel praten, of nouja, KON ik wel praten. Die is nu ook al sinds een jaar of zo, super kortaf en raakt altijd geïrriteerd als ik ook maar wat zeg.

En ja, ik ga gewoon naar school en ik heb ook gewoon vriendinnen. Maar het is niet genoeg. NA school mag ik niet weg en in vakanties zit ik 24/7 thuis.

Nu zoek ik niet naar medelijden of zo. Ik heb alleen het idee dat als dit zo doorgaat, dat ik dan op een gegeven moment echt gek word? Serieus?

Hoe KAN ik zo leven? (En zeg alsjeblieft niet ‘probeer met je moeder (of een vertrouwenspersoon) te praten’, want dat lukt echt niet.) Mijn vraag is meer; hoe zouden jullie met zo’n situatie omgaan? En hoe zouden jullie proberen het nog “leuk” te maken? (Ik ben best wel introvert, dus ik vind het niet heel erg om af en toe alleen te zijn en thuis te zitten; maar dit gaat wel erg ver…)

Je zegt dat je niet met je moeder of iemand anders wilt praten… Dan kan je in mijn ogen 2 dingen doen… Of wel doen waar je zin in hebt, of de vrede bewaren en luisteren.
Wel heel vervelend moet ik zeggen.

Dankje :].

Mijn moeder is bang dat ze (of wij) een slechte naam krijgen of zo. En dat is volgens haar HEEEEEL erg. (pffff)

Ik heb ook best strenge ouders, maar die van jou geen volgensmij weer een heel grote stap verder dan die van mij! Wat ik zou doen als ik jou was, was het thuis gezellig maken op je kamer. Dan kan je op je kamer gewoon computeren/laptoppen/anything (of staat de computer ergens anders?) En idd. iets van 'n mailvriendin zoeken ook voor op msn. Of ga anders op 'n sport , of mag dat ook niet? Een sport kan je wel 2 á 3x per week mee bezig zijn?

Of begin met tekenen ofzoiets. (;

Succes ermee!

aw, da’s kut. je bent 16 en je mag niet eens uit ofzo…
zoals hierboven werd gezegd, een mailvriendin zoeken, of een leuke hobby zoeken waarmee je veel bezig bent. of zoek een baantje, of mag dat soms ook niet? dan ben je sociaal bezig (bijv. in de supermarkt) én verdien je nog wat centjes ook. en vooral er de schijt aan hebben, want iedereen moet en mag een sociaal leven kunnen leiden.

Echt,dankjewel (:

Een sport is een goede tip want:

1. Je maakt nieuwe vriendinnen
  2. Training is vaak rond 6 uur (of later), dus je moet wel het huis uit
  3. Nog goed voor je lichaam ook :slightly_smiling_face:

egt vervelend voor je en ook rot dat je moeder zo doet & je broers had ik ook eerst met mijn broer,… tot dat ik savonds toen ie agter zijn computer zat naar hem toeging & zei dat ik wou praten ik vertelden hem dat ik het vervelend vondt dat we zo met elkaar omgingen & dat ik me er egt rot door voelden Het hielp meteen daarna werdt de band beter, hij nam het steeds voor me op als mn ouders dom deden… nu zijn me oudets uit elkaar & woont ie bij me pa & zie ik hem ook nauwelijks egt jammer:( maar ik zou gewoon zeggen mamma weetje ik ben je dochter & je hoort me niet te negeren ik wil ook een moeder die naar me luisterd & met wie ik over dingen kan praten & die me tips geeft, dat komt bij moeders meestal best hard aan dan gaat ze vast na denken… & als de band steeds beter wordt mag je ook steeds meer… Veel succes thuis… Hoop dat het goed komt;)

echt kut voor je!
-netzoals hierboven al gezegd werd-
zoek een leuke hobby!
verder zou ik het eigenlijk niet weten!
succes nog, en maar hopen dat het nog een keer
anders word!

ik zou gewoon als ik jou was na school naar een vriendin, en dan bel je van je virendins huis en zeg je dat je daar eet, en dan eet je gewoon daar en in de avond blijf je daar ook en bel je je moeder: ik kom nu thuis:D
en als je thuis komt meteen naar boven douchen, pc’en en slapen haha. gewoon je mams negeren tog …